• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

DNS probleem?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Maar even bij het begin beginnen dan maar.

Wat krijg je bij een ipconfig op de computer?
Als het goed is zoiets als hieronder

c:\ipconfig

IPv4-adres. . . . . . . . . . . . : 192.168.0.xxx
Subnetmasker. . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
Standaardgateway. . . . . . . . . : 192.168.0.1

--

Als dat niet zo is:

C:\ ipconfig /release

C:\ ipconfig /renew

--

Probeer dat eens.
 
Zal niet helden. De PC krijgt wel een lease van de router. Het probleem is dat de router geen lease krijgt via het modem.
 
Nog even voor de duidelijkheid en volledigheid (alhoewel de diverse forumleden eigenlijk alles al gezegd hebben):
1. hoe je die drie files op je (niet-VISTA) PC krijgt doet er niet toe; voor mijn part bij de buren, zolang je er maar voor zorgt dat ze ongeschonden aanwezig, vindbaar en benaderbaar zijn voor je naar stap 2 gaat.
2. er moet nu een verbinding komen tussen de PC en de router. Dit moet met een kabel. Die kabel mag op de router in een willekeurige poort zolang dat vooral NIET de WAN-poort is! Gezien je problemen om verbinding te maken wanneer internet werkt is het waarschijnlijk VEILIG om de kabel tussen modem en WAN-poort geheel weg te nemen (die WAN-poort blijft dus open)!
3. Nu voer je een update uit volgens het gedownloade manual met de gedownloade firmware. Vooral NIET onderbreken!
4. Daarna sluit je alles weer goed aan (gebruik eventueel de wizard om je router voor Ziggo in te stellen).

Mees de Roo
 
Ik heb sinds gisteravond 18 juni ook het probleem dat het IP van de WAN steeds wegvalt.
Ik denk dat Ziggo bezig is.
 
Oke ik heb de firmware update uitgevoerd, nu word mijn router alleen herkent als: Sitecom onbeveiligd draadloos netwerk. Hoe verander ik dit? Ik kan ook niet meer in de router komen...:roll:
 
Je moet die router nu opnieuw instellen, volgens de handleiding die je gedownload hebt; je kunt dat veruit het beste en veiligste bedraad uitvoeren. Je kunt daarbij de setupwizard gebruiken (daar zou zelfs een entry voor ziggo in moeten staan). Wanneer de handleiding je te veel wordt is er ook altijd nog de quick installation guide:
https://www.sitecom.com/showdownload.php?id=2648 (WL-534)
https://www.sitecom.com/showdownload.php?id=2639 (WL-160)

Wanneer je de router ziet als een onbeveiligd wifi network, hoef je trouwens alleen maar daarmee verbinding te maken (connect) om er mee te kunnen praten; maar misschien is dat (terecht) om veiligheidsredenen geblokkeerd.

Ik raad je sterk aan om alles wat je verder doet en/of probeert uitsluitend BEDRAAD uit te voeren. Schakel voor mijn part het wifi-network voorlopig uit.
Wanneer je router instellingen/problemen blijft mixen met wifi instellingen/problemen wordt de toch al aanwezige verwarring echt onbeheersbaar. Ik reken er nu verder op dat alle handelingen en meldingen die je doet uitsluitend betrekking hebben op het bedrade netwerk; pas wanneer dat klaar en goed-functionerend is gaan we naar de wifi kijken.

Mees de Roo
 
Bedraad krijg ik geen verbinding met internet, alleen als ik rechtstreeks van moden naar laptop bekabel, en dan kom ik weer niet in mijn router...
 
Nou mijn router doet nu helemaal niets meer, ook niet als ik alles normaal aansluit. Hij word niet herkent bij draadloze netwerken...
 
Even de kalmte bewaren; hij was er eerst wel en je hebt verder niets gedaan dat die router om zeep kan helpen (hoop ik tenminste; 'ook als ik hem normaal aansluit' suggereert dat je hem eerst abnormaal hebt aangesloten:))

Je zet alles uit.
Je sluit het modem met de kabel aan aan de WAN-poort van de router.
Je sluit een PC met een andere kabel aan op een LAN poort van de router.
Je zet het modem aan en wacht even op de lampjes.
Je zet de router aan en wacht even op de lampjes (bij problemen wil ik weten welke).
Je zet de PC aan en wacht tot hij klaar is; liefst de wifi UIT.
Nu ga je naar http://192.168.0.1/
en logt aan met username: admin , password: admin.

Indien dat niet werkt wil ik weten wat IP-nummer, netmask, gateway en DNS server van die PC zijn voor de VASTE aansluiting (Wifi uit, dus daar zouden nullen moeten staan).

Mees de Roo
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan