• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Wat kan ik het beste aanvragen

Status
Niet open voor verdere reacties.

mvveelen

Forum Gebruiker
Berichten
228
Ik heb her en der al wat rondgekeken en vragen gesteld en heb vrij helder wat ik nu eigenlijk wil, maar heb toch even advies nodig :

Ik wil het Alles in één PLUS pakket hebben en daarbij een Humax iHDR 5050c HDD recorder. Als ik nu ga kijken bij wat ik aan pakketten kan bestellen, zie ik hooguit de mogelijkheid om "geen gebruik" te maken van de acties, zonder daar ook maar een beetje voordeel uit te halen.

Ik lees ook problemen bij aanvragen en dan een paar keer de tip "ga langs een verkooppunt en haal daar het Alles in één pakket op, dan heb je vrijwel dezelfde dag nog dat alles werkt". Is dat zo ?

Ik heb nu nog Telfort ADSL (elk moment opzegbaar) met telefonie en wil dus overstappen.

Wie kan mij de meest handige route uitstippelen waarbij ik dus het pakket, de 5050c en geen verlies van internetverbinding heb.

Alvast bedankt voor het meedenken !
 
daarbij een Humax iHDR 5050c HDD recorder. Als ik nu ga kijken bij wat ik aan pakketten kan bestellen, zie ik hooguit de mogelijkheid om "geen gebruik" te maken van de acties,

Je kan bij Alles in 1 kiezen voor een Installatiepakket DTV (SD decoder), een Installatiepakket HD (HD decoder) of het Installatiepakket PVR (SD PVR dus). Op elk van die krijg je €100,- korting, de SD decoder is dan gratis met toebehoren.

De Humax 5050-C wordt niet door Ziggo geleverd. Die moet je dus sowieso in de winkel kopen.

Wie kan mij de meest handige route uitstippelen waarbij ik dus het pakket, de 5050c en geen verlies van internetverbinding heb.

Gewoon telefonisch bestellen via Bel mij nu op de website, je krijgt gratis en binnen een paar minuten een telefoontje van de afdeling Sales. Zorg ervoor dat je weet op welke exacte naam je telefonie abonnement staat (inclusief voorletters).

Wat betreft telefonie: Ziggo zegt het abonnement voor je op als je het telefoonnummer wilt houden. Voor het modem kun je gratis een monteur langs laten komen, doen zodat je zeker weet dat alles in 1 keer goed gaat en vanaf welke datum het werkt, maar let bij de installatie zelf goed op, zodat je weet hoe het aangesloten zit. Monteurs kunnen op z'n vroegst een week na de besteldatum komen, later afhankelijk van hoe vol ze gepland zijn. Hou de agenda bij de hand.

Het overnemen van het nummer doet Ziggo in ongeveer twee weken nadat het modem is geïnstalleerd. In de tussentijd bel je dus verder via de oude verbinding. Zodra die wegvalt (elke dag kiestoon testen, de monteur ligt dit toe) stekkertje overzetten en je kunt gelijk verder bellen.

Telefonie dus niet zelf opzeggen. Internet kun je het best wel zelf doen, kies als datum op z'n vroegst twee weken na de installatiedatum van het modem. Iedereen die wel eens twee weken zonder internet heeft gezeten kan je vertellen dat de extra zekerheid het twee weken dubbel betalen zeker waard is.

Informeer eventueel bij je huidige aanbieder: als je een bundelabonnement hebt kan het zijn dat internet automatisch vervalt zodra het nummer is geporteerd, dan hoef je zelf helemaal niks op te zeggen. Maar ga er niet vanuit tot je het opgezocht hebt.
 
Helder :!:

Alleen....

Als ik het goed begrijp valt de 5050c niet te bestellen bij Ziggo en heb ik dan alleen een decoder "over" straks als ik de 5050c elders aanschaf ?

Ik zie :

Installatiepakket Digitale Televisie € 0 (normaal € 99)
Installatiepakket Digitale Televisie HD € 99 (normaal € 199)
Installatiepakket Digitale Televisie harddisk recorder € 229 (normaal €329)
Ik maak geen gebruik van deze aanbieding

Dus dan zou ik optie 1 moeten kiezen ? Daar zit dan een (extra) kaartje al bij (heb er namelijk al eentje in gebruik in mijn Alphacrypt) neem ik aan, welke ik dan apart moet activeren ?

Kortom : het wordt dan de route zoals jij die hebt uitgestippeld met daarbij zo'n kleine 350 euro voor de HDD recorder ?

(zonder internet zitten lijkt me idd een crime.....)
 
Dus dan zou ik optie 1 moeten kiezen ? Daar zit dan een (extra) kaartje al bij (heb er namelijk al eentje in gebruik in mijn Alphacrypt) neem ik aan, welke ik dan apart moet activeren ?

Juist. Die tweede ontvanger en Smartcard zijn gratis en blijven jouw eigendom, dus sowieso nemen voor die €9,50 verzendkosten. Je kunt hem zonder extra maandkosten gebruiken op een ander toestel in huis, of doorverkopen voor €75,-, wat je wilt.
 
Hmmm....ik heb dan 2 smartcards : eentje in de Alphacrypt (in de TV) en eentje in de HDD recorder. Deze zullen beiden gebruikt blijven worden denk ik, omdat ik het prettig vindt om te zappen op de "ouderwetse" manier en niet via het videokanaal :oops:.
De extra decoder zal ik dan denk ik maar opbergen op zolder ofzo :mrgreen:

Zit alleen nog met 1 puntje mbt. de 5050c, ik lees net dat het wissen van opnames rond de 10 sec. duurt, terwijl dit bij z'n voorganger (de 9200) slechts 1 sec. duurde. Vraag me af of dit op te lossen is (of al opgelost is) dmv. een firmwareupdate. Bron : https://www.digitalekabeltelevisie.nl/decoder/humax_ihdr5050c/pvr.shtml (onderaan).

Ik heb dit in een ander topic ook al gevraagd, misschien zijn er ervaringsdeskundigen.
 
Zojuist telefonisch de aanvraag voor het AIE PLUS pakket gedaan. Fingers crossed ;)
De 5050c wacht ik nog even mee, wellicht dat er binnenkort een FW upgrade aan zit te komen. Vind het belachelijk dat het wissen van een opname zo'n 10 sec. duurt terwijl dit bij z'n voorganger slechts 1 sec. duurde. Uiteindelijk is het slechts een "0" maken van een "1" (om het even simpel te stellen)....
 
Om alvast voorbereid te zijn : kan ik uit de voeten met de Sitecom WL-306 eigenlijk ? Ik bedoel, de specs zien er goed uit en als ik het zo bekijk kan ik daar wel even mee vooruit. Toch ?

Linkje
 
Nu heb ik 6 juli, 's morgens, de bevestiging van de bestelling gekregen via de mail. Daarin staat dat ik binnenkort via de post de afspraken bevestigd ga krijgen.

Heeft iemand een idee hoelang die brief op zich laat wachten eigenlijk ?

En...is het zo dat de monteur de decoder / kaart meeneemt op de afgesproken datum, of wordt dat vooraf opgestuurd dat jullie weten ?

Alvast bedankt :grin:
 
Ik heb zelf vorige week woensdag (01-07) ook AiE Plus besteld en kreeg de bevestigingsbrief afgelopen dinsdag ...

Volgens mij neemt de monteur alles mee, maar daar kan ik me in vergissen.
 
Ok, dus gewoon even afwachten. Ik dacht dat het hooguit 2 of 3 dagen zou duren, maar dat is dus niet zo.
Wat betreft de decoder enzo, dat wacht ik dan wel af. Het zou 't meest effectief zijn als de monteur (een aantal van) die decoder(s) in zijn auto zou hebben met kaartjes :wink:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan