• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Welke ci decoder kan icm Loewe A26 en @home smartcard worden gebruikt?

Status
Niet open voor verdere reacties.
S

sararibble

Hallo, wij hebben een Loewe Xelos A26 en willen graag via de ingebouwde common interface slot onze programma aanbod bekijken. Nu hebben we op internet geprobeert te achterhalen welke decoder we daarvoor moeten kopen maar het duizelt ons van de waarschuwingen over irdeto2 incompatibiliteit en smartcard codes die niet kunnen worden gelezen.

Is er op het forum iemand die hier wat licht op kan schijnen? We zijn klant van Ziggo...

Met vriendlijke groet, Sara
 
Daar kan je alleen de Alphacrypt Classic voor gebruiken.
Wist je dealer dat overigens niet?
Je kan met de zoekfunctie van dit forum heel wat berichten vinden mbt deze cammodule.
Het is lang niet zeker of deze in de toekomst blijft werken bij Ziggo.
Verder, gebruik op eigen risico want Ziggo geeft geen ondersteuning.
 
Bedankt, ik zal er eens op zoeken. We hebben de tv al twee jaar, lang voordat we een abonnement bij @home namen. Ben wel van plan bij de dealer langs te gaan voor prijzen, en kom dus nu dankzij jou beter beslagen ten ijs :)
 
Ik ben bang dat Esy wellicht iets te snel geweest is.
Een Common Interface op / in een tv wil niet direct zeggen dat je DVB-C kunt gebruiken met de juiste CAM, een ingebouwde DVB-C tuner is onder andere ook nodig namelijk.

Zover ik via de site van Loewe kan achter halen is er van de Xelos A26 geen uitvoering met een DVB-C tuner. Uitsluitend DVB-T, digitale tv via de ether zoals bijv. Digitenne in Nederland, is bekend.

Volgens de site van Loewe zijn er drie uitvoeringen van de tv geweest (de tv staat niet meer direct op de site, alleen nog via "support" ).

1 met uitsluitend analoge ontvangst, art nr.: 64413.A60
1 met een DVB-T tuner, maar zonder CI, art. nr.: 64413.A88
1 met een DVB-T tuner en CI, art. nr.: 64413.A87

Hier een linkje naar het betreffende document met de info.

Dus het lijkt er erg veel van te hebben dat je het toch met een externe decoder moet gaan doen, of een nieuwe Loewe met ingebouwde DVB-C decoder...

Aanvulling:
De uitgebreidere, voor alle Xelos modellen, Britse handleiding spreekt over twee uitvoeringen van de Xelos A26.
1 met een DVB-T tuner en CI slot, art.nr.: 66416x27
1 met een DVB-T/C tuner en CI slot, art.nr.: 66416x87

Even goed het art.nr. controleren dus, je weet maar nooit of je toevallig een import model hebt of zo. Vermoedelijk vind je achter op de tv het art. nr.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik ben bang dat Esy wellicht iets te snel geweest is.
Een Common Interface op / in een tv wil niet direct zeggen dat je DVB-C kunt gebruiken met de juiste CAM, een ingebouwde DVB-C tuner is onder andere ook nodig namelijk.

Zover ik via de site van Loewe kan achter halen is er van de Xelos A26 geen uitvoering met een DVB-C tuner. Uitsluitend DVB-T, digitale tv via de ether zoals bijv. Digitenne in Nederland, is bekend.

Je hebt gelijk. Ik ging er van uit dat de situatie bij ieder Loewe toestel hetzelfde zou zijn als bij onze Loewe Concept L. :oops:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan