• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Probleem met toewijzen IP-adres

Status
Niet open voor verdere reacties.
R

robbie!

Ik heb een tijdje een probleem gehad met het toewijzen van het IP-adres. Als ik de pc opstartte, kon deze geen verbinding maken met internet. Ik kreeg de melding dat het netwerk niet beschikbaar was en dat het IP-adres niet toegewezen kon worden. De functie Herstellen van IP adres binnen Windows XP leverde ook niets op.
Het modem was wel online.Telkens als ik het modem kort van de electriciteit haalde, was het probleem opgelost. Maar dit moest ik dus iedere keer doen nadat ik de pc had opgestart. Helpdesk van Ziggo weet dit aan mijn netwerkkaart, maar ik twijfel daaraan.
Op dit moment werkt alles weer naar behoren, tenminste op dit punt. Probleem was opgelost nadat internet er een tijdje uit had gelegen.

Iemand dezelfde ervaring?
 
Heb ik momenteel ook al ruim een week. Schijnbaar zijn ze de systemen van Casema en anderen aan het samenvoegen.

ERG VERVELEND.
 
Hi!

Heb ik momenteel ook al ruim een week. Schijnbaar zijn ze de systemen van Casema en anderen aan het samenvoegen.

ERG VERVELEND.

Nou meer dat een buurman in de buurt gewoon een vast ip adres heeft ingekleund in zijn router ofzo.

Bye,
Raymond.
 
Maar mijn buurman heeft toch een ander IP adres? Dus het maakt dan toch niet uit wat HIJ doet?

Anders kan iemand dus de buurt gaan 'terroriseren'. Volgens mij komt het door alle storingen bij SICKO: (de meesten zijn niet eens vermeld)


Groepsstoring van zondag 15 juni 12.42 uur tot (nog niet bekend)
Er is een Telefoniestoring in uw gebied
inactief.gif
inactief.gif
actief.gif
Groepsstoring van dinsdag 10 juni 20.51 uur tot woensdag 11 juni 09.21 uur
Er is een Telefoniestoring in uw gebied
actief.gif
actief.gif
actief.gif
Groepsstoring van donderdag 12 juni 14.11 uur tot vrijdag 13 juni 14.14 uur
Er is een Storing op alle diensten in uw gebied
actief.gif
actief.gif
actief.gif
Groepsstoring van zaterdag 14 juni 12.13 uur tot zaterdag 14 juni 12.43 uur
Er is een Storing op alle diensten in uw gebied
inactief.gif
inactief.gif
actief.gif
Groepsstoring van zaterdag 14 juni 12.58 uur tot zaterdag 14 juni 21.14 uur
De telefonie storing is opgelost.
inactief.gif
actief.gif
inactief.gif
Groepsstoring van zaterdag 14 juni 13.05 uur tot zaterdag 14 juni 19.48 uur
Je internet verbinding werkt weer naar behoren.
actief.gif
actief.gif
actief.gif
Groepsstoring van zaterdag 14 juni 13.39 uur tot zaterdag 14 juni 18.15 uur
De helpdesk is weer bereikbaar!



EDIT:
Grote storing bij Ziggo

UTRECHT - Abonnees van kabelbedrijf Ziggo in een groot deel van het land hebben zaterdag en zondag veel last gehad van storingen in het telefoonverkeer. Ook hun internetverbinding was ontregeld.

Zaterdag waren de problemen het grootst. De storing trof die dag een gebied met zo'n 300.000 aansluitingen. Gisteren beperkten de problemen zich tot de provincie Utrecht. Daar waren duizenden abonnees de dupe.

Het precieze aantal abonnees dat last had van de storingen dit weekeinde kon Gradus Vos van Ziggo niet geven. ,,Ons eigen callcenter had dit weekeinde ook last van de storing,'' aldus Vos. ,,Daardoor heeft niet elke getroffen abonnee ons kunnen bereiken.''

Ziggo hoopte gisteren de problemen omstreeks 21.00 uur de baas te zijn. Vos: ,,Een van de apparaten die het telefoon- en internetverkeer mogelijk maakt, is ontregeld geraakt. Sinds we dat hebben geconstateerd, zijn we bezig het getroffen telefoon- en internetverkeer om te leiden via apparatuur die wel goed werkt. Dat betekent dat tot zondagavond elk uur zo'n 5000 abonnees tijdelijk problemen kunnen hebben.''

De Consumentenbond opende vorige week een speciaal meldpunt voor klanten van Ziggo. De belangenorganisatie ontving tot vrijdagmiddag al meer dan 10.000 klachten, een uitzonderlijk hoog aantal.

Ziggo is de onderneming die ontstond door een fusie van de kabelbedrijven Casema, @Home en Multikabel.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Maar mijn buurman heeft toch een ander IP adres? Dus het maakt dan toch niet uit wat HIJ doet?
Anders kan iemand dus de buurt gaan 'terroriseren'.
Ja dat kan ook. Als jij een ip-adres vast in je computer zet wat in gebruik is bij iemand anders dan zorg jij ervoor dat beide mensen geen of uitvallende verbinding heeft.
 
hoi!

Wij hebben t zelfde probleem! Sinds Casema nu Ziggo is geeft mn pc wel aan dat er verbinding is met internet en t signaal prima is, alleen toegang tot internet is niet mogelijk. Is ook niet te zeggen wanneer wel of niet, heeft in ons geval niets te maken met opnieuw opstarten ofzo. Hij doet t gewoonw el of helemaal niet! Wordt er wel een beetje moedeloos van!
 
Hij doet t gewoonw el of helemaal niet!

Ik denk dat je via een draadloze router een verbinding naar het kabelmodem hebt? Zoja, probeer eens je pc rechtstreeks aan te sluiten op het kabelmodem en test dan of je internetverbinding constant blijft.

Succes.
 
Hi!



Je krijgt je IP adres via DHCP, als je buurman dat adres vast in zijn PC intikt krijg je een IP conflict.

Bye,
Raymond.

Sorry dat ik je in twijfel trek hoor.
Maar dit lijkt me heel erg stug.
Het klopt dat een ip adres word uitgedeeld via dhcp.
Het enige effect wat een vast ip instellen op de router heeft imao is dat als je de desbetreffende lease op de ip kwijt raakt je router een ip krijgt toegewezen dat niet gelijk is aan die van de router. En je dus niet kunt internetten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan