Reputatiepunten toekennen

  • Onderwerp starter ziggo-newby
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Op zich is het wel grappig. En ik mag zeker niet klagen over mijn blokjes.
Als je mee doet in Borrelpraat krijg je puntjes. Leuk maar puntjes krijgen in een forum waarin je mensen met problemen helpt is veel leuker.
Nadeel, dit zijn vaak nieuwe gebruikers en hebben weinig reputatiekracht.
Veel "oudere" gebruikers (met meer kracht) lezen die topics ook en zien dat je al een antwoord of oplossing aangedragen hebt. Die gaan weer door naar een ander topic. Zonder daar evt een reputatie voor te geven.
Een enkele keer krijg je zelfs een opmerking dat je niet in elk Topic hoeft te reageren en krijg je een negatieve reputatie. Dat is jammer omdat je gewoon wilt helpen.

Dus het heeft 2 kanten.
 
Op zich is het wel grappig. En ik mag zeker niet klagen over mijn blokjes.
Als je mee doet in Borrelpraat krijg je puntjes. Leuk maar puntjes krijgen in een forum waarin je mensen met problemen helpt is veel leuker.
Nadeel, dit zijn vaak nieuwe gebruikers en hebben weinig reputatiekracht.
Veel "oudere" gebruikers (met meer kracht) lezen die topics ook en zien dat je al een antwoord of oplossing aangedragen hebt. Die gaan weer door naar een ander topic. Zonder daar evt een reputatie voor te geven.
Een enkele keer krijg je zelfs een opmerking dat je niet in elk Topic hoeft te reageren en krijg je een negatieve reputatie. Dat is jammer omdat je gewoon wilt helpen.

Dus het heeft 2 kanten.

Expertise en groene blokjes gaan niet bij iedereen samen. Bij mij althans niet, ik post alleen maar onzin. Het andere uiterste komt ook voor, ik mag geen user noemen, maar ik doe het toch. Of half. Iemand waarvan de voornaam met 3 a's begint. Hij heeft een grote bek en was in no time een unknown quantity. Dezelfde man heeft op tweakers wel een reputatie als grandmaster, oid. Heeft duidelijk verstand van zaken, zwaar boven het gemiddelde kennisniveau op dit forum. Die rep ik dus wel.
 
In elk geval allemaal bedankt voor alle tot nu toe aangedragen ideeen. Standaard is er niet heel veel meer in te stellen aan het reputatiepunten systeem, maar er zijn 'mods' beschikbaar voor de forumsoftware waarmee we de boel wat beter kunnen tunen en ook sommige forums kunnen uitsluiten of puntenmultipliers kunnen instellen (sommige forums meer punten en andere geen of minder punten per klik e.d.). Die mod moet eerst even goed uitgetest worden op onze testomgeving om te zien of er geen verstoringen zullen optreden aan de normale forumwerking.
Ik zal hier wel melden als we wijzigingen in gaan voeren. Misschien dat de huidige parameters tussentijds nog wat ruimer ingesteld worden.
 
Jammer dat je dat gedoe met die reputatiepuntjes als gebruiker niet zelf uit kan zetten bij de user-instellingen. :roll:
 
Ik heb nog helemaal niet gepost, daarom kan ik geloof ik nog geen punten uitdelen maar ik wilde toch op deze manier iedereen bedanken voor alle informatie die ik gekregen heb op dit forum. Ik krijg volgende week Ziggo-internet dus ik heb hier alvast genoeg informatie opgedaan over wat ik kan doen bij een groot aantal problemen.

Thanks for that
 
Na het geven van 1 punt aan een ander moet je minstens 30 anderen een punt geven voordat je dezelfde gebruiker opnieuw een punt kan geven
Je kunt maximaal 10 keer een reputatiepunt per 24 uur uitdelen.

Vanochtend in de file wat tijd om nog eens na te denken over het reputatie systeem. Zou het geen optie zijn om bovenstaande twee regels te vervangen door de volgende regel:

Per topic mag je aan een persoon maar éénmalig een waardering geven.

Op die manier kan je de bijdrage van iemand aan een topic waarderen en is ook niet meer nodig dat iemand eerst zomaar X anderen een waardering moet geven voordat er opnieuw aan iemand een waardering gegeven kan worden. Deze methode kan ook het bijdragen aan topics bevorderen.

Verder zou ik er wel voorstander van zijn als de waardering die iemand heeft gekregen voor de laatste X bijdragen in zichtelijk gemaakt kan worden voor de overige forumleden. Niet de motivatie van de waardering, maar alleen of het een positieve danwel negatieve waardering was met een link naar de betreffende reactie. Op basis van die informatie kunnen de anderen zich dan een beeld vormen op basis van welke bijdragen iemand aan een bepaalde reputatie komt.
 
Toch blijkt uit alle voorgaande postings dat de puntenissue leeft. Een positief puntje: de algehele reputatiekracht van het forum is toegenomen, die was voorheen te zwak. 25000 users met allemaal 1 stipje. Als er nu echt iemand iets zinnigs zegt, zal deze persoon wat sneller stijgen. Verder is het een psychologisch spelletje, we zitten met z'n allen op de kleuterschool. Weet je wat de meeste schade doet? Met name het afpakken van punten. Zo zit de menselijke psyche in elkaar. Vergaren is gratis, verliezen doet pijn. Denk er eens over na.
Mag en kan je nog steeds geen puntjes geven,je verdiende ze wel..kun je ze op de lat schrijven ?
 
"Je kunt niet alles hebben" en voila,een rood blokje.
Niet alleen slaat het nergens op,maar het toont dat mensen dus wel degelijk hun eigen kriteria gebruiken.
uiteraard staat er geen naam bij..dus je kan er ook weinig mee.

Hetzelfde als mijn quote dus. Geeft aan dat iedereen zijn eigen interpretatie heeft van een reactie. Heeft 2 kanten dus.


Een enkele keer krijg je zelfs een opmerking dat je niet in elk Topic hoeft te reageren en krijg je een negatieve reputatie. Dat is jammer omdat je gewoon wilt helpen.
 
Hetzelfde als mijn quote dus. Geeft aan dat iedereen zijn eigen interpretatie heeft van een reactie. Heeft 2 kanten dus.
ach die 9 puntjes krijg je wel weer terug,maar het toont dus feilloos de kinderachtigheid van het systeem aan.
Als je je best doet en iemand waardeert je dan heb je er puntjes bij die je echt verdiende,en een kinderachtig figuur doet dat dan weer teniet.
Het belangrijkste is dat de persoon geholpen is.
Maar de anonimiteit waarmee dat kan,vind ik jammer.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan