• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Logitech afstandsbedieningen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Probleempje, wie helpt.
Ik heb de harmony one en heb drie apparaten de humax 5050c, philips lcd 42pfl9603 en een dvd speler, ik heb drie activiteiten aangemaakt tv kijken analoog, tv kijken digitaal en dvd kijken.
Als ik de activiteit dvd kijken gebruik en vervolgeng naar de activiteit digitaal kijken ga dan gaat alles goed de dvd schakelt uit de humax aan en de tv gaat van hdmi2 naar hdmi1 alleen heb ik dan geen geluid, ik moet dan eerst de tv naar een andere hdmi ingang switchen en dan weer terug naar de hdmi ingang van de humax.
Of de humax gaat te laat aan of te vroeg geen idee lijkt op een handshake probleem maar dat heb ik niet als ik op andere manieren switch.
Voor de rest werkt alles prima, top dat er zo snel een update voor de harmony beschikbaar was.

gr, d.

Dan is de activiteit niet goed ingesteld.
Bij TV kijken moet de Logitech alles voor je doen, ook het juiste kanaal.
Ga naar instellingen (op de computer) en kies voor de TV het juiste HDMI kanaal, daarna moet hij het doen.
 
De tv gaat wel naar de juiste hdmi ingang want ik heb wel beeld geen geluid alleen gaat ie dat te snel of te traag zodat er geen goede afstemming plaats vind tussen de twee apparaten.
Als ik dan even schakel naar een andere ingang en dan weer terug, dan heb ik wel beeld en geluid.
Als alles uit is, en ik schakel die activiteit in dan gaat het wel goed.
Als ik vanuit de activiteit tv analoog kijken naar de activiteit digitaal kijken ga, gaat t ook goed.
Heel vreemd.
 
Vreemd, de eerste en tweede keer goed, daarna niet meer.
Iemand een idee?
 
Alle activiteiten opzich en onderling doet ie goed en blijft iegoed doen, alleen vanuit de activiteit dvd kijken naar activiteit digitaal(humax) kijken gaat er iets mis.
 
Dit is in te stellen bij de stroominstellingen van het apparaat, kies "een knop voor aanzetten, ander voor uitzetten" en dan "AB niet, maar weet welke opdracht", daar "Er zijn meerdere opdrachten" kiezen en vervolgens 2x "0" commando kiezen. Voor power-off blijf je gewoon PowerToggle gebruiken.

Overigens als ik goed geinformeerd ben heeft Logitech dit nu ook zo in de standaard instelling in de database staan, in dat geval is het een kwestie van even updaten en klaar, als je tenminste het juiste (laatste) 5050c config gebruikt, zie mijn eerdere bericht.

ik gebruik gewoon 1 knop voor aan en uit

Wat is hier dan het nadeel van?
 
ik gebruik gewoon 1 knop voor aan en uit

Wat is hier dan het nadeel van?
Als het naar tevredenheid functioneert zou ik het gewoon zo laten, met de power toggle toets.

Het enige waar je nog wel eens tegen aanloopt met een geprogrammeerde AB is dat als die het apparaat aanzet als het toevallig al aan staat hij dus uit gaat..... Daarom zijn discrete, verschillende, codes voor aan en uit handig, maar die heeft de Humax niet. Je kunt dat een beetje omzeilen voor de Humax door hem door de AB aan te laten zetten met bv 2x "0", en powertoggle uitsluitend te gebruiken om hem uit te zetten. Aangezien kanaal "0" niet bestaat, gaat hij dan dus wel aan, op het laatst gekozen kanaal, en als hij toevallig al aanstaat.....ook. De AB scriptjes worden daardoor iets betrouwbaarder, en verhogen de WAF dus aanzienlijk, van levensbelang.
 
Hele draad doorgelezen, want ik heb, uiteraard, dezelfde problemen. Is die langzame opstart van de 5050 anders in te stellen? Ik krijg steeds de tekst 'Boot', alsof het een koude start betreft...

Die "0" is me niet duidelijk. Gaat het om de cijfertoets 0, die die code verstuurt?
 
Hele draad doorgelezen, want ik heb, uiteraard, dezelfde problemen. Is die langzame opstart van de 5050 anders in te stellen? Ik krijg steeds de tekst 'Boot', alsof het een koude start betreft...?
Was het maar waar, dit is een verborgen feature van de Humax die wacht op verbetering in een maintenance release, hopelijk.

Die "0" is me niet duidelijk. Gaat het om de cijfertoets 0, die die code verstuurt?
Ja, en als je de 5050c config nu uit de Logitech database haalt hoef je er niet meer naar te kijken, power-on is default ingesteld op 2x "0" zoals hier besproken.
 
Hele draad doorgelezen, want ik heb, uiteraard, dezelfde problemen. Is die langzame opstart van de 5050 anders in te stellen? Ik krijg steeds de tekst 'Boot', alsof het een koude start betreft...

Die "0" is me niet duidelijk. Gaat het om de cijfertoets 0, die die code verstuurt?

Zo uit mijn hoofd heb je twee slaapstanden. Bij een verbruikt hij 6w en de andere 24w meen ik. Bij de minder diepe slaapstand start hij ook sneller op. Misschien is dat een optie voor je. Een maal per avond ~27 sec wachten boeit mij niet overigens.
 
Zo uit mijn hoofd heb je twee slaapstanden. Bij een verbruikt hij 6w en de andere 24w meen ik. Bij de minder diepe slaapstand start hij ook sneller op. Misschien is dat een optie voor je. Een maal per avond ~27 sec wachten boeit mij niet overigens.
... in de 6W stand geeft hij het kabelsignaal niet meer door...
Ik schakel tussen verschillende ontvangers en die 30 sec. zijn dan storend.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan