• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Hulp bij aansluiten, doorlussen, video en dvd

Status
Niet open voor verdere reacties.
C

Cee

Beste gebruikers. Eerder is het me gelukt, maar nu heb ik een andere tv en nu weet ik het niet meer.

Wat is de volgorde om de diverse apparaten door te lussen en zowel via de decoder (humax) digitale ontvangst te hebben, als wel analoog te kunnen kijken?

Ik heb een decoder (humax), een dvd-speler en een videorecorder die door wil lussen via een aantal coax-kabels, en 2 scart kabels.
Graag advies.

Ik begin bij de antennekabel die uit 'de grond' komt. Die gaat in de decoder? .. dan een....

Dank, Jose
 
corr. 3 scartkabels aanwezig....

nu:
antenne- coax - decoder
decoder - scart - tv
video - coax - decoder
video - scart - tv
dvd - scart - tv
video - coax - tv

en ergens zit er iets fout.....
ik wil zowel op kunnen nemen met video, analoog kunnen kijken, en digitaal kunnen kijken.

Thanks
 
corr. 3 scartkabels aanwezig....

nu:
antenne- coax - decoder
decoder - scart - tv
video - coax - decoder
video - scart - tv
dvd - scart - tv
video - coax - tv


en ergens zit er iets fout.....
ik wil zowel op kunnen nemen met video, analoog kunnen kijken, en digitaal kunnen kijken.

Thanks

Zo moet het werken!
Heb je trouwens 3 scart aansluitingen op je tv? Of zitten deze in een scartblok?
antenne- coax - decoder antenne in
decoder - scart - tv
Decoder - coax antenne uit - video antenne in
video - coax antenne uit- tv
video - scart - decoder
dvd - scart - tv
 
Zo moet het werken!
Heb je trouwens 3 scart aansluitingen op je tv? Of zitten deze in een scartblok?
antenne- coax - decoder antenne in
decoder - scart - tv
Decoder - coax antenne uit - video antenne in
video - coax antenne uit- tv
video - scart - decoder
dvd - scart - tv

Het is niet mijn bedoeling om in te breken in dit topic, maar aangezien ik dezelfde opstelling gebruik en er ook niet helemaal uit kom, stel ik toch mijn vraag hier maar even.

Situatie:
TV = 1x scart
vcr = 2x scart
dvd = 1x scart

Ik wil graag (net als Cee):
- opnemen met vcr
- analoog kijken
- digitaal kijken

Als ik, in mijn situatie, de dvd via scart aansluit op de vcr en de rest van de opstelling installeer zoals hierboven beschreven ... gaat het dan ook werken zoals ik dat graag zou willen?
 
Situatie:
TV = 1x scart
vcr = 2x scart
dvd = 1x scart

Ik wil graag (net als Cee):
- opnemen met vcr
- analoog kijken
- digitaal kijken

je zegt digitaal kijken maar zie in je situatie geen decoder ?
 
je zegt digitaal kijken maar zie in je situatie geen decoder ?

Ik refereerde aan de opstelling zoals Heisa die omschreef, dus ja, ik zie wel een decoder in dit geheel :oyeah: Op dit moment heb ik die decoder nog niet maar ik wil graag vooraf weten hoe ik alles aan moet sluiten.
Aangezien mijn tv maar 1 scart-aansluiting heeft, kan ik de dvd daar niet direct op aansluiten. Vandaar mijn vraag ...
 
Bij mij werkt het in ieder geval. Het zal al bijna goed,... op 1 kabeltje na ;)

Veel dank!
 
Ik refereerde aan de opstelling zoals Heisa die omschreef, dus ja, ik zie wel een decoder in dit geheel :oyeah: Op dit moment heb ik die decoder nog niet maar ik wil graag vooraf weten hoe ik alles aan moet sluiten.
Aangezien mijn tv maar 1 scart-aansluiting heeft, kan ik de dvd daar niet direct op aansluiten. Vandaar mijn vraag ...

Als alternatief kun je de dvd ook op je tv aansluiten via tulpstekkers. Video in, Audio in en uit. (geel, rood en wit (of zwart)) Mits je uiteraard deze aansluitingen op je tv hebt zitten. Er bestaan zelfs kabels met een aansluiting van scart naar tulp die bijvoorbeeld te koop zijn bij Praxis. Hierdoor kun je dan dvd - scart - naar tv tulp.
De rest kun je dan aansluiten zoals eerder vermeld.
 
je gaat wel een stuk achteruit op video kwaliteit als je het zo aansluit.
 
M'n tv heeft alleen die ene scart (en natuurlijk een antenne-aansluiting).
Is het misschien een idee om de video d.m.v. scart aan te sluiten op de decoder en dan de dvd via tulp op de vcr?

Zoiets:
antenne- coax - decoder (antenne in)
decoder - scart - tv
decoder - coax (antenne uit) - video (antenne in)
video - coax (antenne uit) - tv
video - scart - decoder
dvd - tulp - vcr


 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan