• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

programma uitzend regel verdwenen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik kijk gewoon analoog via de kabel van Ziggo; heb geen decoder.
Heel vreemd want dit fenomeen (gemis) zoals gezegd sinds kort zonder iets aan welke instelling dan ook te hebben veranderd ???

Als het om analoge TV gaat, waarom post je dit dan in het Digitale TV gedeelte ????
 
Nee was in verkeerde forum gepost en door mij hier neergezet, omdat het daarna een vreemde mix werd van analoog en digitaal.
 
Nee was in verkeerde forum gepost en door mij hier neergezet, omdat het daarna een vreemde mix werd van analoog en digitaal.

Dit topic gaat over analoge TV. Het lijkt mij dan handiger om dit topic dus naar de analoge TV sectie te verhuizen om verwarring te voorkomen.
 
Als het om analoge TV gaat, waarom post je dit dan in het Digitale TV gedeelte ????
Naar mijn weten zit ik gewoon in het "Ziggo Analoge TV en Radio gedeelte" bij vragen en opmerkingen/algemene informatie, OF heb ik het misschien mis ? Als ik verkeerd zit mijn excuses :oops:
 
Vraag blijft alleen hoe die toestellen dan weten op welke pagina ze moeten kijken voor de programma-informatie, en of dat paginanummer ook door de gebruiker is aan te passen.
De titel komt waarschijnlijk uit de PDC informatie. Deze wordt wel via teletext verstuurd, maar staat niet op een bepaalde pagina.

Teletext wordt verstuurd met losse packets. Meestal bevat zo'n packet één regel van een pagina, maar er zijn ook extra packettypes. Bij voor de gekleurde navigatieopties onderaan een pagina. En er is ook een Packet 8/30 Format 2, volgens de standaard EN 300 706, Enhanced Teletext specification worden deze gebruikt voor;

"service data relating to the TV channel, including:
- multiplexed transmission flag;
- initial Teletext page number;
- TV programme identification data for VCR control;
- status display."

Status display is intended to display a transmission status message, e.g. the programme title.

Kan zijn dat het NOB (nu Technicolor) daar iets aangepast heeft.
 
De titel komt waarschijnlijk uit de PDC informatie. Deze wordt wel via teletext verstuurd, maar staat niet op een bepaalde pagina.

Teletext wordt verstuurd met losse packets. Meestal bevat zo'n packet één regel van een pagina, maar er zijn ook extra packettypes. Bij voor de gekleurde navigatieopties onderaan een pagina. En er is ook een Packet 8/30 Format 2, volgens de standaard EN 300 706, Enhanced Teletext specification worden deze gebruikt voor;

"service data relating to the TV channel, including:
- multiplexed transmission flag;
- initial Teletext page number;
- TV programme identification data for VCR control;
- status display."

Status display is intended to display a transmission status message, e.g. the programme title.

Kan zijn dat het NOB (nu Technicolor) daar iets aangepast heeft.

OK. Maar ook dit roept weer vragen op, want TS krijgt kennelijk nog wel de programma-informatie te zien bij de (Nederlandse) commerciële zenders, maar deze gebruiken bij mijn weten dan weer geen PDC. Hoe kan het dan dat die zenders bij het toestel van TS toch de programmatitel laten zien?

Zelf heb ik een DVD/HDD recorder van Sony die automatisch de titels van opgenomen programma's uit teletekst haalt zodat de programma's gemakkelijk zijn terug te vinden in de lijst met opgenomen programma's. Dat werkt met de ingebouwde analoge tuner, en bij een aantal zenders ook zonder dat de gebruiker daarvoor eerst het betreffende paginanummer in de setup van de recorder heeft moeten aangeven. Bij andere zenders kan de recorder dan weer niet automatisch ontdekken op welke pagina de programmagegevens staan, maar ook daar is aan gedacht, want de gebruiker kan in de setup per zender opgeven op welke pagina de programmatitels voor de huidige dag zijn te vinden, en dan werkt het wel.

Tegenwoordig neem ik nog uitsluitend op vanaf een via RGB SCART aangesloten decoder, maar ook dan voegt de recorder voor een aantal zenders - namelijk de zenders waarbij de recorder zelfstandig de juiste teletekst pagina kan vinden - de juiste titel toe aan de opname. Ik heb recent (afgelopen vrijdag) nog een tweetal programma's van de publieke omroep opgenomen, en die werden keurig automatisch voorzien van de juiste titels.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
OK. Maar ook dit roept weer vragen op, want TS krijgt kennelijk nog wel de programma-informatie te zien bij de (Nederlandse) commerciële zenders, maar deze gebruiken bij mijn weten dan weer geen PDC. Hoe kan het dan dat die zenders bij het toestel TS toch de programmatitel laten zien?
Ik denk dat ik wat verkeerd gelezen heb. De standaard zegt "See EN 300 231 for the specification of the Programme Identification Data transmitted in this packet.". En standaard 300231 is die van PDC. Dus het formaat van deze packets is zoals gedefinieeerd in de PDC standaard, dat wil niet zeggen dat PDC als service actief hoeft te zijn.

Het fijne weet ik er ook niet van, teletext snap ik nog iets van, PDC heb ik nooit naar gekeken.
 
Misschien hebben ze dit er wel uitgehaald ivm dat mensen toch overstappen naar DTV. Dat andere wat men hier bedoeld gaat via
teletekst.

Waarom zou je een dienst in de lucht houden als het via je kabelbedrijf
ook al doorgegeven wordt als je digitaal heb.

Jammer dat ze analoge kijkers benadelen.
 
Misschien hebben ze dit er wel uitgehaald omdat mensen toch overstappen naar DTV. Dat andere wat men hier bedoelt gaat via teletekst.

Waarom zou je een dienst in de lucht houden als het via je kabelbedrijf
ook al doorgegeven wordt als je digitaal hebt.

Jammer dat ze analoge kijkers benadelen.

Ik denk niet dat het feit dat de programma's nu ook digitaal te ontvangen zijn ook maar iets te maken heeft met het - kennelijk - niet meer doorgeven van de informatie waaruit het toestel van TS de programmatitels kan halen. Teletekst is namelijk een dienst die evengoed samen met het digitale signaal wordt doorgegeven, en zoals aangegeven werkt het met de commerciële (Nederlandse) zenders nog wel. Het is zinloos hier verder te speculeren over de redenen waarom het niet meer werkt, TS zou zich daarvoor het beste rechtstreeks tot de NPO kunnen wenden.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Vanmorgen rond 7:15 was op alle 3 publieke Nederlandse zenders deze info weer terug. Rond 8:00 uur weer verdwenen. Ze zijn er dus mee bezig.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan