• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Slechte bereikbaarheid.

Status
Niet open voor verdere reacties.
S

Sanel

Hallo,
Sinds @Home naar Ziggo is overgestapt heb ik regelmatig last van mijn internetverbinding.
Bij mijn modem ( Motorola )


De eerste 3 lampjes branden wel
Dus ;
- Power
- Recieve
- Send

Die wel.

De laatste ( oranje ook )
Alleen de 1-nalaatste niet .


Maar dat doet er niet toe , ik heb nog steeds geen internetverbinding.
Het internet blijft 's middags uitvallen , 's avonds doet hij het soms wel of het is gewoon wisselvallig.
En soms de hele dag niet.
De @Home klantenservice kan ik ook niet bereiken.

Kan iemand mij helpen?
Groetjes.
 
Wat doet het ledje "online"? Als die knippert, haal dan voor de zekerheid ff stroom van de modem af, schroef de coaxkabel ff los en laat je modem ff 5 min met rust. Controleer je coaxkabel op breukjes ed. Controleer ook gelijk je pdf filter, draai de connectoren daarvan ff los en weer vast. Coaxkabel weer aansluiten op je modem en stroomkabel weer inpluggen op je netstroom. Blijft daarna "online" knipperen dan je provider bellen! Je modem is dan niet aangemeld op de cmts.

Je hebt het verder over het laatste ledje, deze zou branden? Dat lijkt mij onwaarschijnlijk icm een knipperend online ledje.

Als je de modem gereset hebt, laat anders ff weten wat nu de status is van de ledje op de modem. Bijv power brand, recieve brand, etc etc

Succes
 
Wat doet het ledje "online"? Als die knippert, haal dan voor de zekerheid ff stroom van de modem af, schroef de coaxkabel ff los en laat je modem ff 5 min met rust. Controleer je coaxkabel op breukjes ed. Controleer ook gelijk je pdf filter, draai de connectoren daarvan ff los en weer vast. Coaxkabel weer aansluiten op je modem en stroomkabel weer inpluggen op je netstroom. Blijft daarna "online" knipperen dan je provider bellen! Je modem is dan niet aangemeld op de cmts.

Je hebt het verder over het laatste ledje, deze zou branden? Dat lijkt mij onwaarschijnlijk icm een knipperend online ledje.

Als je de modem gereset hebt, laat anders ff weten wat nu de status is van de ledje op de modem. Bijv power brand, recieve brand, etc etc

Succes


Nu doet het internet als vanouds weer ( Ik heb het bovenste nog niet gedaan , want ik wil nergens aan zitten als mijn internet het nu doet. )
Alleen de snelheid is wat traag , maarja.
Ik zal dit bericht opslaan in Word , en als het Internet binnenkort uitvalt zal ik dit proberen.

Dank u!
Nog iets dat ik kan proberen?



Trouwens ; Het oranje ledje knippert , ja zoals vanouds.
 
Als de eerstvolgende keer je internet het niet meer doet, controleer dan de status van je modem. Als je modem online is [dwz verbonden met het netwerk van je provider] dan zouden de volgende ledjes moeten branden:
Power - brand groen
Recieve - brand groen
Send - brand groen
Online - brand groen
Pc activity - [mits je pc/router aanstaat] brand groen óf knippert
Standby - is gedoofd

Branden de ledjes zoals hierboven beschreven en je hebt geen verbinding, dan ligt het probleem in je huisnetwerk. Dwz pc/router ed.

Brand alleen power én standby, dan ff knopje indrukken [boven op de modem]

Branden of knipperen de ledjes anders dan hierboven beschreven, volg dan het advies van mijn vorige post.

Succes
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Over het algemeen geldt:

Knipperende Send of Recieve: signaalprobleem
Knipperend Online: registratieprobleem (of de rekening niet betaald....). Prutsen met de kabels heeft dan geen nut.

Knipperend Online, gecombineerd met soms wel een trage verbinding duidt alsnog op een signaalprobleem in de Upstream. Deze problemen zijn bijna nooit individueel, maar gelden meestal voor meerdere klanten in dezelfde regio.
 
Als je de rekening niet hebt betaald dan heeft prusten met kabels zeker geen zin nee 8-)
Eigenlijk zou de customer een webpage in beeld moeten krijgen dat hij/zij vanwege een betalingsissue is disconnected.
 
Als je de rekening niet hebt betaald dan heeft prusten met kabels zeker geen zin nee 8-)
Eigenlijk zou de customer een webpage in beeld moeten krijgen dat hij/zij vanwege een betalingsissue is disconnected.

Rekening word elke maand automatisch afgenomen van de bankrening , dusja.

Ik heb trouwens gedaan wat je zij en het is gelukt na wat wachten..
Internetverbinding is wat traag maar dat is volgens mij standaard van Ziggo :lol:
 
Internetverbinding is wat traag maar dat is volgens mij standaard van Ziggo :lol:
Wat is in jouw ogen traag? Wat voor abonnement heb je en welke snelheid haal je?

Even een andere vraag... ik heb ook een Motorola modem, echter met nog 2 ledjes (Telefoon 1 en Telefoon 2). Zou dit betekenen dat ik de nieuwe modem die ze ons gaan sturen, niet nodig heb?
 
Wat is in jouw ogen traag? Wat voor abonnement heb je en welke snelheid haal je?

Ik heb Internet Z2 zoals het nu heet.
LAN-Verbinding snelheid : 100 mbps.
1394-verbinding snelheid : 400 mpbs.


Ik krijg teveel pakketten binnen zoals ik het nu zie.
Internet is 32 minuten aan al rond de 18.000 pakketten verzonden en ontvangen.

Als ik iets wil downloaden ofzo haal ik met gemak 500 kb/sec.
Nu is het maximaal 40kb/sec.
En upload is maximaal 16kb/sec wat vroeger bijna rond de 100 kon.
Sites laden traag.
Hoge ping bij online spellen , noem maar op..






Even een andere vraag... ik heb ook een Motorola modem, echter met nog 2 ledjes (Telefoon 1 en Telefoon 2). Zou dit betekenen dat ik de nieuwe modem die ze ons gaan sturen, niet nodig heb?


Dan heb je @Home alles-in-1?
Met telefoon , internet , tv?
Ik heb dat niet maar volgens mij kan je die later nog is gebruiken?
Ik heb er geen verstand van , maarja.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dan heb je @Home alles-in-1?
Met telefoon , internet , tv?
Ik heb dat niet maar volgens mij kan je die later nog is gebruiken?
Ik heb er geen verstand van , maarja.
Neu gewoon nog Multikabel X-Tra/Ziggo Z3i. De nieuw aangevraagde bundel is nog niet ingegaan, maar die modem (zoals eerder omschreven door mij) kreeg ik nadat de oude modem was doorgebrand door blikseminslag.

Over jouw reactie met die pakketten, het aantal pakketten ontvangen verzenden maakt toch niet zoveel uit? Staan hier soms wel op miljarden, nadat de pc weken aan heeft gestaan. Toch maar eens de helpdesk bellen als ik jou was en de lijn door laten meten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan