• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

HDMI switch reageert op update

Status
Niet open voor verdere reacties.
C

Condor60

Mijn HDMI switch reageert op update en op timer opnames. M.a.w. ik bekijk bijvoorbeeld satelliet en wanneer Humax enig activiteit vertoont (up date of start timer opname) dan schakelt mijn HDMI switch direct over op Humax. De Humax doet dit wanneer hij in stand by staat !
Ik weet niet hoe ik dit moet oplossen of moet ik het apparaat altij d aan laten staan ?
 
Mijn HDMI switch reageert op update en op timer opnames. M.a.w. ik bekijk bijvoorbeeld satelliet en wanneer Humax enig activiteit vertoont (up date of start timer opname) dan schakelt mijn HDMI switch direct over op Humax. De Humax doet dit wanneer hij in stand by staat !
Ik weet niet hoe ik dit moet oplossen of moet ik het apparaat altij d aan laten staan ?

Zit er geen knoppie op die switch waarme je 'autosensing' uit kunt zetten?
 
Nee is niet aanwezig. Ik moet het dus in de setup van Humax proberen te vinden. Wel raar dat activiteiten van deze PVR via HDMI direct afgegeven worden naar andere apparatuur. Nog nooit meegemaakt..................
 
Nee is niet aanwezig. Ik moet het dus in de setup van Humax proberen te vinden. Wel raar dat activiteiten van deze PVR via HDMI direct afgegeven worden naar andere apparatuur. Nog nooit meegemaakt..................
Ik denk niet dat het aan de Humax ligt, maar aan de switch, die zo slim is om op activiteit te reageren. Hoewel het reuze handig lijkt om zo'n switch te hebben, ben je erg afhankelijk van de manier waarop dat is geïmplementeerd.
De Humax altijd laten aanstaan is wel een work-around, maar geen oplossing, en kost m.i. onnodig veel energie (20 Watt extra).
Ik heb een Vivanco switch, met 4 ingangen, die puur mechanisch werkt en dus de eenvoud zelve is. Die schakelt nooit vanzelf over, en kost niet veel.

Marc
 
Marc bedankt. Wat kost de Vivanco en is die op internet of in winkel te verkrijgen ?
 
Marc bedankt. Wat kost de Vivanco en is die op internet of in winkel te verkrijgen ?


Gisteren voor de lol nog eens uitgerekend wat 20 Watt kost, en we kwamen op ongeveer 12,50 per jaar.
De Vivanco is de goedkoopste switch die ik vond bij Conrad (https://www.conrad.nl) artikel 941682 en die kost 25,99. Ik heb er alleen nog niet veel ervaring mee.

Maar je hebt hem er wel in 2 jaar uit.

Marc
 
Gisteren voor de lol nog eens uitgerekend wat 20 Watt kost, en we kwamen op ongeveer 12,50 per jaar.
<knip>
Marc
Reken nog maar eens opnieuw dan: 20 watt betekent 175 kwh extra per jaar. Als je de correcte prijs per kwh neemt (inclusief levering, energiebelasting en btw) dan betaal je in ieder geval rond de 20ct per kwh. Zo'n 35 euro dus en dan ga ik er van uit dat je een van de goedkoopste aanbieders hebt. Bij een van de "klassieke" energiemaatschappijen betaal je nog een boel meer. 20 watt is geen geintje meer. 175 kwh is 5% van het totaalgebruik van een gemiddeld huishouden en dus niet echt een te verwaarlozen verbruik.
 
Reken nog maar eens opnieuw dan: 20 watt betekent 175 kwh extra per jaar. Als je de correcte prijs per kwh neemt (inclusief levering, energiebelasting en btw) dan betaal je in ieder geval rond de 20ct per kwh. Zo'n 35 euro dus en dan ga ik er van uit dat je een van de goedkoopste aanbieders hebt. Bij een van de "klassieke" energiemaatschappijen betaal je nog een boel meer. 20 watt is geen geintje meer. 175 kwh is 5% van het totaalgebruik van een gemiddeld huishouden en dus niet echt een te verwaarlozen verbruik.

Je hebt gelijk. Ik ging uit van de brutoprijs van 7 cent.
Dus dan heb je zo'n switch er binnen een jaar uit. Heel mooi.

Marc
 
pioneer tv schakelt niet door de humax

de humax geeft signalen uit naar de hdmi
Ik heb een pioneer tv 5090
deze heeft een externe hdmi schakelaar die door de tv bedient wordt
Deze raakt in de war door signalen van de humax 5050
weet iemand een oplossing

Oostpool16
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan