• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Humax HDPVR-iHDR5050-C HD Twin Tuner PVR

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ziggo abo met humax

Hoi ben een (geirriteerde):evil: digitenne gebruiker. Hoop ellende gehad met ontvangst en dergelijke, buitenantennes etcetera. Maar de harddiskreorder die ik heb is echt te gek waardoor ik nooit overstapte. Echter nu een full HD sony gekocht en daarop is digitenne echt heel sneu.
Dus ik ben er klaar voor, maar wil dus hd-ontvanger en hd-recorder er echt bij hebben.

Ik ben er nu via dit forum achter gekomen dat ik met de 5050-C van HUMAX hetzelfde heb maar dan ook voorbereid ben op de toekomstige HD-signalen voor ned 1,2,3 etc.
Ik wil ook film-1 in HD gaan regelen en volgens mij kan dat ook op deze manier toch ?

Echter nu heb ik dus wel een (fysieke) aansluiting in huis, maar op dit moment geen lopend abonnement. Wat moet ik nu doen? Moet ik nu een los abo bestellen zonder decoder ? Of toch de decoder die je op de ziggo-website ziet staan bestellen ? Of een losse smartcard kopen en dan maar hopen dat de HUMAX snel leverbaar is ?


Wie weet raad :thankyou:?
 
Hoi ben een (geirriteerde):evil: digitenne gebruiker. Hoop ellende gehad met ontvangst en dergelijke, buitenantennes etcetera. Maar de harddiskreorder die ik heb is echt te gek waardoor ik nooit overstapte. Echter nu een full HD sony gekocht en daarop is digitenne echt heel sneu.
Dus ik ben er klaar voor, maar wil dus hd-ontvanger en hd-recorder er echt bij hebben.

Ik ben er nu via dit forum achter gekomen dat ik met de 5050-C van HUMAX hetzelfde heb maar dan ook voorbereid ben op de toekomstige HD-signalen voor ned 1,2,3 etc.
Ik wil ook film-1 in HD gaan regelen en volgens mij kan dat ook op deze manier toch ?

Echter nu heb ik dus wel een (fysieke) aansluiting in huis, maar op dit moment geen lopend abonnement. Wat moet ik nu doen? Moet ik nu een los abo bestellen zonder decoder ? Of toch de decoder die je op de ziggo-website ziet staan bestellen ? Of een losse smartcard kopen en dan maar hopen dat de HUMAX snel leverbaar is ?


Wie weet raad :thankyou:?

Ziggo gaat voorlopig voor zover we weten niet de Humax 5050c in een pakket aanbieden.

Ik zou beginnen met een Humax te bestellen bij een solide zaak bij je in de buurt die je ook kan helpen met het Ziggo abonnement.
Voorlopig beperkt zich het HD aanbod tot History Channel, Discovery HD, Nat Geographic HD en Eurosport HD, de kwaliteit op deze zenders in HD is best goed.
NPO heeft aangegeven dat Ned 1, 2 en 3 zal duren tot eind 2e kwartaal. Hoewel de meeste programma s geupscalde SD uitzendingen zullen zijn kun je toch een beter beeld verwachten.
De beleving van HD is niet alleen beeld maar ook geluid, dus ik hoop dat je een goed surround systeem hebt. De geluidskabels (speakers) zijn m.i. zeer belangrijk, en de afsteling van de audio helemaal!

Groetjes

Bert
 
gekocht

Heb de 5050 gekocht bij extremediscount. Nu nog uitzoeken hoe ik aan een smartcard kom..

Hulp is welkom.
 
Levering Humax 5050c

Wat gaat de tijd snel!
De PVR 15 feb besteld bij wehkamp levertijd >5 weken en zie nu 2 weken:frons:
Lets play HD game on!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
......Is er eigenlijk al iemand die deze getest heeft, en heeft gekeken of de 5050 'standaard' (zover je ze standaard kan noemen) .ts bestanden leest of dat ie alleen humax 'eigen' .ts bestanden kan lezen? Daar ben ik toch wel benieuwd naar....
De *.ts bestanden met HD opnamen die we tijdens onze test hebben gemaakt waren op allerlei andere mediaspelers, zoals bijvoorbeeld de VLC media player, zonder problemen af te spelen.
 
Heb de 5050 gekocht bij extremediscount. Nu nog uitzoeken hoe ik aan een smartcard kom..

Hulp is welkom.
Die had je daar ook mee kunnen bestellen volgens mij, maar is ook bij radio TV zaken (of mediamarkt) te koop. Je moet wel een aansluiting bij Ziggo regelen natuurlijk anders heb je geen signaal op je aansluiting.
 
Heb de 5050 gekocht bij extremediscount. Nu nog uitzoeken hoe ik aan een smartcard kom..

Hulp is welkom.

Bij bijvoorbeeld de mediamarkt halen of hier te bestellen
Je schreef ook dat je film1 HD wil. Hiervoor moet je een abonnement op film1 nemen, daar zit standaard film1HD bij. Dat is dus geen apart abonnement.
Uiteraard kun je de HD-variant alleen zien als je een HighDef decoder (zoals de 5050c) hebt.
 
vanochtend dennis van copaco gesproken, hij zegt inderdaad de 1e/2e week van maart de grote leveringen gaan plaatsvinden!
(voel me als een kind in sinterklaastijd!)

heb een chat bij bobshop opgeslagen;
You are now chatting with BOB
BOB: Welkom op de live advies desk van Bobshop.nl. Mijn naam is BOB, waarmee kan ik je helpen?
frenny: hallo,
kunt u me vertellen of de Humax IHDR-5050C HDTV PVR 320GB op voorraad is?

BOB: Nee, het odel wordt verwacht omstreeks 27 Feb 2009
frenny: ok, kun je iets vertellen over de hoeveelheid die er binnenkomen en hoeveel er al in bestelling staan bij jullie?
BOB: Momenteel hebben wij er 100 in bestelling staan. Deze zullen gegroepeerd binnenkomen.
BOB: 30 om 30 om 40
BOB: De eerste 30 zijn al verkocht, dus wij u zal rekening moeten houden met de 1e of 2e week Maart

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb de Humax vanmorgen besteld bij de Bobshop. Binnen 2 weken kan ik dus in HD opnemen. :-)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan