• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

FTP?

  • Onderwerp starter crushthedemoniac
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
C

crushthedemoniac

Excuses als dit in het verkeerde forum is, maar...

Als ik op het klantenservice gedeelte van de Ziggo website check hoe ik via FTP bestanden kan uploaden krijg ik het volgende antwoord:

"Het uploaden van bestanden naar je Webspace, doe je als volgt. Je opent Inernet Explorer of een FTP programma en gaat naar ftp://[email protected]. Dan verschijnt het venster Aanmelden. Vul je gebruikersnaam en wachtwoord in en meld je aan. Nu kun je bestanden naar je publieke map uploaden."

Echter, als ik ziggodrive.home.nl invul in mijn FTP programma dan krijg ik een error omdat de server niet bestaat. Als ik via IE of Firefox probeer om het adres hierboven (met uiteraard mijn eigen gebruikersnaam en niet 'gebruikersnaam') te openen dan krijg ik ook een error en lijkt de server niet te bestaan. Is de FTP server nog niet klaar o.i.d.?
 
Ik weet niet of ik je hiermee help, maar bij het plaatsen van een eigen website en voorheen bij casema is de homepage url gewoon home.casema.nl en dan / je gebruikersnaam

Bedoel je iets anders, sorry :mrgreen:, daarmee kan ik je niet helpen
 
Nou, het vervelende is dat ik mijn webspace alweer een tijdje geleden voor het laatst gebruikt heb en mijn inlognaam en password nergens meer kan vinden. Dus toen ik dat aangaf bij Ziggo kreeg ik een mail dat ik een brief zou krijgen met die info. Echter, in die brief staat alleen maar dat ik via www.ziggo.nl/mijnziggo mijn webspace kan bereiken. Dus ging ik er vanuit dat de webspace voortaan alleen maar via ziggodrive.home.nl te bereiken zou zijn maar het lijkt er nu op dat dat dus niet zo is.
 
webspace en jpg?

[...] maar bij het plaatsen van een eigen website en voorheen bij casema is de homepage url gewoon home.casema.nl en dan / je gebruikersnaam

Dit werkt inderdaad zo. De info bij Ziggo over webspace is nog niet wat het moet wezen. Zo heb ik nog een ander probleem met mijn webspace. Ik probeer er een site neer te zetten maar plaatjes in jpg-formaat worden volledig misvormd getoond.

Is dit een bug of een feature? Of heeft casema/ziggo zich altijd al in jpg's verslikt?
 
Hi!

Dit werkt inderdaad zo. De info bij Ziggo over webspace is nog niet wat het moet wezen. Zo heb ik nog een ander probleem met mijn webspace. Ik probeer er een site neer te zetten maar plaatjes in jpg-formaat worden volledig misvormd getoond.

Is dit een bug of een feature? Of heeft casema/ziggo zich altijd al in jpg's verslikt?

In JPG's verslikt? Ik vermoed dat je ze verkeerd upload, upload je ze toevallig in tekst modus?

Bye,
Raymond.
 
Gister was ik helemaal in de wolken, eindelijk mijn Hoofdmail adres aan kunnen maken, wat dus tevens gebruikersnaam moet zijn.

Dus ik mijn website ( werk met Netobjects Fusion 10) geprobeerd er op te krijgen.

FTP: home.casema.nl
dir : ( zet ik niets neer)
gebruikersnaam: ....
wachtwoord: :cool:

Maar helaas, kan geen contact krijgen met de server:roll:. Iemand een idee wat ik oversla.
Dit zijn de gegevens ( maar nu voor casema) die ik voorheen op deze manier gebruikte bij Wanadoo en later bij Versatel.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
In JPG's verslikt? Ik vermoed dat je ze verkeerd upload, upload je ze toevallig in tekst modus?

Oei... niet bewust in tekstmodus. Eerder in haastmodus, denk ik.
En er ten onrechte op vertrouwend dat mijn nieuwe FTP-programma - evenals het oude - jpg's aan hun achtervoegsel herkent en behandelt.
Dank joe!
 
Gister was ik helemaal in de wolken, eindelijk mijn Hoofdmail adres aan kunnen maken, wat dus tevens gebruikersnaam moet zijn.

Dus ik mijn website ( werk met Netobjects Fusion 10) geprobeerd er op te krijgen.
[...]
Maar helaas, kan geen contact krijgen met de server:roll:. Iemand een idee wat ik oversla.

Heb je wel eerst bij 'Mijn Ziggo' onder de e-mail instellingen 'Mijn Webspace' geactiveerd?
 
:oops::oops::oops: Thanks, ik dacht webspace iets anders is/was als een eigen website uploaden naar de beschikbare ruimte aangeboden bij het e mail pakket.

Enfin, ik ga straks even op snor :roll:
 
Elisa, je bent een kanjer :wink:, dat was dus het enige wat nog nodig was.

Dank je wel
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan