• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

SCIFI Channel op Ziggo !!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vindt het aanbod ook zeer mager
paar series en af en toe een film
en dan ook nog tig keer herhalen per dag lijkt filmnet wel van vroeger
 
Eerst allemaal roepen "we willen Sci-Fi" en nu het er is, is het weer niet goed.
Het aanbod was al lang bekend voordat men petities ging tekenen om de zender te krijgen,dus misschien eerst eens kijken wat zenden ze nu uit voordat we gaan roepen,we willen het.
Het lijkt wel alsof iedereen maar is gaan mee roepen,wij willen sci-fi zonder daadwerkelijk te kijken,is deze zender nu wel zo interessant ?

Misschien eens wat meer toekomstgericht gaan denken,nu in een klap het bereik in Nederland bijna landelijk dekkend is,zullen de series en dergelijke ook gaan veranderen.
Als we zo negatief blijven doen haalt Ziggo het er misschien weer af en dan is de hoop op een snellere terugkomst of andere series helemaal vervlogen.
En als Ziggo de zender weg haalt,is het weer schreeuwen.
Er is nog steeds geen verplichting opgelegd tot het bekijken van deze zender en meer betalen doen we er ook niet voor,geef ze even de tijd.
 
Scifi channel zal zich, net zoals dat vroeger met de Amerikaanse variant was, eerst moeten 'settlen'. Naarmate er een grotere distributie oppervlakte is komen er meer inkomsten en kan er zodoende meer/beter materiaal ingekocht worden waardoor de bekendheid en populariteit van de zender hoger wordt. Hierdoor wordt er weer meer naar gekeken en wordt het wederom ook voor mensen die reclame tijd willen inkopen interessanter. Voor een kleine Nederlandse aflegger van SciFi Channel vind ik het serie aanbod nog niet eens zo slecht. Zo zie je Battlestar Galactica, Sanctuary en vast nog een aantal andere series als premiere bij SciFi, dat heb ik tot op heden bij de meeste extra kanalen van de PO nog niet gezien. Dus als iemand al kritiek uit wil oefenen doe dat dan bij 100% herhaal zenders zoals die van de PO die onnodige veel bandbreedte opvreten.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Mee eens!

Er draaien echt goede series, en dat ze 'vaak' herhaald worden is ook wel prettig, een gemiste uitzending is zo weer op de buis/LCD.

Natuurlijk zal het aanbod later wel meer worden.
SciFi ga zo door en blijf alert voor goede series! :-P

@dj-scratch: Of anders Poll starten met de serie's die graag zien wilt.
 
Scifi channel zal zich, net zoals dat vroeger met de Amerikaanse variant was, eerst moeten 'settlen'. Naarmate er een grotere distributie oppervlakte is komen er meer inkomsten en kan er zodoende meer/beter materiaal ingekocht worden waardoor de bekendheid en populariteit van de zender hoger wordt. Hierdoor wordt er weer meer naar gekeken en wordt het wederom ook voor mensen die reclame tijd willen inkopen interessanter. Voor een kleine Nederlandse aflegger van SciFi Channel vind ik het serie aanbod nog niet eens zo slecht. Zo zie je Battlestar Galactica, Sanctuary en vast nog een aantal andere series als premiere bij SciFi, dat heb ik tot op heden bij de meeste extra kanalen van de PO nog niet gezien. Dus als iemand al kritiek uit wil oefenen doe dat dan bij 100% herhaal zenders zoals die van de PO die onnodige veel bandbreedte opvreten.

Groot voordeel is nu wel dat de distributie al een flink stuk groter is geworden in Nederland ik hoop dan ook dat het aanbod ook zal verbeteren maar we moeten het inderdaad wel even tijd geven. Mooi is wel dat de zender een aantal premiere programma's brengt. Ook de andere zender (ben daar zelf enthousiaster over) brengt veel premiere series zoals o.a. Dexter, Sleeper Cell en The Wire.
 
Enige wat ik jammer vind dat ze op sci-fi geen Stargate uitzenden. Maar dat zit er ook niet aan te komen volgens mij. Ik meende ergens een keer gelezen te hebben dat ze daar de rechten niet voor hebben.
Correct me if I'm wrong.
 
Ik ben er tevreden mee. Degenen die nu lopen te zeuren moeten eens bij zichzelf te rade gaan. Eerst er om zeuren, en nu het er is alleen maar zeuren dat het niet is wat je had verwacht. Had je nou werkelijk een zender verwacht die alleen maar topseries en films zou uitzenden? Neen, want dat kost geld, en daar betaal je dus logischerwijs ook voor (denk eens aan het Canal+ van vroegâh, Film1 noem ik even niet want dat is een aanfluiting). Bovendien, zoals hierboven ook al gezegd is: het aanbod van SciFi en 13th Street was al lang bekend voordat het op het Ziggo netwerk is gekomen. Je had dus makkelijk kunnen weten wat je kon verwachten, dus ophouden met dat gezeur alstublieft.
Het enige wat wellicht verbeterd zou kunnen worden is dat er in breedbeeld uitgezonden moet gaan worden, verder ben ik er dik tevreden mee.
Edit: en natuurlijk de beeldkwaliteit wat opschroeven, maar ik denk dat dat voornamelijk aan de distributie van Ziggo ligt.
Zo, zullen we dan nu weer gaan strijden voor MTV2 en MTV Hits terug in het aanbod? Of BBC Entertainment erop?
 
en natuurlijk de beeldkwaliteit wat opschroeven, maar ik denk dat dat voornamelijk aan de distributie van Ziggo ligt.

Eerder aan de oude series. Er vind tijdens distributie geen kwaliteitsverlies meer plaats. Jij ziet het zoals het bij Ziggo binnenkomt, dat wordt één op één doorgegeven.
 
Eerder aan de oude series. Er vind tijdens distributie geen kwaliteitsverlies meer plaats. Jij ziet het zoals het bij Ziggo binnenkomt, dat wordt één op één doorgegeven.

Op mijn glasbak ziet het er allemaal prima uit. Het enige probleem is dat ze geen StartGate uit kunnen zenden :wink: Maar voor de rest is het prima. Heb hem vroeger een tijdje kunnen bekijken via Premiere (incl duitse nasynchronisatie :sad: totdat de codering werd aangepast) en dan is dit een veel betere keuze. Oftewel, ik ben fan van sci-fi :cool:

Gert.
 
Edit: en natuurlijk de beeldkwaliteit wat opschroeven, maar ik denk dat dat voornamelijk aan de distributie van Ziggo ligt.

Op het chelloo.com topic is al eens over de bitrate gesproken. Ik dacht dat deze toen rond de 5Mbps ligt (gelijk aan BBC) voor zowel 13thstreet als SCI-FI beide gaan ook via de Mediagateway.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan