• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Ervaringentopic Ubee EVW3200 WiFi-modemrouter Ziggo (Deel 1)

  • Onderwerp starter Magnetra
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Misschien wil Ziggo die adressen gebruiken voor het FON-achtige netwerk dat ze willen opzetten.
 
Dank,
101 gaat trouwens wel, daar stond ie op toen ik naar 192.168.2.1 wilde veranderen.
Dat FON verhaal zou ook de woorden "guest network"verklaren.
Is hier al iets meer over bekend? Momenteel heb ik de echte FON, maar niet via de ubee natuurlijk. Enig idee hoe ik mijn huidige FON naast de ubee kan laten bestaan?
 
Enig idee hoe ik mijn huidige FON naast de ubee kan laten bestaan?

Gewoon je eigen router op één van de LAN poorten van je Ubee aansluiten. Zo lang je de netwerken niet hetzelfde maakt werkt dat gewoon. Je hebt dan 2 routers achter elkaar. Het enige is dat portforwarding (van internet naar je lokale netwerk achter de tweede router) inkomend wat lastig gaat, maar als het je alleen is om gast-toegang te bieden naar internet werkt dat gewoon. Als je de radiokanalen ook nog slim kiest zodat ze elkaar niet storen zal dat ook goed werken. Je kunt desnoods je ubee op 5GHz zetten en je FON op 2.4
 
Na zo'n 20 pagina's te hebben gelezen en nog niet tot een duidelijk antwoord te zijn gekomen, heb ik me ook maar even aangemeld. 93 werd me iets teveel..:wink:

Ook hier dezelfde problemen waar ik al veel over gelezen en gehoord heb.
Ieder half uur / uur verlies ik connectie met internet, maar is er wel een wifi verbinding.

Situatie tot zo ver:
-Pakket weet ik zo even niet - huisgenoot afgesloten.
-2 laptops (W7 en Mac), 2 pc's (W7 en Mac).
-3 draadloos, 1 pc (W7) bedraad.
-Eerst Cisco mo-ro gehad - zelfde probleem als nu.
(-WiFi Analyzer op m'n iP4 gechecked en er zitten zo'n 28 lijnen in de buurt.)
-Channel vast gezet, destijds 6 of 7, geloof ik - geen oplossing.
-Monteur langs laten komen - signaal dat binnenkomt is goed.
-Mo-ro vervangen door Ubee EVW320b.
-Hiervan ondertussen ook channel veranderd van auto naar vast (2 & 3 geprobeerd).

Ik ben er ondertussen behoorlijk klaar mee, gezien de tijd die ik er zowel online als betaald via de klantenservice aan heb besteed.

Is er (ondertussen) een duidelijke oplossing of stappenplan?
Het enige wat ik opgepikt heb is een andere router er aan te hangen via een gateway of via Ziggo de router functie uit te laten schakelen?
Dit lijkt me ook niet echt normaal en ik vind het dus ook behoorlijk van de zotten dat dit probleem zich blijkbaar zoveel voordoet.

Gedownload wordt er hier in huis nauwelijks. Ik geloof zelfs dat ik de enige ben die via nieuwsgroepen af en toe wat binnen haalt. Wat daarbij wel opvalt is dat wanneer ik (draadloos) dl'd (speedtest: 9.75Mb/s down / 0.88 up), iedereen in huis traag internet heeft, terwijl we volgens mij een heel stuk sneller abbonement zouden moeten hebben.

Voorheen, toen ik alleen woonde en ook een Ziggo abbonement had, heb ik nooit problemen gehad. Ik had destijds een losse modem en (eigen) routertje.

Ik ben niet bepaald ervaren met dit soort situaties/technieken, dus enige Jip en Janneke taal zou wel handig zijn. :wink:

Mocht men bepaalde screenshots of rapporten willen zien, hoor ik dat graag.

Bedankt!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ook hier dezelfde problemen waar ik al veel over gelezen en gehoord heb.
Ieder half uur / uur verlies ik connectie met internet, maar is er wel een wifi verbinding.

Een paar basisvragen:

- Als je met een kabel aangesloten bent, heb je dan wel internet ?
- Kun je als je internet weggevallen is wel in het menu van de Ubee komen ?

Als je met een kabel ook geen internet hebt, lijkt het of het modem geen verbinding heeft, vraag in dat geval de signalen even op in het modem.
Hetzelfde geldt als je wel draadloos in het menu van de Ubee kunt komen, je WiFi verbinding is dan goed.

Het kan zijn dat het een WiFi probleem is, zeker als je 28 andere wifi zenders 'ziet' kan het zijn dat het gewoon te druk is in je buurt en dat het signaal gewoon weggedrukt wordt. Het WiFi protocol is nou eenmaal niet ontworpen voor drukke omgevingen en kan slecht omgaan met veel verkeer. Zeker als de signalen ook nogal slecht zijn is het protocol al heel druk om een verbinding aan de gang te houden en kan er dan bijna geen data meer overheen lopen.

Als jullie computers ook 5GHz hebben kun je het modem op 5GHz zetten waar het veel rustiger is en ondanks dat het signaal daar zwakker is, heb je misschien toch minder last van storingen van andere wifi signalen.

Je snelheid is weinig over te zeggen als je niet weet welk abbo jullie hebben, ik begrijp dat je 10/1 meet in een speedtest. Als je alles-in-1 basis hebt bijvoorbeeld klopt dat precies.
 
Bedraad ook geen connectie inderdaad en ik kan dan wel de Ubee inkomen.
Alle LEDs branden hetzelfde met of zonder connectie, dus daar lijkt het ook niet direct te zitten.

Hoe vraag ik die signalen op?

En goed, het is druk in de buurt, maar al de jaren hiervoor is er in huis ook gewoon met wifi gewerkt, zonder problemen.
Dat was ook Ziggo, alhoewel met een aparte modem en router.

Net even nagekeken en het is inderdaad het basispakket.
De oude weet ik niet.
 
Goede avond,

Ik lees hier verder niks over, maar ik vind dat het modem wel erg warm wordt. Lijkt me toch niet bevorderlijk voor de levensduur van het ding?

Gr. - L.
 
Goede avond,

Ik lees hier verder niks over, maar ik vind dat het modem wel erg warm wordt. Lijkt me toch niet bevorderlijk voor de levensduur van het ding?

Gr. - L.

Vroeg je 2 maanden geleden ook al. Is vrij normaal. Modem is er op ontwikkeld en getest. Maandagochtendexemplaren daargelaten.:roll:

Groene tip: zet een rooster boven je modem. Kun je milieuvriendelijk snel je ochtenddiepvriesboterhammetjes op ontdooien.:idea:
 
Ik heb sinds twee dagen een nieuwe UBEE wifi modem.
Ik heb hier problemen mee als ik de modem gestart heb kan ik na een tijdje niet meer internetten zowel bedraad als draadloos.
Als ik in de modem dan een WAN release renew doe werkt internet weer.
Het lijkt erop dat er een lease verloopt en niet automatisch ververst op al mijn apparaten PC Ipad Iphone.
Het probleem lijkt dus in de router te zitten hoe krijg ik dit goed??
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan