• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Beeld NL1/2/3 SD achteruit sinds HD?

  • Onderwerp starter hallotjes
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Ondertussen is dit probleem nog steeds niet opgelost . . . .
Zeker nu oude programma's weer terug zijn valt het nog meer op:evil:

Heb ook wel enkele voorbeelden gezien toen je het laatst melde en dit is ook doorgegeven aan de NPO helaas weet ik niet wat hieruit naar voren is gekomen als oorzaak/oplossing. Heb je toevallig nog concrete voorbeelden van de laatste dagen?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ondertussen is dit probleem nog steeds niet opgelost . . . .
Zeker nu oude programma's weer terug zijn valt het nog meer op:evil:

Ja het valt mij ook nog steeds op. Ik heb nu eens met een Samsung 270 op een oude 32" CRT gekeken en als je dan vooral gezichten/huid van mensen ziet is het gewoon triest.Ik zie echt onnatuurlijke vlekken en vlakjes op iemand zijn huid zitten. In het analoge signaal zit dan wel iets meer ruis en het plaatje is wat minder "gestoken" maar na een paar tellen is het toch eigenlijk veel aangenamer om naar te kijken.
 
Heb ook wel enkele voorbeelden gezien toen je het laatst melde en dit is ook doorgegeven aan de NPO helaas weet ik niet wat hieruit naar voren is gekomen als oorzaak/oplossing. Heb je toevallig nog concrete voorbeelden van de laatste dagen?

Het programma tros radar bijvoorbeeld, deze was voor de vakantie een stuk scherper. Het lijkt wisselend per uitzending (of per zender??) te zijn. Vanavond ga ik nog eens opletten of het duidelijk te zien is bij o.a. de rijdende rechter.

In het analoge signaal zit dan wel iets meer ruis en het plaatje is wat minder "gestoken" maar na een paar tellen is het toch eigenlijk veel aangenamer om naar te kijken.

Het analoge signaal is afgeleid van het digitale, maar daar worden fouten inderdaad wat weggevaagd o.a. de ruis en het beeld vaak iets minder scherp is in vergelijk met een goede digitale bron.
 
Als ik NL 1-3 vergelijk met diverse ARD kanalen op de schotel vind ik de ARD kanalen veel detailrijker!

Wat is eigenlijk op dit moment de bitrate van de voormalig 8Mbit kanalen? Ik had begrepen dat Ziggo deze ondertussen in Bitrate omlaag heeft gehaald.. Waarom niet 1:1 doorgeven?
 
De bitrate is totzover ik weet omlaag gehaald naar 7MB in het casema gebied maar dat is een gegeven van al een hele tijd terug. Voor juni was het beeld gewoon erg goed, beetje blokjes bij snelle bewegingen dat wel al was het niet zo spectaculair als nu. Wel zo is dat de ARD/ZDF of VRT de technische zaakjes vaak beter geregeld hebben.

Het detailverlies is denk ik toch voornamelijk die foute schakeling in de uitzendstraat (zit eigenlijk pas ná de eindregie)
 
Ben ook benieuwd! Het is nog altijd niet opgelost.
Dit kun je als NPO niet maken, een goedkoop regionaal tv zenderke kan ik me wat bij voorstellen maar bij de NPO?
 
Ben ook benieuwd! Het is nog altijd niet opgelost.
Dit kun je als NPO niet maken, een goedkoop regionaal tv zenderke kan ik me wat bij voorstellen maar bij de NPO?

Inderdaad. Als er nou ook enorm veel aanbod was in HD dan zou het aan één kant nog te verdedigen zijn. Maar ik denk dat ze op deze manier meer mensen benadelen met de verslechterde SD kwaliteit dan dat het aan de HD kant oplevert.
 
de kwaliteit is soms echt kansloos te noemen inderdaad........laten we als ziggo-kijker eens een avondje publieke boycotten als ludieke actie......
gelijk leuk voor de kijkcijfers voor een keertje........:schater::schater::schater:
pain in the *** voor 123
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan