• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Kan niet opnemen

  • Onderwerp starter exroosje
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Ben ik met je eens, alleen de PVR bezitters is wel ruim genomen en erg generaliserend, het waren "alleen" de Cisco en Siemens PVR bezitters, en het zijn nu "enkel" nog de Cisco PVR bezitters die over zijn. Maakt het nog steeds niet minder vervelend.

En behoorlijk probleem, vervelend is het zeker, maar de wereld vergaat niet als je niet kan opnemen.

Plus alle siemens/cisco bezitters die dit forum niet lezen en dus afhankelijk van de HD zijn... En we weten welk imago de HD heeft op dit moment. :wink:

Gert.
 
Waarom zou er uberhaupt een codering op de zenders zitten? Als je die vraag kan beantwoorden, kan je ook beantwoorden waarom daar niet zo snel voor gekozen zal worden.

Die vraag is hier wel eens min of meer beantwoord door anoniem. Wat ik daar uit opmaakte is dat de kabelaars (@home) bang waren om extra licentie kosten voor de digitale doorgifte te moeten betalen. Net zoals ze nu licentie kosten moeten betalen voor NL1/2/3 ondanks dat die voor iedereen vrij beschikbaar zijn in de ether.

In de begintijd van de kabel is daar ooit een rechtzaak over geweest (kabel-arrest amstelveen als ik me goed herinner) waarin werd bepaald dat kabelaars niet zaken doorgeven, maar opnieuw uitzenden en vanwege dat feit kosten voor de rechten van uitzenden moeten betalen.

Op het moment dat het basis-pakket achter encryptie zit, hoeven ze dat waarschijnlijk alleen voor mensen met een smartcard. Of zouden ze kunnen beargumenteren dat klanten alleen of digitaal of analoog kijken en dus maar 1 keer voor de uitzendrechten hoeven te betalen.

Toch dien en deden niet alle providers dat (zijn er niet nog steeds die het basispakket FTC doorgeven) en ik vraag me af of die reden wel helemaal waterdicht is. Persoonlijk heb ik meer het idee dat oa. Ziggo een verlengstuk van bepaalde industrieen willen worden en daarmee flink cash willen gaan binnenharken (pay-per-view, betalen voor herhalingen, etc).

CI+ is daar toch wel een stap naar toe. En dan is het weer opvallend om te zien hoeveel mensen beginnen te piepen als hun PVR niet werkt. Met CI+ kan Ziggo precies bepalen wat je wel en niet mag opnemen, of je wel of niet mag time-shiften en hoe vaak je dingen later mag bekijken. Als ze willen kunnen ze je box en smartcard op afstand deactiveren, bepalen dat je bepaalde dingen niet mag zien of in welke kwaliteit je dingen mag zien/horen.
 
Plus alle siemens/cisco bezitters die dit forum niet lezen en dus afhankelijk van de HD zijn... En we weten welk imago de HD heeft op dit moment. :wink:

Gert.

Plus alle toekomstige HUMAX HD PVR bezitters, die nu al kunnen zien wat ze kunnen verwachten...
Zijn er redelijke alternativen? Ik sta op moment voor elk voorstel open...
 
Die vraag is hier wel eens min of meer beantwoord door anoniem. Wat ik daar uit opmaakte is dat de kabelaars (@home) bang waren om extra licentie kosten voor de digitale doorgifte te moeten betalen. Net zoals ze nu licentie kosten moeten betalen voor NL1/2/3 ondanks dat die voor iedereen vrij beschikbaar zijn in de ether.

In de begintijd van de kabel is daar ooit een rechtzaak over geweest (kabel-arrest amstelveen als ik me goed herinner) waarin werd bepaald dat kabelaars niet zaken doorgeven, maar opnieuw uitzenden en vanwege dat feit kosten voor de rechten van uitzenden moeten betalen.

Op het moment dat het basis-pakket achter encryptie zit, hoeven ze dat waarschijnlijk alleen voor mensen met een smartcard. Of zouden ze kunnen beargumenteren dat klanten alleen of digitaal of analoog kijken en dus maar 1 keer voor de uitzendrechten hoeven te betalen.

Toch dien en deden niet alle providers dat (zijn er niet nog steeds die het basispakket FTC doorgeven) en ik vraag me af of die reden wel helemaal waterdicht is. Persoonlijk heb ik meer het idee dat oa. Ziggo een verlengstuk van bepaalde industrieen willen worden en daarmee flink cash willen gaan binnenharken (pay-per-view, betalen voor herhalingen, etc).

CI+ is daar toch wel een stap naar toe. En dan is het weer opvallend om te zien hoeveel mensen beginnen te piepen als hun PVR niet werkt. Met CI+ kan Ziggo precies bepalen wat je wel en niet mag opnemen, of je wel of niet mag time-shiften en hoe vaak je dingen later mag bekijken. Als ze willen kunnen ze je box en smartcard op afstand deactiveren, bepalen dat je bepaalde dingen niet mag zien of in welke kwaliteit je dingen mag zien/horen.
zie antwoord anoniem van gisteren in HUMAX draadje: URI CI+ ... https://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=14066&page=11
Publieke zenders: belastinggeld?!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Als ze willen kunnen ze je box en smartcard op afstand deactiveren

Ze kunnen op dit moment elke smartcard vanaf afstand blokkeren, is ook nog niet anders geweest voor zover ik weet, dus dit is volgens mij niets nieuws onder de zon.
 
Die vraag is hier wel eens min of meer beantwoord door anoniem. Wat ik daar uit opmaakte is dat de kabelaars (@home) bang waren om extra licentie kosten voor de digitale doorgifte te moeten betalen. Net zoals ze nu licentie kosten moeten betalen voor NL1/2/3 ondanks dat die voor iedereen vrij beschikbaar zijn in de ether.

In de begintijd van de kabel is daar ooit een rechtzaak over geweest (kabel-arrest amstelveen als ik me goed herinner) waarin werd bepaald dat kabelaars niet zaken doorgeven, maar opnieuw uitzenden en vanwege dat feit kosten voor de rechten van uitzenden moeten betalen.

Op het moment dat het basis-pakket achter encryptie zit, hoeven ze dat waarschijnlijk alleen voor mensen met een smartcard. Of zouden ze kunnen beargumenteren dat klanten alleen of digitaal of analoog kijken en dus maar 1 keer voor de uitzendrechten hoeven te betalen.

Toch dien en deden niet alle providers dat (zijn er niet nog steeds die het basispakket FTC doorgeven) en ik vraag me af of die reden wel helemaal waterdicht is. Persoonlijk heb ik meer het idee dat oa. Ziggo een verlengstuk van bepaalde industrieen willen worden en daarmee flink cash willen gaan binnenharken (pay-per-view, betalen voor herhalingen, etc).

CI+ is daar toch wel een stap naar toe. En dan is het weer opvallend om te zien hoeveel mensen beginnen te piepen als hun PVR niet werkt. Met CI+ kan Ziggo precies bepalen wat je wel en niet mag opnemen, of je wel of niet mag time-shiften en hoe vaak je dingen later mag bekijken. Als ze willen kunnen ze je box en smartcard op afstand deactiveren, bepalen dat je bepaalde dingen niet mag zien of in welke kwaliteit je dingen mag zien/horen.

Het niet kunnen opnemen of timeshiften is een uitzonderlijke situatie. Deze mode leggen we ook niet bewust op, het is een neveneffect wat helaas optreedt bij sommige pvr's omdat de pvr een encrypted recording wil maken, maar niet beschikt over een key die nodig is voor de recording. Deze mode wordt normaal gesproken niet gebruikt, maar is wel beschikbaar zodra we daartoe worden gedwongen. Ik heb in het verleden aangegeven dat de registratie nodig was, dat was bedoeld om juist deze situatie te voorkomen. Met het opsturen van het smartcard nummer naar Kitaro1 wordt alsnog de ontbrekende informatie naar de ontvanger en de smartcard gestuurd.
 
Kan Kitaro1 het probleem ook oplossen voor de Cisco gebruikers, wanneer die hun smartcardnummer naar hem sturen?
 
Kan Kitaro1 het probleem ook oplossen voor de Cisco gebruikers, wanneer die hun smartcardnummer naar hem sturen?

Je was me idd voor. Anders stuur ik nu direct een PM met smartcardnummer.
 
Deze mode wordt normaal gesproken niet gebruikt, maar is wel beschikbaar zodra we daartoe worden gedwongen.
Gedwongen? Niks gedwongen, als je achterstand hebt in het administratieve proces, los je dat op door je proces te verbeteren (tijdelijk meer mankracht inhuren ofzo) en niet door aan het signaal te gaan prutsen waardoor er onverwachte neveneffecten optreden.

Met het opsturen van het smartcard nummer naar Kitaro1 wordt alsnog de ontbrekende informatie naar de ontvanger en de smartcard gestuurd.
Maar dat werkt dus niet voor de Cisco :(

En ondertussen zijn we al bezig aan de derde dag dat opnemen niet werkt...
 
En ondertussen zijn we al bezig aan de derde dag dat opnemen niet werkt...

Precies, het lijkt er op alsof Ziggo zich niet echt inspant om dit probleem te verhelpen. Blijkbaar zijn we geen interessante groep, wat je voelt is onmacht. Welk alternatief heb je? Geen! En dat lijkt men te weten. We hebben alle tijd om dit probleem eens rustig op te lossen. En oh ja, klanten?? Laten we die vooral niet op de hoogte houden door met ze te communiceren. Klanten zijn van die enge dingen, daar moeten we niets van weten. Blijf er bij uit de buurt! Prospects? Daar praten we graag mee. En als ze een bak geld willen betalen voor een product? Graag! Vervolgens vooral geen ondersteuning leveren want dat kost geld en dat levert niets op.

Je kunt er nog veel meer over zeggen maar mij lijkt de eerste prio om het probleem eindelijk eens op te lossen! Ziggo, wederom de vraag:

1) Hoe verloopt het proces om tot een oplossing te komen en waar staan we nu?
2) Wanneer verwacht Ziggo dat het probleem wordt opgelost?
3) Hoe voorkomen we dat dit soort problemen zich in de toekomst weer voordoen?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan