• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Signaalpercentage

Status
Niet open voor verdere reacties.

Arnold60

Forum Gebruiker
Berichten
14
Bij alle zenders wordt de kwaliteit als 100% aangegeven (bij hd-zenders soms heel kort naar 74%).
Het signaal is echter 0% bij de hd-zenders en bij de sd-zenders max 8%).
BER is 0.0E.6 en bij Signaal Lock is "ja" aangegeven.
Ik gebruik een simpele antennekabel van ongeveer 11 meter omdat ik enkele obstakels in de kamer moet omzeilen. Kan de lengte en de kwaliteit van de kabel de reden zijn van dit signaalprobleem ??
Door enige aanpassingen kan de afstand naar ongeveer 7 meter worden verkort.
Wat is de beste oplossing ??
 
hoe heb je de aansluiting zitten mbv de tratec ? (versterker)


Gebruik geen versterker (was niet bijgeleverd).
Wel inmiddels de tv even dichter bij de antenne geplaatst waardoor aansluiting met de bijgeleverde coax-kabel mogelijk is. Het signaal is van 0% (hd) gewijzigd naar 6% en de overige signalen naar ruim 20%.

Is het gebruik van een betere kabel + versterker een mogelijke oplossing ?
 
voor itv is het aangeraden een retourgeschikte signaalversterker te hebben zodat het retoursignaal ook goed weggaat.

ergens op forum staat geloof ik topic over de tratec verstereker

belangrijkste van de versterker is is dat hij naast retourgeschikt jouw signaal vanaf 5mhz versterkt. de meeste zijn 50mhz , dus ik zou voor de tratec gaan om het save te spelen.

depending on hoelang je kabel afstand is

2-5m 2db
5-8m 4db
10m 6db
15m 8db

versterkign , hou wel rekening dat als je signaal goed en sterk binnenkomt dat je de kabellengte moet kiezen die je gebruikt en dan 1 uitgang minder. (dus normaal 3 , dan gaat ie in 2)
 
Signaal sterkte .

Deze setup box is heel erg gevoelig voor problemen met signaal sterkte , wat je in het forum diverse keren kunt lezen :oyeah:. In het begin al moet de aan sluitdoos een 1 gats doos zijn , dan een kort kabeltje naar de versterker . Die versterker moet voor de interactieve tv een retour signaal geschikte versterker zijn . Geen interactieve tv dan is het niet zo nodig .

En zoals altijd een goede antenne kabel , niet een van de gamma:oyeah:.Maar een met een dikke kern en een goede afscherming . Al zijn monster kabels met vergulde kern weer het andere uiterste .
:schater:. Dan om signaal verlies te verkomen de cisco als eerste op de kabel .En dan zal je zien dat het signaal beter wordt .

MMMAAAARRRRR . Mijn eerste cisco , de gene met de verkeerde software 1.0.2.5 ging niet verder dan max 80 % signaal . En mijn verbazing was groot dat toen ik mijn nieuwe cisco kreeg het signaal opeens naar 100% was gegaan zonder dat er aan de kabels iets was veranderd .:?:. Dus die signaal sterkte moet goed zijn ,vooral voor interactieve tv . Maar zegt niet alles . Dus proberen maar .:pompom:
 
voor itv is het aangeraden een retourgeschikte signaalversterker te hebben zodat het retoursignaal ook goed weggaat.

ergens op forum staat geloof ik topic over de tratec verstereker

belangrijkste van de versterker is is dat hij naast retourgeschikt jouw signaal vanaf 5mhz versterkt. de meeste zijn 50mhz , dus ik zou voor de tratec gaan om het save te spelen.

depending on hoelang je kabel afstand is

2-5m 2db
5-8m 4db
10m 6db
15m 8db

versterkign , hou wel rekening dat als je signaal goed en sterk binnenkomt dat je de kabellengte moet kiezen die je gebruikt en dan 1 uitgang minder. (dus normaal 3 , dan gaat ie in 2)



Eigenlijk is op de beeldkwaliteit, ondanks het feit dat er geen of weinig signaalpercentage is, weinig aan te merken.
Ik gebruik geen itv. Als het signaalpercentage met enkele aanpassingen 100% is, heeft dit dan ook zichtbare voordelen van de beeldkwaliteit.
 
Deze setup box is heel erg gevoelig voor problemen met signaal sterkte , wat je in het forum diverse keren kunt lezen :oyeah:. In het begin al moet de aan sluitdoos een 1 gats doos zijn , dan een kort kabeltje naar de versterker . Die versterker moet voor de interactieve tv een retour signaal geschikte versterker zijn . Geen interactieve tv dan is het niet zo nodig .

En zoals altijd een goede antenne kabel , niet een van de gamma:oyeah:.Maar een met een dikke kern en een goede afscherming . Al zijn monster kabels met vergulde kern weer het andere uiterste .
:schater:. Dan om signaal verlies te verkomen de cisco als eerste op de kabel .En dan zal je zien dat het signaal beter wordt .

MMMAAAARRRRR . Mijn eerste cisco , de gene met de verkeerde software 1.0.2.5 ging niet verder dan max 80 % signaal . En mijn verbazing was groot dat toen ik mijn nieuwe cisco kreeg het signaal opeens naar 100% was gegaan zonder dat er aan de kabels iets was veranderd .:?:. Dus die signaal sterkte moet goed zijn ,vooral voor interactieve tv . Maar zegt niet alles . Dus proberen maar .:pompom:


Op aanraden van Ziggo in de meterkast de aansluitingen van de coax-kabel aangepast en vervolgens opnieuw alles geinstalleerd. Daardoor is het signaal toegenomen (van 0 naar 10-20% voor de HD-zenders en voor de sd-zenders naar ca. 30%). Tevens is er momenteel een signaalprobleem in het gebeid waar ik woon en dus zal het signaal mogelijk nog beter worden.
Opmerkelijke uitspraak van Klantenservice Ziggo:
als het signaal tussen 5 en 90% aangeeft dan is er geen probleem. Bij 100% zou de Cisco helemaal niet werken. Was voor mij nieuw en ik vraag me af of deze uitspraak correct is.
 
niet geheel correct. Ik heb 100% en alles werkt nu prima. Voorheen 60% en problemen met vod.
Mozilla/5.0 (SymbianOS/9.2; U; Series60/3.1 NokiaN95_8GB/15.0.015; Profile/MIDP-2.0 Configuration/CLDC-1.1 ) AppleWebKit/413 (KHTML, like Gecko) Safari/413
 
voor itv is het aangeraden een retourgeschikte signaalversterker te hebben zodat het retoursignaal ook goed weggaat.

ergens op forum staat geloof ik topic over de tratec verstereker

belangrijkste van de versterker is is dat hij naast retourgeschikt jouw signaal vanaf 5mhz versterkt. de meeste zijn 50mhz , dus ik zou voor de tratec gaan om het save te spelen.

depending on hoelang je kabel afstand is

2-5m 2db
5-8m 4db
10m 6db
15m 8db

versterkign , hou wel rekening dat als je signaal goed en sterk binnenkomt dat je de kabellengte moet kiezen die je gebruikt en dan 1 uitgang minder. (dus normaal 3 , dan gaat ie in 2)

Zoals al eerder aangegeven is het, door een aanpassing van de aansluitingen bij de installatie, gelukt om het signaal van 0% naar 10%
(Ned1 hd en Ned2 hd) en 23-32% bij de overige zenders (incl. Eurosport hd) te krijgen. Beeldkwaliteit is beter geworden.
Hoewel Ziggo zegt dat bij een signaal tussen 5 en 90% de beeldkwaliteit optimaal is vraag ik mij echter nog steeds af of de beeldkwaliteit nog verbeterd als ik een versterker plaats.
Nogmaals voor de duidelijkheid: ik maak geen gebruik van itv.
 
Ik zat net TopGear te kijken, en zo nu en dan viel het signaal weg (Oranje blokje met tekst)... Ik zag dat de signaal/kwaliteit verhouding 34/70 was. Maar als ik naar Ned1 schakelde, gaf het een S/K van 7/100 .... dus het scheelt ook per zender blijkbaar.... Maar het leukste is dat het altijd prima is geweest... en sinds de HD zenders van Ned1 tm 3 erbij zijn gekomen heb ik gelazer... Of die zenders de schuld hebben betwijfel ik.. maar goed..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan