Ziggo medewerkers niet meer zichtbaar???

Status
Niet open voor verdere reacties.
... Tot zover prima. Echter druipt het van alle reacties van af dat het eigenlijk maar voor de "schijn" is, en ik/wij (voorstanders) eigenlijk niet zo moeten overdrijven en bij voorkeur onze mond moeten houden, want het ging toch maar om een ip-adres en waar doen we toch zo moeilijk over. Ik doe een poging om uit te leggen dat het mogelijk niet zo onschuldig is als men voor doet komen, en het enige wat daar op volgt een reactie dat het voor de schijn geblokkeerd is.

Als het toch maar voor de schijn is, waarom is het dan geblokkeerd? Om van eventuele kritiek af te zijn en niet omdat jullie erachter staan? Als het puur is om de schijn op te houden kunnen jullie net zo goed alles terug draaien want dan heeft het geen enkel nut dat het geblokkeerd is.

"Alle" reacties ? Ik hoop niet dat de mijne ook onder die noemer vallen, want dan ben ik niet duidelijk genoeg geweest. Als het was om de mond te snoeren dan hadden we dat ieg niet gedaan door "maar toe te geven".

Men had een punt. Onze "verzachtende omstandigheden" wogen daar niet tegen op. Zo simpel ligt dat. Als bij mij thuis er opeens ergens water door het plafond komt dan draai ik ook meteen eerst de hoofdkraan dicht. (Ik weet het beeldspraak is soms bloedje gevaarlijk :wink: )
 
"Alle" reacties ? Ik hoop niet dat de mijne ook onder die noemer vallen, want dan ben ik niet duidelijk genoeg geweest. Als het was om de mond te snoeren dan hadden we dat ieg niet gedaan door "maar toe te geven".

Men had een punt. Onze "verzachtende omstandigheden" wogen daar niet tegen op. Zo simpel ligt dat. Als bij mij thuis er opeens ergens water door het plafond komt dan draai ik ook meteen eerst de hoofdkraan dicht. (Ik weet het beeldspraak is soms bloedje gevaarlijk :wink: )

Excuus, nee het was niet tegen jou en eigenlijk niet zozeer tegen iemand. Maar de reactie (misschien ongelukkig uitgedrukt) van CeeS, althans de formulering van de post schoot hier even in het verkeerde keelgat.
 
Om hier toch even op in te haken. Hoe was dit geborgd als ik vragen mag? Hij mag dan zelf geen toegang hebben tot die systemen, maar (intern) via een collega die wel toegang heeft tot het (klant)systeem waar die gegevens in staan zijn die gegevens zo verkregen. Het is en was niet te borgen op die wijze, en dat probeer ik al die tijd al duidelijk te maken.

Staan de moderators nu ook achter het besluit om het te blokkeren of is het om de schijn voor te houden en om er maar vanaf te zijn?

Het ip word uitgedeeld door de DHCP server voor een bepaalde tijd. Het lijkt mij dus niet logische dat een Ziggo medewerker dit zou gebruiken om klantgegevens te achterhalen. Het ip adres kan immers in de theorie elke dag wel weer bij een ander modem zijn. en is dan dus geen betrouwbaar middel om gegevens op te zoeken/achterhalen.
 
Het ip word uitgedeeld door de DHCP server voor een bepaalde tijd. Het lijkt mij dus niet logische dat een ziggo medewerker dit zou gebruiken om klantgegevens te achterhalen. Het ip adres kan immers in de theorie elke dag wel weer bij een ander modem zijn. en is dan dus geen betrouwbaar middel om gegevens op te zoeken/achterhalen.

Het is ook niet meer als vrij logisch dat een provider logs bijhoud van die DHCP server, dus dat er precies na te gaan tot een x tijd terug wie wanneer welk ip heeft en gehad heeft. En aangezien bij een post ook de datum en tijd te zien is, juist alle componenten om precies na te kunnen gaan welke klant er nou achter dat ip-adres schuilt.
 
Het is ook niet meer als vrij logisch dat een provider logs bijhoud van die DHCP server, dus dat er precies na te gaan tot een x tijd terug wie wanneer welk ip heeft en gehad heeft. En aangezien bij een post ook de datum en tijd te zien is, juist alle componenten om precies na te kunnen gaan welke klant er nou achter dat ip-adres schuilt.

Dit lijkt mij niet de manier waarop zij hun gegevens ergens uit halen het is te omslachtig. Daarnaast lijkt mij het ook niet van zelfsprekend dat iedere medewerker bij de log gegevens kan van de DHCP server.

Persoonlijk vind ik het spijtig dat medewerkers van ziggo door dit soort dingen worden belet van hun werk te doen. Wat vele tevens nog eens na hun werk tijd doen ook en vind dit dan ook een achteruitgang. Jammer dat er toch mensen zijn die uitgaan van een worst case scenario en daarmee blijkbaar niet uitgaan van professionaliteit van de medewerkers van ziggo.
 
Dit lijkt mij niet de manier waarop zij hun gegevens ergens uit halen het is te omslachtig. Daarnaast lijkt mij het ook niet van zelfsprekend dat iedere medewerker bij de log gegevens kan van de DHCP server.

Persoonlijk vind ik het spijtig dat medewerkers van ziggo door dit soort dingen worden belet van hun werk te doen. Wat vele tevens nog eens na hun werk tijd doen ook en vind dit dan ook een achteruitgang. Jammer dat er toch mensen zijn die uitgaan van een worst case scenario en daarmee blijkbaar niet uitgaan van professionaliteit van de medewerkers van ziggo.

Ik heb persoonlijk de volgende onderbouwingen voor mijn standpunt:

1- Het forum verklaart onafhankelijk te zijn, dit heeft bepaalde gevolgen. Wanneer een of meerdere ziggo medewerkers meer rechten krijgen kom je op een hellend vlak/grijs gebied terecht. Wanneer ben je nog volledig onafhankelijk en wanneer niet.

2- Een medewerker kan nog zoveel goed werk doen, maar ik vind als het om mogelijke situaties gaat waarbij de privacy van de forumgebruikers in het geding kan komen of vervelende situaties uit kunnen ontstaan (zie het als worst-case-scenario) je als forum iemand niet op "zijn/haar" blauwe ogen alleen moet vertrouwen. Praktijk voorbeelden genoeg waarbij zoiets gigantisch mis is gelopen.

En als forum wil je dergelijke situaties ook voorkomen en (waar)borgen dat het niet kan voorkomen. Als het eenmaal gebeurt is, dan is het al veel te laat. Kennen we het gezegde "als het kalf verdronken is dempt men de put" nog? Dat zou dan erg van toepassing zijn, en wanneer het misgaat weet ik vrij zeker dat heel veel mensen die het nu overdreven vinden dan het hardst moord en brand schreeuwen.

3- De medewerkers kunnen volgens mij hun werk nog steeds prima doen. Er is alleen een stapje extra nodig vanaf de kant van de forumgebruikers, niet vanaf de Ziggo medewerkers. Het is namelijk de forumgebruiker die een PB richting een medewerker zal moeten sturen, het posten in een topic alleen is niet meer voldoende. Dus waar hebben we het over, een enkel PB wat verstuurd moet worden naar een Ziggo medewerker.

Punten 1 & 2 alleen ter illustratie en uiteenzetting standpunten omdat het niet meer actueel is.
 
Ik zal het nog eens herhalen: Raymond was de enige die die rechten had, laat nou net hij geen inzicht hebben in het klantsysteem.

Deze hele discussie is dus hoe dan ook zinloos :censored:
 
Ik zal het nog eens herhalen: Raymond was de enige die die rechten had, laat nou net hij geen inzicht hebben in het klantsysteem.

Deze hele discussie is dus hoe dan ook zinloos :censored:

Slotje er op?

p.s. blijf het geneuzel tegen Ziggo medewerkers vreemd vinden, men mag blij zijn dat deze personen hun vrijetijd hier voor beschikbaar stellen.
 
Okee, deze keer gaat er weer een slotje op. Dat zat op de vorige discussie over zelfde onderwerp ook al, dus hopelijk niet weer een nieuwe over hetzelfde onderwerp :wink:.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan