• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

De tour vandaag was upscaled SD

  • Onderwerp starter crapz0rs
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
C

crapz0rs

Vandaag is de tour begonnen, echter het was upscaled SD.
De feed was al upscaled.
Schijnt dat vorig jaar de uitzendingen van de tour ook niet vanaf minuut 1 in HD waren. Dit werd na een paar dagen gefixet.

DUS: alles vandaag op ned1hd, eurosport hd, sky sports hd, orf hd, ect ect was upscaled, omdat de bron dit al was.

Meer info hier: https://www.sat4all.com/forums/ubbthreads.php/topics/1692290/6
 
Ik heb vergeten te kijken, maar heeft iemand het "native hd" logo in beeld gezien bij Eurosport HD ?
 
Ah ok. Als de bron al upscaled was, dan komt bij eurosport het logo vanzelf waarschijnlijk.

Ik vond het scherper dan ned1 SD.
Maar qua detail vond ik het nog niet echt wat.

Naar mijn mening moeten ze echt iets met het logo doen, zoals vorig jaar b.v.
 
Ah ok. Als de bron al upscaled was, dan komt bij eurosport het logo vanzelf waarschijnlijk.

Ik vond het scherper dan ned1 SD.
Maar qua detail vond ik het nog niet echt wat.

Naar mijn mening moeten ze echt iets met het logo doen, zoals vorig jaar b.v.

Nu Studio Sport zomer: De avondetappe is duidelijk SD. Ziet er erg slecht uit. Vergeet iemand nou gewoon de HD schakelaar om te zetten of zijn de camera's op locatie niet HD. Kan me dat laatste echt niet voorstellen.

De tour had vandaag niet het wow effect. Zat erg te twijfelen om hij nou echt native hd was of niet.
 
Nu Studio Sport zomer: De avondetappe is duidelijk SD. Ziet er erg slecht uit. Vergeet iemand nou gewoon de HD schakelaar om te zetten of zijn de camera's op locatie niet HD. Kan me dat laatste echt niet voorstellen.
Het is niet alleen een kwestie van camera's. Ook de regiewagen moet HD gereed zijn, als je bijvoorbeeld bij Dutchview kijkt blijken de meeste dat nog niet te zijn. En een SD wagen zal dan goedkoper zijn dan HD. Ook een HD verbinding kost meer ruimte op satelliet, en zal dus duurder zijn. En voor een dergelijk praatprogramma lijkt me de toegevoegde waarde van HD nogal klein, dus ik denk dat dit een bewust keuze is (maar dat is speculatie).
 
Het is niet alleen een kwestie van camera's. Ook de regiewagen moet HD gereed zijn, als je bijvoorbeeld bij Dutchview kijkt blijken de meeste dat nog niet te zijn. En een SD wagen zal dan goedkoper zijn dan HD. Ook een HD verbinding kost meer ruimte op satelliet, en zal dus duurder zijn. En voor een dergelijk praatprogramma lijkt me de toegevoegde waarde van HD nogal klein, dus ik denk dat dit een bewust keuze is (maar dat is speculatie).

De tour was volgens de berichten wel de lancering voor de Nederland hd zenders. Zou je toch verwachten dat alles rond de tour in native hd is. Hopelijk wordt het in de komende dagen beter. Zo ging het vorig jaar ook las ik net. Eerste dag nog veel foutjes en na een paar dagen perfect native hd.
 
De tour was volgens de berichten wel de lancering voor de Nederland hd zenders. Zou je toch verwachten dat alles rond de tour in native hd is. Hopelijk wordt het in de komende dagen beter. Zo ging het vorig jaar ook las ik net. Eerste dag nog veel foutjes en na een paar dagen perfect native hd.
Je quote digitaletelevisie, maar zijn post had enkel betrekking op de uitzending van de avond etappe.

De tour zelf krijgt de NOS (net zoals alle andere zenders over de wereld), via een feed van de Franse tv (of productie maatschappij) die de tour registreert.
 
Vandaag is de tour begonnen, echter het was upscaled SD.
De feed was al upscaled.
Schijnt dat vorig jaar de uitzendingen van de tour ook niet vanaf minuut 1 in HD waren. Dit werd na een paar dagen gefixet.

DUS: alles vandaag op ned1hd, eurosport hd, sky sports hd, orf hd, ect ect was upscaled, omdat de bron dit al was.

Meer info hier: https://www.sat4all.com/forums/ubbthreads.php/topics/1692290/6


Hm, een aantal tv-kijkers claimen dat de uitzending van de Tour geen hd was???? Dit lijkt met toch niet hard genoeg.
 
Hm, een aantal tv-kijkers claimen dat de uitzending van de Tour geen hd was???? Dit lijkt met toch niet hard genoeg.

Wat bedoel je precies? Dat wanneer een paar mensen het claimen dit geen hard bewijs is? Lijkt me dat de foto's op sat4all duidelijk bewijs zijn dat het vandaag geen native hd was. Bij BBC HD was dit duidelijk wel het geval en het ging dus ergens in de keten fout.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan