• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Firewall log laat raar ip zien

  • Onderwerp starter Richard!
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
R

Richard!

Ik zit me firewall wat te configgen en het valt op dat ik telkens deze melding krijg:

[03/Aug/2004 22:16:08] DROP "Default traffic rule" packet from internet, proto:UDP, len:328, ip/port:10.5.176.1:67 -> 255.255.255.255:68, udplen:300
[03/Aug/2004 22:17:04] DROP "Default traffic rule" packet from internet, proto:UDP, len:391, ip/port:10.5.176.1:67 -> 255.255.255.255:68, udplen:363
[03/Aug/2004 22:17:09] DROP "Default traffic rule" packet from internet, proto:UDP, len:391, ip/port:10.5.176.1:67 -> 255.255.255.255:68, udplen:363

dat 10.5 adres lijkt mij lokaal te zijn vanaf de kabel modem? in meen mij te herinneren dat bij het aanmelden van me nieuwe modem ik tijdelijk een 10.5 adres kreeg.

weet iemand of ik deze packets moet gaan allowen ?
 
Misschien een rare vraag maar wat voor firewall heb je?
 
kerio winroute firewall 6

www.kerio.com


werkelijk een prachtig programma en zeer krachtig

//edit: volgens mij klopt de datum niet van de machine waar deze site op wordt gehost. het is nu 20.24 zaterdag 7 augustes de post geeft zondag aan!
 
Richard zei:
volgens mij klopt de datum niet van de machine waar deze site op wordt gehost. het is nu 20.24 zaterdag 7 augustes de post geeft zondag aan!

Zet svp even in je profiel bij tijdzone (helemaal onderaan) GMT + 2 uur dan loopt deze site voor jouw ook helemaal op tijd :)
 
BenJ zei:
Richard zei:
volgens mij klopt de datum niet van de machine waar deze site op wordt gehost. het is nu 20.24 zaterdag 7 augustes de post geeft zondag aan!

Zet svp even in je profiel bij tijdzone (helemaal onderaan) GMT + 2 uur dan loopt deze site voor jouw ook helemaal op tijd :)


done ;) zien of het nu goed werkt
 
Toch staat het forum een uur verkeerd want ik woon helemaal niet GMT +2 :)
Forum moet op GMT staan maar wijkt daar nog een uur van af.
 
Mithrandir zei:
Toch staat het forum een uur verkeerd want ik woon helemaal niet GMT +2 :)
Forum moet op GMT staan maar wijkt daar nog een uur van af.

Forum draait op GMT. Komt nog bij 1 uur voor de zomertijd plus 1 uur oosterlengte offset.
 
BenJ zei:
Mithrandir zei:
Toch staat het forum een uur verkeerd want ik woon helemaal niet GMT +2 :)
Forum moet op GMT staan maar wijkt daar nog een uur van af.

Forum draait op GMT. Komt nog bij 1 uur voor de zomertijd plus 1 uur oosterlengte offset.
Dat bedoel ik, waarom niet zomertijd optellen bij forum ? :) Effectief draait het forum nu GMT -1 (want GMT is 1 hoger dan "GMT" op forum)

Het is maar een kleinigheidje ik weet het :) Stoort me er ook niet aan ofzo.
 
Richard zei:
kerio winroute firewall 6

www.kerio.com


werkelijk een prachtig programma en zeer krachtig

//edit: volgens mij klopt de datum niet van de machine waar deze site op wordt gehost. het is nu 20.24 zaterdag 7 augustes de post geeft zondag aan!

hellaas kan ik je niet helpen met dit programma
 
PreyHunter zei:
Richard zei:
kerio winroute firewall 6

www.kerio.com


werkelijk een prachtig programma en zeer krachtig

//edit: volgens mij klopt de datum niet van de machine waar deze site op wordt gehost. het is nu 20.24 zaterdag 7 augustes de post geeft zondag aan!

hellaas kan ik je niet helpen met dit programma

de firewall werkt prima hoor. de vraag is alleen moet ik dat adres blocken of doorlaten , heb dat nu maar geblockt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan