• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Philips 32PFL9603H

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb nog een vraag voor andere **PFL9603H bezitters. Als ik een HD kanaal kies, wil ik graag zien wat het bron signaal is (720P of 1080I).

Ik kan dat nergens in de TV menu's vinden. In de info schermen vind ik bij 'formaat' automatisch en bij 'signaal' DVB.

Enig idee of dit te zien is, of kan dit alleen bij een externe bron zichtbaar gemaakt worden?

Thx,

eTV
 
Ik vroeg me af, wanneer je DVB-C aan de gang wilt hebben moet je volgens de stappen die hier beschreven worden Finland of Zweden als land kiezen. Wat is dan de taal van je menu's etc? Het lijkt me vrij irritant als dat ook in het Fins of Zweeds is!
 
Sinds zaterdag de 37PFL9603H binnen. Werkt perfect met DVB-C van Ziggo i.c.m. de Alphacrypt! Ben erg blij!
 
Ratio settings bij afspelen films via PC Network

Vraagje, als ik als input PC Network heb geselecteerd (bv voor afspelen films via netwerk) kan ik niet de aspect ratio meer aanpassen (naar smart zoom, 16:9, unscaled*, etc) iets wat wel kan tijdens input geselecteerd van een HDMI bron of SCART bron (*excl unscaled voor SCART).

Reden voor vraag is dat films in full screen incorrect gescaled worden (veel 16:9 films worden als 4:3 getoond).
Het rare is dat bij gebruik maken van klein scherm (via de gele knop) de ratio wel ok is.

Heeft iemand dit zelfde probleem/oplossing/advies?

tks
 
Hallo,


Ik heb zelf de 9603D. Niet gekocht vanwege evt alphacrypt mogelijkheden maar daar toch nu een vraagje over. In de handleiding wordt wel duidelijk gerept dat dit model ook geschikt is voor DVB-C met de kanttekening dat dit van land afhankelijk is. Begrijp ik het goed dat dit dus niet voor Nederland geldt en dat dit niet is te omzeilen door een andere landeninstelling bij de installatie te kiezen?

Verder een vraagje over het netwerk. Ik kan de nodige servers wel vinden echter lang niet alle bestanden afspelen. Sommige mp3's spelen wel en andere weer niet. Zijn er vereisten voor de comprimering? Dit ook t.a.v. films. Bepaalde mpg's speelt het keurig af echter alle avi's, ook de divx etc niet (terwijl die wel afspeelbaar zijn met de mediaplayer). Ik kan daar zo 1-2-3 niets over terugvinden in de manual.


john
 
Ik heb zelf de 9603D. Niet gekocht vanwege evt alphacrypt mogelijkheden maar daar toch nu een vraagje over. In de handleiding wordt wel duidelijk gerept dat dit model ook geschikt is voor DVB-C met de kanttekening dat dit van land afhankelijk is. Begrijp ik het goed dat dit dus niet voor Nederland geldt en dat dit niet is te omzeilen door een andere landeninstelling bij de installatie te kiezen?

Misschien werkt deze procedure ook bij jouw toestel?
Proberen kan geen kwaad natuurlijk? :wink:
Ook zonder aanwezige alphacrypt module kun je zien of alle DVB-C zenders gevonden worden.

Daarna CAM module en kaart in de TV gestopt, nog een keer gescanned maar niks gevonden. Kon ook niet vinden waar ik de frequentie, NIT en symbol rate in moest stellen (had dit topic beter moeten lezen, ik weet het), maar uiteindelijk toch gevonden door 'Finland' te kiezen in het landen menutje.
 
The_Doman,

Die procedure heb ik inderdaad gedaan, zowel de Finland- als Zweden-variant. In beide situaties vond ik geen dvb-c kanalen. Zal dus wel niet kunnen.

Verder las ik in het linkje dat EvilTV ook HD content kan streamen naar zijn TV. Dat lukt mij ook niet (ik heb o.a. andere mkv contents). Wellicht kan EvilTV daar nog wat licht op werpen? Of misschien iemand anders omtrent vereisten voor het streamen (ik gebruik o.a. Twonky, Simese (herkent de philips niet), Hipserver en WMP11).

John
 
Dag 32PFL9603H-collega's,

Ook ik ben een zeer blije bezitter van een 32PFL9603H met Alphacrypt module. Alles werkt naar volle tevredenheid, met uitzondering van een ding:

Sinds de ingang van de wintertijd loopt de tijd van de Electronisch Programmagids (EPG) één uur voor. Een programma dat bijvoorbeeld in werkelijkheid om 20.29 uur is gestart, staat in de EPG om 21.29 uur. Dit terwijl de klok van de TV op de juiste tijd staat. De klok van de TV op handmatig (zomertijd/wintertijd) zetten lost het probleem niet op.

Relevante gegevens:
- Land ingesteld op Zweden i.v.m. DVB-C (voor zover bekend dezelfde tijdzone als Nederland)
- Firmware van TV: 000.083.000.000 (16-10-2008)
- Firmware van Alphacrypt: 3.16
- Kabelaar: Ziggo (voormalig @Home)
- Auto klok modus op Automatisch

In de handleiding staat dat in de menu-optie 'Klok', de keuzes 'Auto klok modus', 'Tijdzone' en 'Zomertijd' kunnen worden ingesteld. De optie 'Tijdzone' ontbreekt in mijn menu.

Omdat ik het sterke vermoeden heb dat het een fout in de software van de EPG is, heb ik hierover vandaag contact gehad met Philips. Philips geeft aan dat ik hiervoor bij Ziggo moet zijn: "Ziggo geeft de content van de EPG aan uw TV door".

1. Heeft een van jullie wellicht hetzelfde probleem (bij Ziggo of een andere kabelaar)?
2. Heeft een van jullie wellicht een oplossing voor dit probleem?

Graag hoor ik van jullie. Bij voorbaat dank.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ook ik ben een zeer blije bezitter van een 32PFL9603H met Alphacrypt module. Alles werkt naar volle tevredenheid, met uitzondering van een ding:

1. Heeft een van jullie wellicht hetzelfde probleem (bij Ziggo of een andere kabelaar)?
2. Heeft een van jullie wellicht een oplossing voor dit probleem?

Graag hoor ik van jullie. Bij voorbaat dank.

1. Zelfde set, ook zeer tevreden maar zelfde probleem. Kijk ik in de EPG op mijn oude samsung dvb-c decoder dan staat het wel goed.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan