• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Ziggo gaat CI+ ondersteunen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb een Panasonic met een CI slot en gaat straks ook gewoon werken met de CI+ module van Ziggo.
Daar ben ik niet zo zeker van. Als Ziggo er voor gaat zorgen dat TV's met een CI+ slot geen AlphaCrypt Classic CAM gaan accepteren, dan bestaat de kans dat Ziggo er voor gaat zorgen dat het omgekeerde ook niet gaat werken, dus een voor Ziggo geschikte Irdeto CI+ CAM in een TV met een standaard DVB CI slot.
 
Bij Panasonic zeggen ze dat het dat het gaat werken.
De fabrikanten zullen met aanpassingen in de software en Ziggo met aanpassingen in de CI+ module softwarematig dat ze op alle tv's gaan werken. Alles moet eerst op een lijn komen.
 
Ik heb het een paar keer terug gelezen wat ik schreef maar ik daar jouw kwalifikaties daar niet in terugvinden. maar voor alle duidelijkheid.
Anoniem houdt zich in sommige antwoorden op de vlakte. Je kan dan wel doorvragen, of zoals sommigen nog feller worden, maar het antwoord dat men wil hebben zal je niet krijgen. Daarentegen zie ik ook dat antwoorden van anoniem niet passen in de aannames die men zelf doet of theoriën die men er op na houdt. Daar wordt anoniem gewoon in twijfel getrokken.

Men denkt soms zoveel verstand van zaken te hebben dat men de eigen kennis verheft boven die van Ziggo. Lichtelijk aanmatigend en bovendien nogal eens op een denigrerende manier neergezet.

Kennis en ervaring wordt hier niet altijd op basis van wederzijds respect uitgewisseld. Wel verwacht men dat van Ziggo, maar als klant hoeven we ons daar niet aan te houden, want Ziggo verdient niet beter.

Wat me hier verder stoort is dat enkelen in discussies Ziggo in de hoek meent te moeten zetten en regelmatig betoogt hoe slecht ze wel niet zijn. Als vervolgens posters hier in willen nuanceren dan worden ook deze in diezelfde hoek neergezet. Dit is geen dialoog meer en strookt allerminst met de opzet van dit forum. Ik denk dat ik maar een aantal mensen beter kan verwijzen naar de AntiZiggo Hyves

Het is gewoon doodzonde van sommige in de basis hele goede en legitieme discussies die soms compleet worden overschaduwd door anti Ziggo gevoelens.


Ik ben een tevreden ziggo klant, en heb geen enkele aanleiding om er enige anti-ziggo gevoelens op na te houden. Ik ben wel kritisch ten aanzien van de CI+ ontwikkelingen. Deze ontwikkelingen zouden mij namelijk in mijn mogelijkheden kunnen gaan beperken, terwijk ik juist erg tevreden ben met mijn huidige kijksituatie.

Ik houd er geen theorieen op na, en ik denk ook geen verstand van zaken te hebben. Ik wil wel graag weten wat de redenen zijn waardoor mijn mogelijkheden in de toekomst zouden kunnen worden beperkt. Dit lijkt mij een legitieme discussie.

Het hoofdargument van anoniem ter verdediging van de vaste basislijst is het bieden van service aan klanten (zoals geen scan hoeven doen bij netwerk wijzigingen). Deze argumentatie vind ik niet sterk. Vandaar dat ik doorvraag naar eventuele andere motieven, die ook door anderen op dit forum zijn aangekaart.

Iedere associatie die jij hierbij maakt is voor jouw rekening. Nogmaals, ik ben niet anti-ziggo, heb niets met complot theorieen, wil niemand in een hoek zetten en doe niet aan hyves :wink:. Ik ben slechts een klant die op zoek is naar informatie.
 
Daar ben ik niet zo zeker van. Als Ziggo er voor gaat zorgen dat TV's met een CI+ slot geen AlphaCrypt Classic CAM gaan accepteren, dan bestaat de kans dat Ziggo er voor gaat zorgen dat het omgekeerde ook niet gaat werken, dus een voor Ziggo geschikte Irdeto CI+ CAM in een TV met een standaard DVB CI slot.
Na contact met Ziggo hebben we het laatste nieuws maar even op een rijtje gezet: https://www.hdtvnieuws.nl/hdtv/ci-plus-cam-ziggo-20090807/
Prijs van de Ziggo CI+ CAM dus duidelijk lager dan verwacht met 79,50 Euro (inclusief de smartcard) en voorzichtigheid geboden bij aankoop CI+ HDTV zolang lijst van gecertificeerde toestellen niet bekend is.
 
De laatste zin "Ziggo liet weten deze stap te hebben ondernomen omdat de contentproviders eisen dat hun programma’s, films, series, etc. beschermd worden." vind ik een vreemde. Het uitschakelen van de Alphacrypt in CI+ toestellen kan toch niet om die reden plaatsvinden, aangezien de Alphacrypts in CI-toestellen en PC's wel werkt?
 
Voor het overige ben ik het met je eens ik koop voorlopig ook geen Sony wanneer deze geen favorietenlijst ondersteund.

Sony heeft er voor gekozen de basislijst te kunnen aanpassen. Met deze functie kun je de hele lijst naar je hand zetten. Favorietenlijsten heb je dan helemaal niet nodig. Je moet Sony dan ook niet verwijten dat Ziggo deze functionaliteit gaat blokkeren.
 
De laatste zin "Ziggo liet weten deze stap te hebben ondernomen omdat de contentproviders eisen dat hun programma’s, films, series, etc. beschermd worden." vind ik een vreemde. Het uitschakelen van de Alphacrypt in CI+ toestellen kan toch niet om die reden plaatsvinden, aangezien de Alphacrypts in CI-toestellen en PC's wel werkt?
Dat laatste is inderdaad correct al moet je daarbij wel bedenken dat Ziggo de Alphacrypt nooit ondersteund heeft.
 
Na contact met Ziggo hebben we het laatste nieuws maar even op een rijtje gezet: https://www.hdtvnieuws.nl/hdtv/ci-plus-cam-ziggo-20090807/
Prijs van de Ziggo CI+ CAM dus duidelijk lager dan verwacht met 79,50 Euro (inclusief de smartcard) en voorzichtigheid geboden bij aankoop CI+ HDTV zolang lijst van gecertificeerde toestellen niet bekend is.

Bedankt voor de update. Hier hebben wij iets aan. :applause:

Vraag voor de Admin: Is het misschien mogelijk om alle correcte relevante informatie aan het begin van een (nieuw) topic te plaatsen zodat nieuwe mensen makkelijke de correcte informatie kunnen vinden zonder dat ze 150 pagina's moeten doorlezen?
 
Zoals beloofd hierbij een status update van de CI+ ontwikkelingen.

Samsung.

Wij hebben de laatste testen met twee series/platformen Samsung iDTV's afgerond....... Zodra deze lijst bekend is zal ik deze publiceren. Ik verwacht hier volgende week op terug te komen.


Anoniem


Ik wacht geduldig af.. :roll:
 
Dus voor alle CI+-televisie gaat Ziggo zorgen dat er OOK een favorietenlijst gemaakt kan worden op EIGEN kanaalnummer? Graag daar dan even de bevestiging van.
Ik heb dit nergens gelezen dus ik weet niet hoe je an die info komt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan