• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Nieuwsgroep instellingen

Status
Niet open voor verdere reacties.
T

Thomas

Server: News.quicknet.nl
Connecties: 4
Poort: 119


De server vereist authenticatie! Gebruik hiervoor de gebruikersnaam en het wachtwoord van een multikabel email account.

Een voorbeeld van de Newsleecher configuratie:

newsleecher.JPG
 
nieuw groep doet het bij niet

:( :( het lukt niet bij mij de nieuws groep. ik heb nieuws bin pro ik heb het zogedaan hoe het er op stond. eerst news.quicknet.nl en dan mij email aderes en toen mijn wachtword maar hij wil hem niet pakken hoe kan dat ik hoor zo spoedig wel an jullie bij voorbaat dank cor :( :(
 
Re: nieuw groep doet het bij niet

cor1964 zei:
:( :( het lukt niet bij mij de nieuws groep. ik heb nieuws bin pro ik heb het zogedaan hoe het er op stond. eerst news.quicknet.nl en dan mij email aderes en toen mijn wachtword maar hij wil hem niet pakken hoe kan dat ik hoor zo spoedig wel an jullie bij voorbaat dank cor :( :(
Je moet niet je email-adres, maar de naam van de (hoofd)account invullen. Dus dezelfde gegevens die je ingevuld hebt bij je mailprogramma. Zo'n accountnaam lijkt een beetje op het voorbeeld wat Thomas schreef, dus bijvoorbeeld "magure50" of "mepeje41" etc.etc. Kijk dus even bij de instellingen van outlook-express of een ander mailprogramma wat je gebruikt wat je daar hebt staan. Ook het bijbehorende wachtwoord heb je nodig.
 
Nog een belangrijke setting die voorkomt dat artikelen niet gevonden worden indien het in meerdere groepen gepost wordt.

Voorbeeldprobleem:
De zoekmachine van bijvoorbeeld newsleecher (supersearch) vind soms artikelen in "alt.binaries.b4e" terwijl ze ook gepost zijn in alt.binaries.boneless en alt.binaries.nl. Als je bij newsleecher hebt aangevinkt dat hij een "groupcommando" moet sturen voordat hij een artikel dowload stuurt zal het artikel niet gevonden worden, terwijl het artikel wel op de newsserver van multikabel staat. Multikabel bewaart zo'n artikel namelijk maar 1 keer in 1 groep. De juiste setting bij newsleecher staat in het plaatje hieronder, bij andere programma's zal wel een vergelijkbare instelmogelijkheid bestaan.

Het vakje "Send 'Group' command to server before downloading" moet dus uitstaan als je via message-ID berichten ophaalt vanaf de server waarbij newsleecher wel de groep denkt te weten, dus als je het via de Supersearch optie van newsleecher aanvinkt.


newsleecher-setting.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Weet iemand of er in Grabit ook zo'n setting is? Of gaat het daar automatisch goed (of fout)?
 
Hi!

PeeWee zei:
Weet iemand of er in Grabit ook zo'n setting is? Of gaat het daar automatisch goed (of fout)?

Grabit heeft die instelling ook, en staat default niet ok. Kun je vinden bij properties van de news server.

Je ziet daar bij de properties: Advanced options:

'Change active group before downloading article'

Even uitvinken en klaar!

grabbit3.jpg


Bye,
Raymond.
 
hey
als ik newleecher installeer wil hij dat ik 20 dollar per jaar neerleg. is er ook een gratis versie?
ik heb overigens de gegevens van hierboven ingevuld, maar ik kan geen connectie krijgem, wat kan er aan de hand zijn?
 
moruto40 zei:
ik heb overigens de gegevens van hierboven ingevuld, maar ik kan geen connectie krijgem, wat kan er aan de hand zijn?
Wat gaat er mis, wat is de foutmelding ?
 
ik heb overigens de gegevens van hierboven ingevuld, maar ik kan geen connectie krijgem, wat kan er aan de hand zijn?

Check even of je een firewall aan hebt staan.
Dit kan ervoor zorgen dat je dowload op 0 blijft staan en je niets binnenhaalt.

Heb je je firewall uitgezet van je pc en doet ie nog niets?
Dan even kijken of je beveiligingssysteem (bijvoorbeeld Norton) niet bij toeval de firewall heeft geactiveerd, kun je even uitzetten en proberen of die het dan doet.

Ook geeft hij dan aan dat hij het niet via poort 8080 kan binnenhalen en je een ander poort moet selecteren maar dit is de algemene poort.

Je instellingen via MK voor de server zijn

news.quicknet.nl
port:119
gebruikersnaam
wachtwoord
fillserver:0
connecties: max. 4

misschien helpt dat?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan