• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Conversie van bestanden van en naar Humax 5050c

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hillpet tool

Hallo,

Er wordt veel gepraat over het programma Hillpet tool, maar hoe kom je eraan en hoe werkt het.
Ben pas begonnen met deze materie.

Gr.
Whkhenkie
 
rebooten na omgezette dvd

Ik heb het volgende probleem iedere keer:

Eerst heb ik een dvd netjes omgezet met VLC en daarna de Hillpet-tool gebruikt om de Hmt en de Nts files te creëren. So far so good, maaarrr..

Ik zet hem dan over naar de Humax en deze speelt hem aanvankelijk ook af maar na 1 of 2 minuten loopt het beeld vast waarna het geluid nog een aantal seconden doorloopt en daarna gaat de Humax rebooten!

Ontzettend irritant dus! Waar ligt dit aan?
 
Ik probeerde vandaag een MKV bestand te converteren naar M2TS met tsMuxerGUI:

Input mkv:
Video H.264 - 1280 x 720
Audio AC3 6ch 384Kbps 48Khz

Output ts:
Video H.264 - 1280 x 720
Video MP3 2ch 192Kbps 48Khz

Dat ging prima. Even door de 5050c tool halen en de HD opname toonde perfect op de Humax! Zelfs ´spoelen´ en ´skippen´ werkt.

Dat was makkelijk. Alleen het toevoegen van een srt ondertiteling aan de videostream heb ik niet voor elkaar gekregen. Iemand hier ervaring mee?
 
Het is heel wat leesvoer maar zeker een interesant onderwerp :)

Begrijp dat de tool nu dus nog getest wordt. Hoe staat het er nu mee ? ben namelijk wel geinterseerd in deze tool. Filmpjes afspelen via de USB stick lijkt me echt ideaal via de Humax..
kheb die Platoon namelijk al geprobeerd met een st file gemaakt met VLC, maar hij maakt maar 1 van de twee bestanden aan. die ander geeft hij een error bij.

Ben benieuwd naar de status.

Patrick.
 
Dat ging prima. Even door de 5050c tool halen en de HD opname toonde perfect op de Humax! Zelfs ´spoelen´ en ´skippen´ werkt.

Gistren is seizoen 6 van start gegaan. Vrijdag komt de nieuwe serie van Lost al op NET5, maar niet in HD via Ziggo. Dus vandaag de HD recordings van ABC gedownload en omgezet voor de Humax. Binnen een half uurtje staat het er op. Peter bedankt!!! Zonder jou was het niet mogelijk geweest.

Als iemand nog een goede manier weet om SRT ondertitels toe te voegen, dan hoor ik het graag. Dan zou het helemaal perfect zijn.
 
Hoi,
Ik heb erg gezocht naar een oplossing om mijn opnames op dvd te kunnen zetten, ik heb veel software gereviewed wat me soms gek maakte maar nu eindelijk volgens mij de juiste oplossing gevonden:

Bestanden downloaden:
kom achter het ip adres van je humax. Maakt niet uit of je voor dhcp of vast kiest.
menu, netwerk,ftp enabled
Dan zie je meestal al je ip adres.

Download Filezilla en vul de juiste login gegevens in, (login + wachtwoord in de manual)
Dan kan je met ruim 3mb/s je TS files downloaden, niet erg snel maar het gaat
bekijken, branden:
Op je PC kan je met VLC player je ts bestanden bekijken (open source, gratis downloaden)
branden:
Om je TS bestand te branden op dvd moet je het eerst omzetten in een bestand dat je brandprogramma begrijpt.
Ik heb veel gezocht en ja Videoredo doet het redelijk goed maar ja, $70 of zo en rudimentaire editting voor je dvd.Voordeel is wel dat je na conversie, je video kan clippen en direct naar een dvd kan branden
Veel fijner vind ik Mediacoder (kiijk op mediacoder.sourceforge.net, opensource, gratis) Eindelijk software die goed de boel converteert
Kies alle video opties bij installeren.
gebruik:
file open, kies ts bestand
video : vink aan copy video
audio : vink aan copy audio
check output folder
check dat target format mpeg 2 is en gaan. Conversie is erg snel, enkele minuten.

W00die:wink:

Nu ben ik hier al een tijdje mee bezig, maar het wil maar niet lukken. Ik tracht nu met Mediacoder een werkbaar bestand te maken voor Pinnacle.
Telkens als ik een bestand om wil zetten naar mpeg 2, maakt hij er een video van, zonder geluid. Dat, terwijl ik volgens mij alles goed heb staan(audio/video kopiëren aan, mpeg2).
Enig idee wat ik hier nu niét goed doe?
mediacoder.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
bestanden

Ik gebruik gewoon Magix 16 en ik heb een draadloze verbinding tussen mijn PC en de Humax. Ik breng de bestanden over van de Humax naar de PC en laad de TS bestanden gewoon in Magix in En je kan knippen en plakken en leuke dingen toevoegen zoveel als je maar wilt. En dan natuurlijk branden, heb al vele films op deze manier gemaakt.
Veel succes
 
Het is heel wat leesvoer maar zeker een interesant onderwerp :)

Begrijp dat de tool nu dus nog getest wordt. Hoe staat het er nu mee ? ben namelijk wel geinterseerd in deze tool. Filmpjes afspelen via de USB stick lijkt me echt ideaal via de Humax..
kheb die Platoon namelijk al geprobeerd met een st file gemaakt met VLC, maar hij maakt maar 1 van de twee bestanden aan. die ander geeft hij een error bij.

Ben benieuwd naar de status.

Patrick.

De HmxTsBuilder tool/beschrijving (aka 5050c.exe) staat op:
https://www.patrn.nl/Projects/5050c/5050c.html

Voor mijn eigen films (HDTV Camcorder opnames) werkt de tool goed genoeg, alhoewel ik nog problemen heb met sommige trickmodes.

DVD's gaan bij mij eigenlijk altijd goed, inclusief trick modes. Ik gebruik TSmuxeR om de DVD te rippen naar een SPTS bestand. Helaas gaan subtitle bestanden met deze remuxer niet mee, maar zelf geef ik daar niet om.

Cheers,

-Peter-
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan