• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Advies

Status
Niet open voor verdere reacties.
B

beelen

Beste mensen,

Binnenkort ga ik verhuizen, in de nieuwe woning wil ik overgaan op een alles-in-een pakket van casema (waarschijnlijk de PLUS) uitvoering.
Ik ga ook een nieuwe tv aanschaffen, Samsung LE46B750.

Nu twijfel ik over het wel/niet aanschaffen van het HD installatiepakket.
Ik wil graag goed mooi beeld hebben, maar ik twijfel over het verschil tussen het SD en de HD, is dit (op dit moment) echt goed te merken?

Zit er trouwens een Harddisk in de digitale HD ontvangers die Ziggo aanbied? Of moet je dan perse het duurdere installatiepakket nemen (Interactieve TV)

Alvast bedankt voor jullie reactie.

Met vriendelijke groet,

Wouter Beelen
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Beste mensen,

Binnenkort ga ik verhuizen, in de nieuwe woning wil ik overgaan op een alles-in-een pakket van casema (waarschijnlijk de PLUS) uitvoering.
Ik ga ook een nieuwe tv aanschaffen, Samsung LE46B750.
Casema bestaat niet meer als zelfstandig bedrijf, dat is nu onderdeel van Ziggo.
Nu twijfel ik over het wel/niet aanschaffen van het HD installatiepakket.
Ik wil graag goed mooi beeld hebben, maar ik twijfel over het verschil tussen het SD en de HD, is dit (op dit moment) echt goed te merken?
Beetje vreemde vraag, want de TV die je noemt heeft een ingebouwde DVB-C HD tuner en een CI+ slot. Deze is zonder meer te gebruiken om HD en SD TV te ontvangen via Ziggo. Je hebt daar geen externe decoder voor nodig. De vraag of je moet kiezen tussen een SD of HD installatiepakket is dus voor jou irrelevant. Ik zou helemaal geen decoder nemen, tenzij je ook meteen een apparaat wil waarmee je kunt opnemen.
Zit er trouwens een Harddisk in de digitale HD ontvangers die Ziggo aanbiedt? Of moet je dan persé het duurdere installatiepakket nemen (Interactieve TV)
In digitale HD/SD ontvangers zit geen harddisk, als dat wel het geval is dan heet het een PVR. En Ziggo biedt nog geen (goede) HD PVR's aan, maar je kunt gewoon in de winkel een Humax 5050 kopen, die is overigens goedgekeurd door Ziggo.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Casema bestaat niet meer als zelfstandig bedrijf, dat is nu onderdeel van Ziggo.
Beetje vreemde vraag, want de TV die je noemt heeft een ingebouwde DVB-C HD tuner en een CI+ slot. Deze is zonder meer te gebruiken om HD en SD TV te ontvangen via Ziggo. Je hebt daar geen externe decoder voor nodig. De vraag of je moet kiezen tussen een SD of HD installatiepakket is dus voor jouw irrelevant. Ik zou helemaal geen decoder nemen, tenzij je ook meteen een apparaat wil waarmee je kunt opnemen.
In digitale HD/SD ontvangers zit geen harddisk, als dat wel het geval is dan heet het een PVR. En Ziggo biedt nog geen (goede) HD PVR's aan, maar je kunt gewoon in de winkel een Humax 5050 kopen, die is overigens goedgekeurd door Ziggo.

Riparius, bedankt voor je advies en spellingscorrecties.
Is het verschil tussen het (goedkopere) digitale tv pakket, en het installatiepakket Digitale tv HD alleen maar de decoder die bij de HD variant geleverd wordt? Dus het (digitale)signaal wat doorgegeven is qua kwaliteit hetzelfde bij beide pakketten?
 
Riparius, bedankt voor je advies en spellingscorrecties.
Is het verschil tussen het (goedkopere) digitale tv pakket, en het installatiepakket Digitale tv HD alleen maar de decoder die bij de HD variant geleverd wordt? Dus het (digitale)signaal wat doorgegeven is qua kwaliteit hetzelfde bij beide pakketten?

Het digitale signaal is bij alle abonnees van Ziggo hetzelfde. Het is ook niet zo dat je dat moet aanvragen of zo, het digitale signaal is bij alle abonnees permanent op de kabel aanwezig, zelfs als ze helemaal geen digitale TV hebben.
 
Geen ondersteuning

De meeste televisies met DVB-C tuner worden niet ondersteund door Ziggo. Dit wil uiteraard niet zeggen dat het niet werkt, maar dat je bij problemen geen support krijgt (Met andere woorden: Zoek het zelf lekker uit).

Je hebt wel een smartcard nodig, maar die krijg je automatisch bij het aanvragen van een alles-in-een pakket.

Is het verschil tussen het (goedkopere) digitale tv pakket, en het installatiepakket Digitale tv HD alleen maar de decoder die bij de HD variant geleverd wordt? Dus het (digitale)signaal wat doorgegeven is qua kwaliteit hetzelfde bij beide pakketten?

Ja, het enige verschil tussen deze varianten is de duurdere hd-decoder. Het signaal is hetzelfde. Je kunt uiteraard wel optionele pakketten nemen zoals het HDTV Zenderpakket met Discovery Channel HD, NGC HD en HISTORY HD. Hier betaal je dan een maandelijkse vergoeding voor. Verder heeft Riparius eigenlijk alles al gezegd.

pvd
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan