Forum pagina's laden erg traag

Status
Niet open voor verdere reacties.
ga jij over naar vb4 trouwens ?
Ja, is al besteld. Niet alleen vanwege de ingebouwde CMS functie waardoor we dat dan hopelijk wat meer van content kunnen voorzien, maar zeker ook vanwege de zaken onder de motorkap zoals verbeterde database afhandeling. Zal nog wel een aantal maande duren verwacht ik tot hij uit is en dan nog even testen op ons testforum.
 
Een nieuwe top tijd, net geen 30 seconden. Het opbouwen van de pagina daarna wilde ook nog niet zo erg vlotten:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:12.
Page generated in 29,94983 seconds with 9 queries [Server Loads: 18.46 9.16 : 6.18]

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:13.
Page generated in 22,07484 seconds with 11 queries [Server Loads: 21.98 11.63 : 7.19]

Edit:
Het plaatsen van deze reactie leverde een nieuwe tijd op:

Page generated in 37,76444 seconds with 70 queries [Server Loads: 22.62 15.12 : 10.06]
 
Sterker nog: een melding in de trant van niet bereikbaar. Nog niet eerder gezien.
 
Ik kreeg net een melding toen ik een bericht wou typen:

Systeembericht De server is momenteel bezet. Probeer het later opnieuw.
 
2py1afs.jpg

1z48tw2.jpg


Jij had tenminste nog een beeld :)
 
Mensen, het is me toch wat. Gelijk iedereen in rep en roer. Ik raad aan dat iedereen nu de kalmte bewaart. Vooralsnog geen reden tot paniek. De politie bellen heeft geen zin.
 
Ik kreeg net een melding toen ik een bericht wou typen:

Systeembericht De server is momenteel bezet. Probeer het later opnieuw.

Er staat nu een 'grens' op de load. Als die te hoog wordt, worden er geen nieuwe mensen toegelaten op het forum om te zorgen dat er nog 'iets' door blijft lopen voor de mensen die wel online zijn. Probeer je dus op het forum in te loggen als die grens bereikt is zie je die melding.

Een maand geleden hadden we ineens een paar duizend mensen tegelijk online tijdens een landelijke storing, daardoor werd het voor iedereen onwerkbaar. Nu staat er dus een 'stop' op waardoor dat niet echt meer kan voorkomen.

Op dit moment (2100-21:45 uur) is het ook extreem druk, daarnet 600 gasten plus bijna 100 ingelogde leden. En allemaal druk aan het lezen in verschillende forums.

We houden dit onder de motorkap in de gaten. We zijn al aan het inventariseren voor hardware upgrade/uitbreiding als dit zo doorgaat. Voor een maandag avond is dit echter een vreemde uitschieter. Morgen de statistieken maar eens bestuderen of er meer achter zit.
 
Er staat nu een 'grens' op de load. Als die te hoog wordt, worden er geen nieuwe mensen toegelaten op het forum om te zorgen dat er nog 'iets' door blijft lopen voor de mensen die wel online zijn. Probeer je dus op het forum in te loggen als die grens bereikt is zie je die melding.

Een maand geleden hadden we ineens een paar duizend mensen tegelijk online tijdens een landelijke storing, daardoor werd het voor iedereen onwerkbaar. Nu staat er dus een 'stop' op waardoor dat niet echt meer kan voorkomen.

Op dit moment (2100-21:45 uur) is het ook extreem druk, daarnet 600 gasten plus bijna 100 ingelogde leden. En allemaal druk aan het lezen in verschillende forums.



We houden dit onder de motorkap in de gaten. We zijn al aan het inventariseren voor hardware upgrade/uitbreiding als dit zo doorgaat. Voor een maandag avond is dit echter een vreemde uitschieter. Morgen de statistieken maar eens bestuderen of er meer achter zit.
Thnx CeeS voor de info, maar ik was al ingelogd toen ik die melding kreeg..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan