• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Dynamisch / Vast IP

Status
Niet open voor verdere reacties.
K

Keizer

Vraagje,

Heb begrepen dat alle Ziggo gebruikers een dynamisch ip adres hebben, weet iemand hoelang de lease tijd is? Of dat er helemaal geen lease tijd is. Maar alleen als je je pc herstart naar bv. 3 dagen.

Wil namelijk een website hosten... En wordt met een dynamisch ip wat lastig.

Gr. Keizer
 
Vraagje,

Heb begrepen dat alle ziggo gebruikers een dynamisch ip adres hebben, weet iemand hoelang de lease tijd is? Of dat er helemaal geen lease tijd is. Maar alleen als je je pc herstart naar bv. 3 dagen.

Wil namelijk een website hosten... En wordt met een dynamisch ip wat lastig.

Gr. Keizer
In mijn ervaring wijzigt het IP-adres zelden, hoe lang de lease ook duurt en hoe vaak je je pc (of in mijn geval: router) ook herstart. Zelfs het vervangen van de kabelmodem (vandaag) heeft er niet toe geleid dat mijn aansluiting een ander IP-adres heeft gekregen.

Maar los daarvan, heb je misschien iets aan een dynamische DNS dienst als DynDNS (zie https://www.dyndns.com) ?
 
Vraagje,

Heb begrepen dat alle ziggo gebruikers een dynamisch ip adres hebben, weet iemand hoelang de lease tijd is? Of dat er helemaal geen lease tijd is. Maar alleen als je je pc herstart naar bv. 3 dagen.

Wil namelijk een website hosten... En wordt met een dynamisch ip wat lastig.

Gr. Keizer

Ik heb al een jaar of 2 hetzelfde ip-adres. Het is wel dynamisch, maar zo lang je het mac-adres van je ethernet kaart niet wisselt hou je hetzelfde ip-adres. Tenzij het netwerk opnieuw ingedeeld wordt of bij een grote storing bijvoorbeeld. De leasetijd is nog afhankelijk van welk gebied je zit (casema/multikabel/@home). Bij multikabel is het nog steeds 42 dagen, maar na elke renew krijg je dus hetzelfde terug.
 
DynDNS.com in combi met een router die dat automatisch update (en elke goede router doet dat) is een ideale oplossing.

Je hebt dan weliswaar geen vast IP adres, maar wel een vaste URL (bv jouwnaam.dnsalias.com) die altijd naar je server wijst.

En het is nog gratis ook.

Dus nergens een vast IP adres voor nodig meer.
 
DynDNS.com in combi met een router die dat automatisch update (en elke goede router doet dat) is een ideale oplossing.

Je hebt dan weliswaar geen vast IP adres, maar wel een vaste URL (bv jouwnaam.dnsalias.com) die altijd naar je server wijst.

En het is nog gratis ook.

Dus nergens een vast IP adres voor nodig meer.

dat is inderdaad een ideale oplossing, maar als ik nou mijn ip wil linken aan www.pietjepuk.nl dan gaat het dus niet.

Kan alleen dns records koppelen aan een ip maar geen naam
 
dat is inderdaad een ideale oplossing, maar als ik nou mijn ip wil linken aan www.pietjepuk.nl dan gaat het dus niet.

Kan alleen dns records koppelen aan een ip maar geen naam

Geen probleem, dan vul je gewoon het ip in wat je gekregen hebt. Dat doe ik ook. Als dan je ip een keer wijzigt, dan moet je handmatig de DNS even aanpassen met je nieuwe ip-adres zodat pietjepuk.nl naar dat nieuwe adres verwijst. In de praktijk gebeurt dat dus bijna nooit.
 
Geen probleem, dan vul je gewoon het ip in wat je gekregen hebt. Dat doe ik ook. Als dan je ip een keer wijzigt, dan moet je handmatig de DNS even aanpassen met je nieuwe ip-adres zodat pietjepuk.nl naar dat nieuwe adres verwijst. In de praktijk gebeurt dat dus bijna nooit.

Oke top, dus een dyndns accountje kan eigenlijk gewoon achterwegen gelaten worden.

Als het IP lang niet wijzigt vind ik het al mooi, dan is het idd even het ip adres vernieuwen. Thanks voor alle antwoorden.

Topic kan gesloten worden.
 
Oke zal daar eens naar kijken, thanks ;)
 
Ik heb ook een .nl naar mijn eigen adres, en heb daarnaast toch een dyndns account.

Makkelijk als je ip midden op de dag wijzigd; router update dan automatisch dyndns en kun je je server toch nog bereiken en adhv dyndns domein achter je ip komen zodat je niet hoeft te wachten met dns update tot je weer thuis bent 's-avonds.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan