• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Kan niet opnemen

  • Onderwerp starter exroosje
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Je was me idd voor. Anders stuur ik nu direct een PM met smartcardnummer.

Je kunt uiteraard alvast je smartcardnummer sturen. Dan heb ik alvast alle gegevens wanneer de oplossing voor de Cisco er is.
 
Je kunt uiteraard alvast je smartcardnummer sturen. Dan heb ik alvast alle gegevens wanneer de oplossing voor de Cisco er is.

Ja, bedankt. Ik zal dat doen als ik thuis ben.

Nog wel de volgende vraag:
Verwacht je dat het nog uren - dagen - weken of maanden gaat duren?

Dan moet ik nl. mijn hardeschijf recorder weer op gaan zoeken op zolder en alles in het kastje weer overhoop gaan halen om 'm aan te sluiten.

Als het nu morgen weer werkt, dan hoef ik me al dat werk niet op de hals te halen.
 
Ja, bedankt. Ik zal dat doen als ik thuis ben.

Nog wel de volgende vraag:
Verwacht je dat het nog uren - dagen - weken of maanden gaat duren?

Dan moet ik nl. mijn hardeschijf recorder weer op gaan zoeken op zolder en alles in het kastje weer overhoop gaan halen om 'm aan te sluiten.

Als het nu morgen weer werkt, dan hoef ik me al dat werk niet op de hals te halen.

Het zal waarschijnlijk nog wel een paar dagen gaan duren maar geen weken.
 
Het zal waarschijnlijk nog wel een paar dagen gaan duren maar geen weken.

Helaas ben jij de boodschapper van het slechte nieuws, wat hier geschreven wordt is m.i. dan zeker geen persoonlijke aanval, maar: Hoe is het mogelijk dat dit nog enkele dagen gaat duren, los van het feit dat het al vanaf 1 december zich voordoet? Ik vind het echt onbegrijpelijk, ik kan mij niet op een nette manier uitdrukken hoe teleurstellend dit is!
 
Helaas ben jij de boodschapper van het slechte nieuws, wat hier geschreven wordt is m.i. dan zeker geen persoonlijke aanval, maar: Hoe is het mogelijk dat dit nog enkele dagen gaat duren, los van het feit dat het al vanaf 1 december zich voordoet? Ik vind het echt onbegrijpelijk, ik kan mij niet op een nette manier uitdrukken hoe teleurstellend dit is!

Dat begrijp ik volkomen. Helaas kan ik er ook niets aan veranderen.
 
Hmmm...., na tijden gebruik te hebben gemaakt van een "illegale" oplossing (alphacrypt + tv kaart / cardreader + softcam) enige tijd geleden een "officiele" ondersteunde decoder gekocht en de oude oplossing weggedaan. Helaas nu spijt als haren op mn hoofd dat ik voor de legaliteit heb gekozen, ik kan geen harddisk recorder meer van zolder halen (heb ik niet), en mediacenter staat bij iemand anders...

Als je pretendeert een bepaald type bedrijf te zijn, is het handig te trachten deze uitstraling waar te maken. Als je in je boodschap customer focus uitstraalt ("ik heb begrepen dat..." reclame), dan is klant problemen serieus nemen toch wel het minimale niveau. Echter, gezien de urgentie die Ziggo uitstraalt in z'n communiceren / probleem oplossing mbt dit issue zie ik helaas op dit moment niets terug van customer focus. (Kitaro, no personal flame intended)

Ik heb zeer veel moeite om Ziggo serieus te nemen als een leverancier van digitale televisie in al zn mogelijkheden (VoD, HD, Recording etc.). Ben benieuwd of en hoe Ziggo deze fout denkt te compenseren... (misschien kunnen ze aan mijn dochter uitleggen waarom ze steeds dezelfde oude opname van sesamstraat kijkt..)
 
Hmmm...., na tijden gebruik te hebben gemaakt van een "illegale" oplossing (alphacrypt + tv kaart ...

Dat is GEEN illegale oplossing. Het is een niet ondersteunde oplossing. Er is NIKS illegaals aan de Alphacrypt. Alle licenties zijn netjes betaald en in feite is het zelfs de oplossing zoals die hoort. Er is een reden dat de EU verplichte dat alle IDTV's >32 inch van een CI/CAM slot waren voorzien. Dan konden mensen namelijk gewoon over naar digitaal gaan zonder STB's aan te schaffen en kon er een open markt voor PVR's e.d. ontstaan. Het feit dat tv-aabieders geen CI/CAM oplossingen willen is iets heel anders.

Een softcam is wel "illegaal" in de zin dat er geen licentie-kosten worden afgedragen aan Irdeto. Aan de andere kant kan je je afvragen waarom je als consument kosten moet maken voor zaken waar je zelf helemaal niks aan hebt en die je analoog zonder bijkomende beveiligingskosten kan kijken.
(met een softcam betaal je alsnog licentiekosten vanwege de Smartcard).
 
Precies, het lijkt er op alsof Ziggo zich niet echt inspant om dit probleem te verhelpen. Blijkbaar zijn we geen interessante groep, wat je voelt is onmacht. Welk alternatief heb je? Geen! En dat lijkt men te weten. We hebben alle tijd om dit probleem eens rustig op te lossen. En oh ja, klanten?? Laten we die vooral niet op de hoogte houden door met ze te communiceren. Klanten zijn van die enge dingen, daar moeten we niets van weten. Blijf er bij uit de buurt!

De storing staat vermeld op de website, dus iedereen kan zien dat de storing speelt? Hoe had jij in gedachten dat Ziggo naar deze klanten zou moeten gaan communiceren omtrend deze storing? Allemaal persoonlijk bij langs bellen of allemaal persoonlijk eenmailtje sturen?

Voor beide opties zie ik een aantal problemen ontstaan. Hoe te onderscheiden welke klant(en) wel, en welke klant(en) niet een PVR hebben, en daarnaast het onderscheid welke klant(en) welke PVR thuis hebben staan.

Als ik wat meer topics op dit forum doorlees haal ik daaruit dat 99% van de PVR's niet geregistreerd staan, wat inhoud dat Ziggo vanaf hun kant zeer waarschijnlijk deze klanten niet kan filteren vanuit het klantenbestand.

En alles bij langs bellen is veel te tijdsintensief. Laat elk gesprek 1 minuut duren. Maal het aantal klanten die hier last van ondervinden.
 
Het zal waarschijnlijk nog wel een paar dagen gaan duren maar geen weken.
Hmm, laat me raden... het probleem wordt opgelost in de volgende firmware-update die toch al gepland was voor deze maand en nu misschien wat eerder uitgerold gaat worden?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan