• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Mail versturen via Ziggo naar andere provider mailserver

Status
Niet open voor verdere reacties.
Aangezien het Ziggo management nogal nerveus is voor eigen domeinen en mail servers, is de service daarop alleen bij de gratie van de techneuten (die overigens nooit te beroerd zijn om even voor je te kijken).

Misschien kun je overwegen Google docs te gebruiken. Dan kun je de mail voor je eigen domein bij gmail onderbrengen. Het is gratis, altijd beschikbaar, goed te configureren en 7 GB quota, dus dat is altijd prettig. Ook imap is mogelijk, dus je kunt je mail gewoon op de server laten staan. Beveiliging is tls, dus dat zit wel aardig snor.

Groetjes,

René
 
Hallo Renetta,

Bedankt voor je tip.
Mede gezien mijn verschillende emailadressen (bij meerdere providers) gaat mijn voorkeur uit naar een lokale mailclient.
Butch
 
Hallo Renetta,

Bedankt voor je tip.
Mede gezien mijn verschillende emailadressen (bij meerdere providers) gaat mijn voorkeur uit naar een lokale mailclient.
Butch

Het lollige van Google docs is dat je met fetchmail andere emailaccounts kunt binnenhalen en zo al je email kunt consolideren.
Voor de meest gebruikte email clients (outlook, thunderbird, etc) staat er een online gebruiksaanwijzing. Mucho handig allemaal.

Niet dat ik je wil overhalen ofzo, maar ik stond er erg versteld van hoe handig het allemaal werkt. Voor een kennis heb ik het geconfigureerd en zit er zelf ook aan te denken om al mijn mailserver maar op te doeken en bij Google onder te brengen.

Cheers,

Rene
 
Een van mijn overwegingen is ook dat ik niet teveel van mijn persoonlijke data bij Google wil parkeren. Je weet nooit wat Google allemaal doet of gaat doen met jouw informatie. Voordat je het weet krijg je reklame bij je emailtjes gebaseerd op info die je in je mailjes hebt staan. Of erger.
(N.B. Heb je al eens goed alle gebruikersvoorwaarden doorgenomen? Ik heb het niet gedaan maar over het algemeeen heeft Google erg veel rechten en deze kunnen ook nog eens terloops worden veranderd. Laatst heeft -ik dacht- facebook alle data die de gebruikers op facebook hadden gezet toegeeigend (ook die van in het verleden geplaatst). Gelukkig hebben ze gezien de protesten, dit teruggedraaid. Google hoeft zich gezien hun dominantie niets van protesten aan te trekken.)
Dus voorlopig doe ik het zonder Google (of andere 'cloud' gebaseerde oplossingen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan