• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Welke router kiezen ?

  • Onderwerp starter keessiekezman
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb een linksys 150N ( de wrt 54 G kan de glasvezel snelheden niet aan ) welke zeer goed is maar helaas geen gigabit aan kan.
Die ligt dus op zolder omdat mijn provider gaan omschakelen naar gigabit verbindingen en ik zelf in huis voor streaming ook liever gigabit doe.
De 150N kan internetsnelheden tot 100 mbits up en down tegelijk goed aan.
Nu is de 150N niet meer verkrijgbaar maar vervangen door de 160N.
Hoewel die er heel anders uit ziet is hij identiek op 1 ding na, de externe antennes zijn vervangen voor interne.

Zelf gebruik ik nu de sitecom WL-308 gaming router.
Deze piekt hier op ongeveer 180 mbits internet snelheid ( mijn provider heeft een test profiel open staan om te zien wat diverse routers halen )
Ook heb ik een sitecom WL-306 ( rond de 90 euro) die zo rond de 175 mbits piekt.
(simultaan up en down).

Met de linksys wrt 54 g heb ik wat nare ervaringen,toen ik ook nog internet van Ziggo had was die bijna dagelijks de verbinding kwijt.
Toen ik naar glas overging was dat weg dus iets bij Ziggo veroorzaakte dat.
Maar de 54 G bleef zo rond de 45 mbits hangen en had met upload nog wat meer problemen, daar bleef het zo rond de 30 mbits.
De linksys 150 en 160N heb ik op het ziggo netwerk niet kunnen testen maar die haalden zo rond de 95 mbits up en down simultaan.
Omdat ik echter mee wil met de mogelijkheden en een gigabit glas aansluiting heb wil ik dus ook mijn interne netwerk op een gigabit hebben.
Vandaar dat de goed presterende 150N toch richting marktplaats gaat.
Die heeft namelijk maar een 10-100 mbits interface en geen gigabit.

De sitecom WL-306 en WL-308 functioneren prima.
Alle snelheden zijn gemeten over cat 6 kabel.
De 306 en 308 halen draadloos zo rond de 150 mbits met mijn laptop mits ik zo'n 10 tot 15 meter er bij blijf.
 
Ik heb 3 routers geprobeerd in de vorige maand. Met veel problemen heb ik eindelijk een goede gevonden!

Router 1

Belkin Wireless Router Bundel N

flao3b.jpg


Deze werkt niet met de Ziggo modem (Motorola). Ik moest nieuwe firmware installeren op de router voor data ik een verbinding tussen de twee krijt.
Met gewoon internetten zijn dar geen problemen, goed wireless bereik etc.
Met newsgroups of rapidshare, krijkt ik een time out error. Dit was op twee machines, een met Vista, de andere met XP.
Belkin helpdesk kunnen het niet oplossen dus ik moest terug om een nieuwe te proberen.

Tweede router - precies het zelfde probleem

Wireless speed twee verdieping hoog: 138mbps

Router 2

Sitecom Wl. Router 300N XR & Sitecom Wl. USB Adapter 300N XR

w990dv.jpg
2m276f7.jpg


Deze werkt gelijk met de modem. Helaas werkt dit router alleen op een frequentie (2.4Ghz). Dat betekend dat jij kan niet 300mbps krijgen maar allen 135mbps. Dit is niet helemaal duidelijk op het does. Als ik een download deed was de snelheid heel snel om laag gegaan naar 11mbps.

Wireless speed twee verdieping hoog: 72-120mbps, under load 11mbps! :censored:

Router 3

Linksys/ Cisco WRT610 & Linksys WUSB600N

2z6v6h5.jpg
2qsrtbc.jpg


Veel duurder dan de andere opties maar het geeft uitstekend prestaties. Veel mogelijkheden qua instellingen, 1GB ports en een USB port te gebruiken voor netwerk media storage etc.

Wireless speed twee verdieping hoog: 220mbps, geen verschil “under load”. :applause:



Sorry voor mijn Nederlands, het is niet mijn sterkste punt! :oops:
 
Neem in ieder geval een router die het N-protocol ondersteunt als de netwerkkaart in je pc of laptop dat ook ondersteunt (N-Wlan of Draft-N Wlan)
 
Ik heb de sitecom 300 N Series......... Top router!! Simpel, makkelijk, practisch en ziet er nog mooi uit ook!
 
Router 3

Linksys/ Cisco WRT610 & Linksys WUSB600N

2z6v6h5.jpg
2qsrtbc.jpg


Veel duurder dan de andere opties maar het geeft uitstekend prestaties. Veel mogelijkheden qua instellingen, 1GB ports en een USB port te gebruiken voor netwerk media storage etc.

Wireless speed twee verdieping hoog: 220mbps, geen verschil “under load”. :applause:



Sorry voor mijn Nederlands, het is niet mijn sterkste punt! :oops:

Jep zelfde router hier en werkt ook hier toppie ! :D nu nog alleen even wachten tot dd-wrt volledig werkt op de 610N en dan die firmware erop en kun je je niet meer wensen ?
 
jammer dat die linksys en de meeste routers standaard al geknepen zijn,
lees niet op de max zend/ontvangs vermogen van 20db/100mW.
ik zelf maak gebruik van een Engenius Senao AP die zijn standaard op 20db/100mW,
geen custom firmware nodig ;)
en het is te merken ook
dat ding van mij staat in me meterkast en als ik met mijn laptop op zolder zit heb ik nog steeds 85-90% ontvangst.
(huis heeft betonnen muren en in de plafonds zit ook nog eens ijzer verwerkt.)
heb zelf de 610 en een WRT160N voor iemand anders ingesteld en getest hier thuis maar die haalde net 50-60% naar zolder.

enigste nadeel aangezien het een AP is,
is dat je een aparte router nodig hebt wat ook weer zijn voordeel kan zijn.
aangezien niet alle routers een 100mbit(s) wan poort sommige zijn maar 10mbit(s)
 
Ik heb de D-link DIR655 in bestelling staan, krijg ik als het goed is deze week binnen. Snelheid die deze router kan behalen is in elk geval dik in orde. En over de rest kan ik waarschijnlijk deze week meer vertellen.
 
jammer dat die linksys en de meeste routers standaard al geknepen zijn,
lees niet op de max zend/ontvangs vermogen van 20db/100mW.
ik zelf maak gebruik van een Engenius Senao AP die zijn standaard op 20db/100mW
Hier zit een heel zendtechnisch verhaal aan vast. Volgens de wet mag het uitgestraalde vermogen niet hoger zijn als 20dB/100mW. Als een standaard router met standaard 2dbi antennes op 100mW uitzend word deze waarde overschreden als er bv 5dbi antennes gemonteerd worden. En dit is bij wet verboden, om welke reden de fabrikanten waarschijnlijk wat lager zullen gaan zitten, simpelweg om te voorkomen dat met andere antennes (die ze zelf vaak leveren) het de maximale waardes overschreden worden.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb de D-link DIR655 in bestelling staan, krijg ik als het goed is deze week binnen. Snelheid die deze router kan behalen is in elk geval dik in orde. En over de rest kan ik waarschijnlijk deze week meer vertellen.

Die had ik, maar vind de edimax stukker beter. :applause:
Edimax Router 4PSW 300Mbps Gigabit
https://www.pimspcshop.nl/detail.asp?id=27912

Haal 90% drie betonnen verdiepingen hoger.

Ook had ik met de d-link 655 last van slome verbinding. De laatste firmware was echt slecht. Die zorgde voor snelheids problemen met 20 Mbit ziggo lijn.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan