• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Sony KDL40W3000 en HDD recorder op één smartcard?

Status
Niet open voor verdere reacties.
D

duodiscus

Ben helemaal nieuw in het wereldje van de digitale TV.
Begin deze week heb ik een Sony KDL40W3000 geïnstalleerd. ( tv met ingebouwde DVB-T/DVB-C en CAM via ingebouwde PCMCIA)
De beeldkwaliteit via het analoge antenne signaal viel zoals verwacht wel een beetje tegen, dus een dag later maar even een Mascom AlphaCrypt (ver 3.09) plus MultiKabel smartcard gehaald.
Nu heb ik een heel stuk beter beeld en gelukkig zonder zo'n ellendig decoderkastje met allerlei extra kabeltjes en zo.

Ik heb ook ff zitten spelen met de EPG en dat werkt berst wel mooi. Vooral als je eenvoudig via de EPG programma's kan opnemen.
Nou vraag ik mij af of ik de smartcard in de TV via scart2 kan delen met een (sony)HDD-recorder. Boven scart2 staat namelijk smartlink.

Dus een programma opnemen op de HDD recorder in digitale kwaliteit, zonder extra decoderkastje terwijl de TV uit staat of er naar een andere zender wordt gekeken.
Is dit mogelijk?
 
Als ik je goed begrijp:
Je kan niet naar een ander digitaal kanaal kijken terwijl je digitaal opneemt.
Wel naar een analoog kanaal kijken tijdens je digitale opname.
Dat de tv uitstaat is geen probleem lijkt mij als je tuner maar op het juiste kanaal staat ingesteld.

Maar waarom probeer je het zelf niet even met een testje daar heb je veel meer duidelijkheid aan. :wink:
 
martin1 zei:
Maar waarom probeer je het zelf niet even met een testje daar heb je veel meer duidelijkheid aan. :wink:

Heel simpel, ik heb (nog) geen HDD recorder.
Zouden ze bij "every day low pricing /high service" of een andere deskundologische verkoopinstelling het antwoord weten?
 
duodiscus zei:
martin1 zei:
Maar waarom probeer je het zelf niet even met een testje daar heb je veel meer duidelijkheid aan. :wink:

Heel simpel, ik heb (nog) geen HDD recorder.
Zouden ze bij "every day low pricing /high service" of een andere deskundologische verkoopinstelling het antwoord weten?

Vandaar.

Bij BCC weten ze het zeker niet maar hier vast wel...

Maar als je nieuw bent in de digitale televisie heb je dan niet overwogen een PVR voor digitale televisie aan te schaffen ipv een dvd recorder?

Zoja dan heb ik niks gezegd..
 
Ik heb naar de multikabel compatible PVR's gekeken.
De grootste nadelen:
alleen koppeling via scart mogelijk, geen hdmi
geen mogelijkheid om dvd's af te spelen waardoor je weer een extra apparaat moet plaatsen
 
duodiscus zei:
martin1 zei:
Maar waarom probeer je het zelf niet even met een testje daar heb je veel meer duidelijkheid aan. :wink:

Heel simpel, ik heb (nog) geen HDD recorder.

Met een 'ouderwetse" videorecorder zou je dat eventueel ook uit kunnen testen.
Alleen even opletten dat een (gewone) VCR alleen overweg kan met composite video.
 
Ik zal de vraag even versimpelen:
Kan je de smartcard in de TV delen met een andere digitale ontvanger via de scart smart link ?
 
duodiscus zei:
Ik heb naar de multikabel compatible PVR's gekeken.
De grootste nadelen:
alleen koppeling via scart mogelijk, geen hdmi
geen mogelijkheid om dvd's af te spelen waardoor je weer een extra apparaat moet plaatsen

Plaats je er een dvd speler bij dat is toch niet zo'n nadeel ?

Vind je het nadeel van het niet meer digitaal televisie kunnen kijken tijdens je digitale opnames met een dvd recorder niet veel groter ?
Analoog is er niet zoveel meer, het is ook omslachtig om steeds naar analoog te schakelen tijdens je opnames.
En er is altijd wel iemand in huis die 'even vergeet' dat je aan het opnemen bent met alle gevolgen voor je opname als plots de tv aangezet wordt en/of er gezapt wordt.

In de tijd van de videorecorder was dat allemaal geen probleem...

Voordelen zijn bv twee opnames tegelijk kunnen maken en die eenvoudig via epg te programmeren.
Alle reclame doorspoelen enz enz .
Tv kijken is echt veranderd voor mij ik bepaal zelf zo'n beetje de programmering.
 
duodiscus zei:
Ik zal de vraag even versimpelen:
Kan je de smartcard in de TV delen met een andere digitale ontvanger via de scart smart link ?
Nee dat zal niet gaan. Een ontvanger heeft de smartcard zelf nodig om het signaal te ontvangen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan