• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Motorola SBV5121E defect

Status
Niet open voor verdere reacties.
Motorola

Vandaag is de monteur geweest en ook hij vond 54 dBmV te hoog evenals de waarden van de rest van de straat. Na wat slechte contacten te hebben verbeterd in de wijkkast is bij mij de upstream waarde gedaald naar 48 dBmV. Monteur was tevreden en ik ben gerust gesteld dat er bij mijn huisinstallatie niks mis was. Al met al een prima service van Ziggo!
 
Vandaag is de monteur geweest en ook hij vond 54 dBmV te hoog evenals de waarden van de rest van de straat. Na wat slechte contacten te hebben verbeterd in de wijkkast is bij mij de upstream waarde gedaald naar 48 dBmV. Monteur was tevreden en ik ben gerust gesteld dat er bij mijn huisinstallatie niks mis was. Al met al een prima service van Ziggo!
Dit is inderdaad een veel betere en tevens prima waarde! :grin: Mooi dat dit stukje in elk geval voor elkaar is, weet je zeker dat het weer in orde is.
 
Hallo,

Ik heb hetzelfde modem als in de topictitel, en heb de laatste week een erg trage download.

Ik heb het alles-in-een plus abbonnement van ziggo:
download: 10 Mbit/s
upload: 1,5 Mbit/s

Op speedtest.nl krijg ik de volgende waarden:
download: gemiddeld 60 kbyte/sec
upload: gemiddeld 160 kbyte/sec

Mijn upload komt prima overeen, mijn download laat echter te wensen over. Daarnaast heb ik me door een ziggo-medewerker laten vertellen dat de "Correctable Codewords" in mijn modem te snel oplopen. Ik heb geen idee wat "normaal" is maar gisteren had ik een waarde van 26.000.000. De medewerker van ziggo zou me een of andere box opsturen die ik tussen mijn wandcontactdoos en het modem moet zetten.

Heeft iemand een idee of zo'n box daadwerkelijk werkt, of dat er uiteindelijk toch een monteur de wijk in moet?
 
Speedtest.nl moet je niet gebruiken.

Kijk even welke snelheden je haalt op de volgende sites:

www.speedtest.net

www.speed.io

Dank voor de snelle reactie!

Volgens speedtest.net haal ik de volgende snelheden:
download: 2133 kb/s
upload: 1191 kb/s

Ook over het downloaden van bestanden (van verschillende servers) doe ik veel te lang. Zelfs het browsen is traag.
Net nog eens gekeken naar de standen in mijn modem van de correctables:

Total Unerrored Codewords 115984040
Total Correctable Codewords 133922004
Total Uncorrectable Codewords 13223

downstream power level = 1 dBmV
upstream power level = 45 dBmV

Het aparte is dat mijn uploadsnelheid gewoon normaal is.
 
Hallo,

Ik heb hetzelfde modem als in de topictitel, en heb de laatste week een erg trage download.

Ik heb het alles-in-een plus abbonnement van ziggo:
download: 10 Mbit/s
upload: 1,5 Mbit/s

Op speedtest.nl krijg ik de volgende waarden:
download: gemiddeld 60 kbyte/sec
upload: gemiddeld 160 kbyte/sec

Mijn upload komt prima overeen, mijn download laat echter te wensen over. Daarnaast heb ik me door een ziggo-medewerker laten vertellen dat de "Correctable Codewords" in mijn modem te snel oplopen. Ik heb geen idee wat "normaal" is maar gisteren had ik een waarde van 26.000.000. De medewerker van ziggo zou me een of andere box opsturen die ik tussen mijn wandcontactdoos en het modem moet zetten.

Heeft iemand een idee of zo'n box daadwerkelijk werkt, of dat er uiteindelijk toch een monteur de wijk in moet?

helaas haal ik ook niet altijd de juiste snelheid
maar er wordt aan gewerkt

https://speed.io/pics/1608/1341/speed.io.png
 
rijd jij maar eens de gehele dag tegen de berg op met 6500 rpm.(toeren per minuut) met je auto. dus maximale belasting is niet goed.
ook een productie artikel als een cable-modem zal het niet eeuwig volhouden.
dus de kliko in met dat ding.
 
Total Unerrored Codewords 115984040
Total Correctable Codewords 133922004
Total Uncorrectable Codewords 13223

Dit zijn zeer slechte waarden en hoogstwaarschijnlijk de oorzaak van je probleem. De oorzaak hiervan zit meestal (maar niet altijd) in de huisinstallatie, vandaar dat je een 'verhuisdoos' krijgt. 9 van de 10 keer lost het installeren hiervan het probleem op.

Even de doos afwachten dus.
 
Dit zijn zeer slechte waarden en hoogstwaarschijnlijk de oorzaak van je probleem.

Dat had ik me inderdaad ook laten vertellen. Vervelend, maar ik ga er van uit dat het goed komt met die verhuisdoos. Dank voor de reactie!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan