• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Opgenomen video verplaatsen naar USB-Stick wil niet!

Status
Niet open voor verdere reacties.
E

EwaXB

Hallo,

Ik zit met het volgende probleem. Mijn oom is laatste weken een paar keer op TV geweest en dat heb ik even opgenomen. Nou wou ik hem die filmpjes geven, en had nog een oude Sony MicroVault 512 MB USB-Stick liggen waar ik de bestandjes wel op wou zetten.

De iHDR-5050C pakt de USB-Stick wel (zegt iets als usb apperaat is gevonden blabla), maar ik kan onder geen enkel opzicht de video's kopieëren naar de USB stick. Moet deze nog geformateerd worden o.i.d.?!

Bij Voorbaad Dank
Eeuwe Boonstra
 
Hallo,

Ik zit met het volgende probleem. Mijn oom is laatste weken een paar keer op TV geweest en dat heb ik even opgenomen. Nou wou ik hem die filmpjes geven, en had nog een oude Sony MicroVault 512 MB USB-Stick liggen waar ik de bestandjes wel op wou zetten.

De iHDR-5050C pakt de USB-Stick wel (zegt iets als usb apperaat is gevonden blabla), maar ik kan onder geen enkel opzicht de video's kopieëren naar de USB stick. Moet deze nog geformateerd worden o.i.d.?!

Bij Voorbaad Dank
Eeuwe Boonstra

Misschien handig als je even vermeldt wat de Humax precies zegt waarom dit niet wil.

Een 2-tal kanttekeningen:
1- De USB key moet wel een FAT filesysteem hebben.
2- Om data te copieren van interne HDD naar USB is af en toe wat cryptisch geimplementeerd in de Humax. Je komt wel op de juiste plek in de menu's waar je een window (rechts) krijgt met je HDD content en een window (links) waar de USB inhoud zou moeten staan ? (OPT key).

Cheers,

-Peter-
 
ik heb het zojuist even geprobeerd met een 1,0 gb usb-stick (FAT-geformateerd), lijkt alsof de bestanden beveiligd zijn tegen kopiëren.
Kopie optie blijft grijs.
 
ik heb het zojuist even geprobeerd met een 1,0 gb usb-stick (FAT-geformateerd), lijkt alsof de bestanden beveiligd zijn tegen kopiëren.
Kopie optie blijft grijs.
In bestandsbeheer: ga naar het rechter deel van het scherm, je staat dan OP de map die je stick weergeeft. Druk vervolgens op OK. Je komt dan IN die map.
Ga dan weer naar het linker deel, en als het goed is kun je dan wel kopiëren.
 
In bestandsbeheer: ga naar het rechter deel van het scherm, je staat dan OP de map die je stick weergeeft. Druk vervolgens op OK. Je komt dan IN die map.
Ga dan weer naar het linker deel, en als het goed is kun je dan wel kopiëren.


Ja jij hebt me goed geholpen; alleen nu volgende probleem: Op de PC krijg ik dan te zien dat ik een niet-afspeelbare video heb gekopieërd. Het is één filmpje dat ik heb gekopieërd en heb 3 bestandjes op de USB stick staan, van de volgende formaten: HMT, TS en NTS. Hier heb ik niets aan, het moet gewoon MPEG4, AVI, of van mijn part DivX zijn zodat hij op elke PC afspeelbaar is..

BVD
 
De HMT en NTS zijn in dit verband niet belangrijk. De TS is de feitelijke opname. Die kun je inderdaad op iedere PC afspelen, mits je de goede software hebt. VLC is bijvoorbeeld een goede gratis mediaspeler die daar geen moeite mee heeft.
Als je niet van extra software afhankelijk wilt zijn zul je de file moeten converteren naar een ander formaat. Daarvoor zijn op dit forum ook de nodige aanwijzingen te vinden.
 
kopie is dat een groen knopje? die blijft bij mij grijs

Je moet wel een map op die usb-stick hebben staan. De humax kan niet naar de root kopieeren.

hmm, ik blijf mezelf herhalen mbt deze opmerking
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan