• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Telefoon gaat spontaan!!!!

  • Onderwerp starter vinnie-terranova
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
V

vinnie-terranova

Ik heb sinds enkele dagen last van dat mijn telefoon (Ziggo abbo) spontaan over gaat. Het is een prive nummer.
Ik heb geen aanleiding om aan te nemen dat dit iemand is die het leuk vind om dit te doen.
Ook lijkt er een soort van reglemaat in te zitten. 's middags (vaak om zelfde tijd) gaat de telefoon, als je opneemt is de lijn ''dood''.
S´avonds gebeurt het ook, de telefoon gaat dan maar 1 keer en houdt dan op. Dit is nu een aantal dagen in dezelfde regelmaat.

Iemand hier ook bekend mee?
 
Onregelmatig dat wel. Soms een dode lijn, soms een kiestoon. Nummerherkenning laat altijd "onbekend" zien daarbij. Soms wekenlang niet en soms wel een paar maal per dag. Soms gaat ie maar 1 keer over, soms net zolang tot je opneemt. Ik denk wel eens dat het "overspraak" is. Als ik nu maar eens 1 keer een nummer kon achterhalen, was het alleen maar om na te vragen of ik echt ben gebeld.
 
ik heb het sinds een paar dagen nu. Ik neem al jaren telefoon af bij Ziggo (destijds @home) maar nooit geen last van gehad.

Ziggo moet toch na kunnen kijken op welke tijdstippen er wat gebeurt? en kunnen uitzoeken waar dit vandaan komt?
 
Eerlijk gezegd maakte ik me daar niet al te druk over omdat het bij KPN ook wel eens gebeurde. Door jouw post raak ik eigenlijk getriggerd om er toch eens achterheen te gaan. Zal maar eens de tijdstippen gaan noteren.
 
zal ik ook gaan doen maar even en tijdje.................
 
Ik heb dit ook gehad en een onderzoek er naar laten doen.
Wat blijkt:
Er zijn telemarketing buro's die bv (voorbeeld dus) 20 medewerkers hebben.
25 nummers worden gebeld,automatisch,door een computer.
Daarna wordt de lijn doorverbonden naar de telemarketeer.
Er nemen altijd mensen niet op of zijn niet thuis.
Maar als alle 20 medewerkers nog in gesprek zijn,zullen 5 nummers gebeld worden die niet kunnen worden doorverbonden met een telemarketeer.
Die personen krijgen een dode lijn of de telefoon stopt na 3 a 4 keer overgaan.

Je nummer wordt echter wel geregistreerd als zijnde "niet bereikt" en komt in een reserve lijst terecht.
Zodra er weer een batch nummers gebeld worden zal jouw nummer hier weer bij staan.
Met het risico dat de computer jouw nummer weer belt maar weer geen persoon vindt die jouw gesprek kan aannemen,waarna de verbinding weer wordt verbroken.
Er bestaat een register waar je je nummer kunt aanmelden,het misbruik zal minder worden.
Het probleem ontstaat voornamelijk bij de berekening van het aantal minuten dat een medewerker bezig is met een gesprek.
Als dit bv standaard is ingesteld op 5 minuten zal de computer dus na 5 minuten er vanuit gaan dat er weer een medewerker vrij is en weer gaan bellen.
Er hangen immers ook mensen gelijk weer op.

Ik dacht dat de telemarketeer dus een lijst met nummers kreeg en zelf ging bellen maar zo werkt het niet,de computer selecteert de nummers en belt,en zodra de lijn overgaat wordt deze doorverbonden naar een medewerker.
Bepaalde telemarketing computers proberen ook gewoon nummer combinaties,gaat de lijn over dan bestaat het nummer en wordt je doorverbonden naar een medewerker.
Dus ook bij een geheim nummer bestaat de kans dat telemarketing bedrijven je op deze manier te spreken krijgen.
 
Als dit klopt, dan is RWE energie de boosdoener. Die hebben me de afgelopen dagen ook al drie keer gebeld. (met hetzelfde verhaal).

dat register. bedoel je daar infofilter mee?

Ik denk niet dat we worden gebeld maar dat het systeem van Ziggo fouten maakt. Zelf heb ik er ook zo af en toe last van. Het vervelende is dat het ook 's nachts wel eens voor komt.
Niet dat ik nu veel verstand heb van telefonie maar ik neem aan dat er verschillende signalen worden verzonden als we worden gebeld. Een om een oproeptoon te genereren en een welke informatie geeft over het nummer wat mij belt. (misschien nog wel meer).

Mijn antwoordapparaat/telefoon signaleert altijd of ik ben gebeld en door welk nummer of geeft weergave 'Anoniem' aan. Dat geeft hij o.a. aan dmv het knipperen van een LED op het toestel.

Als zich een situatie voordoet zoals dat waar we het in dit draadje over hebben, geeft mijn toestel helemaal niets aan nadat het belsignaal is gestopt.
Deze situatie heeft zich in de afgelopen 7 jaar dat ik dit toestel heb nog nooit voorgedaan totdat ik een half jaar terug overging op telefonie van Ziggo.
 
Als dit klopt, dan is RWE energie de boosdoener. Die hebben me de afgelopen dagen ook al drie keer gebeld. (met hetzelfde verhaal).

dat register. bedoel je daar infofilter mee?

Ja,infofilter heeft ook de instelling om je telefoonnummer in op te nemen.
Dit ligt niet aan Ziggo,maar aan de dial out computer van de telemarketing buro's.
Deze gebruiken ook een afwijkende vorm van nummer herkenning,meestal staan er bij mij --- in beeld terwijl als het echt een bellende partij is staat er anoniem,of geen nummer, of gebeld.
Aangezien de --- niet opgeslagen kunnen worden in de meeste nummermelders staan ze er niet in.
Op deze manier omzeilt men helaas blokkades dat anonieme nummers niet doorgelaten worden.
--- is namelijk wat anders als geen nummer,nummer onderdrukt of anoniem,en wordt door de meeste filters doorgelaten.
Laatst was het 000000 en toen ik opnam was het iemand die namens eneco of zo probeerde me over te laten stappen.
Men wordt steeds slimmer helaas.

Het ligt ook aan het gebruikte systeem,normaal wordt je nummer niet onderdrukt maar geeft een soort van FLAG mee waardoor de laatste centrale ( in dit geval die van Ziggo ) weet dat het nummer niet moet worden doorgegeven, tijdens de hele reis is je nummer dus zichtbaar ook al sta je op anoniem,maar door die flag weet de centrale van degene die je belt,dit nummer mag niet weergegeven worden.
(vandaar dat de 112 centrale dit wel ziet,die negeert namelijk die flag )
De telemarketing computers geven helemaal geen nummer mee of een afwijkende code zoals ---,vandaar dat dit dus meestal ook niet als gesprek geregistreerd wordt op bv nummermelders en op bepaalde telefoons.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
RWE is het niet, ik heb er vandaag alweer een keer last van gehad, telefoon ging nu weer net zo lang over totdat ik oppakte, daarna is de lijn dood. laten de mensen die dit ook regelmatig hebben het hier melden, en laat ziggo hier vervolgens eens naar kijken. Het lijkt inderdaad een fout bij hen in het systeem. Bij @home heb ik er ook nooit last van gehad, maar ik neem aan dat de techniek niet ineens anders is geworden sinds het ziggo is.
 
Het is mogelijk je uit te schrijven bij deze marketingbedrijven via de website https://www.infofilter.nl/

Hierna zou je geen last meer moeten hebben van deze "spooktelefoontjes". Het kan enkele dagen duren tot je verzoek verwerkt is bij infofilter.nl
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan