• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

verlies internetsnelheid

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dan hebben ze hier nog niet van de schakelaar gehoord...Nog steeds hetzelfde...

Ik bedoelde dat de lijn inzakte alsof er een schakelaar werd overgehaald. Mij is het overkomen dat dag in dag uit de lijn rond 17:00 inzakte. Als ik dan de PC de volgende morgen starte had ik weer de juiste snelheid. Tot ik een keer de computer "s nachts aan had laten staan. De volgende ochtend nog steeds bagger. Bij het starten van mijn laptop die ochtend wel de juiste snelheid. Dus PC bagger, laptop OK. Nadat ik de PC herstarte was die ook OK, rara hoe kan dat?????? Ik heb er geen verklaring voor, maar begon wel te wijfelen of het niet aan mijn PC en/of router kon liggen. De instellingen van de PC en router nog eens nagelopen, maar daar was niets mis mee. Ik ga er nu vanuit dat de instellingen van de modem door Ziggo, na mijn twee mails, zijn gecontroleerd en hersteld. Ik heb sindsdien geen klachten meer. Indien dit laatste niet het geval zou zijn hoor ik graag, van wie er wel iets van begrijpt, hoe de vork dan wel aan de steel zit.
 
De reden waarom de helpdesk het probleem meestal eerst bij de klant thuis zoekt is omdat het daar ook vaak fout gaat, hetzij met de bekabeling/aansluiting, hetzij met de aangesloten apparatuur.

Goed je hebt een probleem dat de snelheid van de verbinding nogal wisselt. Heb ik een paar vragen voor je (weet niet wat je niveau ed is dus begin blanco) :

1 - Waar bevind het AOP (hoofdaansluiting/groene kabel) zich in je woning?
2 - Waar bevind zich het modem in je woning?
3 - Heb je een router aangesloten op het modem?
4 - Indien vraag 3 met ja beantwoord, heb je het al eens zonder router getest?
5 - Weet je hoe je het modem kunt uitlezen? Zo ja, wat zijn de signaalwaardes van het modem op een goed moment, en wat zijn de signaalwaardes op een slecht moment?

Op zich is er niets mis mee dat de helpdesk ook doorvraagt naar de thuissituatie van de klant, maar niet zelden wordt er geweigerd goed naar de klant te luisteren of wordt botweg zijn verhaal niet serieus genomen. Ik spreek uit ervaring.

Mijn AOP bevind zich in de woonkamer, direct daarboven het modem en direct daarnaast de router. Eerder in deze threat is te lezen dat de snelheid met router en zonder router nagenoeg gelijk zijn. Nee, ik weet niet hoe je de modem uit kunt uitlezen. Ik zou dat wel graag willen weten
 
@ excalibur

Ik ben er al achter hoe het modem uit te lezen. Ik heb een Scientific Atlanta modem waarvan alleen "system" enabled is. Derhalve kan ik signal, status, log, provisioning en advanced niet uitlezen.
 
Oke, de situatie van je modem en plaatsing daarvan is goed. Dat kunnen we dus in principe uitsluiten.

Blijft over dat de internetsnelheid erg varieert. Hoe meet je die snelheid en waarmee als ik vragen mag?
 
Oke, de situatie van je modem en plaatsing daarvan is goed. Dat kunnen we dus in principe uitsluiten.

Blijft over dat de internetsnelheid erg varieert. Hoe meet je die snelheid en waarmee als ik vragen mag?

Vooraleerst had ik een probleem dat de internetsnelheid erg varieerde. Na twee mails aan Ziggo en het openen van deze threat heb ik dat probleem niet meer. Gezien de reacties in deze threat hebben anderen dat probleem nog wel. Voor hen, maar ondanks dat ook voor mij, is het van belang hieraan toch aandacht te schenken. In antwoord op jouw vraag: in eerste instantie heb ik de snelheid gemeten met speedtest.nl, later met speedtest.net. Dat deed aan de resultaten niets af, maar naar werd gezegd is speedtest.net betrouwbaarder. Ik gebruikte daarbij de lokatie Alkmaar als aanbevolen server. Ik zorgde ervoor dat tijdens de metingen geen toepassingen actief waren die beslag kunnen leggen op de download capaciteit.
 
Ik gebruik geen router en meet mijn downloadsnelheid via het downloadprogamma Grabit, hiermee kan ik perfect zien wat mijn actuele downloadsnelheid is. En die zakte regelmatig tot onder de 100kb, maar sinds gistermiddag 15.30 uur na nog een keer het modem te hebben gereset zit ik weer boven de 500kb. Dit is gisteren de rest van de middag/avond zo gebleven. Vanmiddag gaat mijn pc weer aan en kijk ik hoe de situatie dan weer is. Afgelopen vrijdag een mail aan Ziggo gestuurd en mijn probleem uitgelegd maar tot gisteren geen antwoord gehad, maar misschien is er wel actie op genomen :?:. Ik meld mij later van middag weer met hoe de situatie dan is:!:
 
Ik gebruik geen router en meet mijn downloadsnelheid via het downloadprogamma Grabit, hiermee kan ik perfect zien wat mijn actuele downloadsnelheid is.

Grabit is geen goed programma om de snelheid mee te testen. De snelheid kun je het beste meten door zelf een bestand te downloaden, en te kijken wat je browser aangeeft voor snelheid.

Voorbeeldbestand:
https://speedtest.bbned.nl/download/file100mb.bin
 
Internet weer op snelheid

Vanmiddag pc aangezet en internet nog steeds op snelheid:pompom:Nog een snelheidstest gedaan en zit gemiddeld op zo'n 480kb.
Bij Ziggo toch iemand wakker geworden:?::wink:
Ik blijf dit forum volgen en zal mij weer melden als er weer iets fout gaat!
 
Vanmiddag pc aangezet en internet nog steeds op snelheid:pompom:Nog een snelheidstest gedaan en zit gemiddeld op zo'n 480kb.
Bij Ziggo toch iemand wakker geworden:?::wink:
Ik blijf dit forum volgen en zal mij weer melden als er weer iets fout gaat!

En volgende keer niet de snelheid meten via Grabit, is geen betrouwbare/goede indicatie van de snelheid.
 
Grabit De snelheid kun je het beste meten door zelf een bestand te downloaden, en te kijken wat je browser aangeeft voor snelheid.

Voorbeeldbestand:
https://speedtest.bbned.nl/download/file100mb.bin

O, dan is mijn internetverbinding dus niet goed, snel de helpdesk bellen ....
Ik haal maar 210KB/sec met dit bestand.... Dat is dus maar iets van 2Mbit, maar ik zou 16Mbit moeten hebben..... Ziggo slecht ???? :evil: ????

O nee, :frons: het is toch weer de upload-server van bbned die gewoon de upload niet kan leveren richting mij. Mijn verbinding is gewoon 16Mbit, dat haal ik vanaf https://www.speedtest.net op bijvoorbeeld "groningen" gewoon normaal netjes. Ook de testbestanden van andere websites (100MByte testbestanden) komen met de normale snelheid binnen. Het kan best dat de servers van bbned bij jou wel een goede snelheid halen omdat hij misschien bij jou in de buurt zit, maar dat is lang niet zo in alle gebieden in nederland. Je zou dus ten onrechte de conclusie gaat trekken dat je 'ziggo verbinding' niet goed is.

Moraal van dit verhaal:
Veel van de voorgestelde testbestanden halen gewoon niet de upload snelheid en kunnen absoluut niet gebruikt worden om je internet snelheid mee te meten. Probeer er altijd een aantal verschillende achter elkaar of gebruik een speedtest-website die over het algemeen een stabiele en goede test geeft. De laatse tijd is https://www.speedtest.net aardig goed.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan