• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Alle Arris ED3 modems terug naar ziggo!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Lullig voor de mensen met problemen, maar bij mij werkt het als een tierelier. Dus zolang het goed blijft gaan dan blijft het modem gewoon op de plek waar die nu staat.:wink:
 
Ik heb ook al een tijdje problemen met de Arris TM-702B modem waarbij ik hem niet geactiveerd krijg of hij blijft continu knipperen met allerlei lampjes (telefoon/DS voornamelijk).
Al van alles geprobeerd met de helpdesk om de problemen te verhelpen maar niks helpt.

Nu vraag ik mij eigen af waarom Ziggo nu van de Motorola modems is afgestapt met Docsis3 uitrol.
Voor zover ik kan zien heeft Motorola ook een product voor Docsis3 :

https://www.motorola.com/Consumers/...d-Gateways/SURFboard-Cable-Modem-SB6120-XW-EN

Zal wel te maken hebben gehad met goedkoper krijgen van de Arris modems maar nu met de huidige problemen lijkt het mij ook niet goedkoper erop worden als van alles vervangen moet worden :roll:
 
Vandaag nog een Arris binnen gehad en aangesloten.....

Het werkt nog, maar voor hoe-lang, met positieve zin ;)
 
Moet zeggen dat tot ongeveer een maand geleden zeker met enigerwijze regelmaat ik in ieder geval altijd wel 35 / 4 gehaald heb met A1E.

Vanaf een maand geleden tot gisteren (lees gisteren spande de kroon) is het zo dat mijn snelheid van minder dan 1 mbit en GEEN upload (of minder dan 50 kBIT) tot 20 a 30 mbit en nog steeds geen upload draaide (niet noemenswaardig in ieder geval).

Heb 3x getracht de modem te resetten wat inhield dat het per poging tussen de 5 tot 10x proberen was voordat ik eindelijk weer verbinding heb. (ook via de reset knop wel gesproken)

HD erover gebeld en kreeg ik leuk te horen dat mijn Arrisje teruggegaan is van 4 kanalen naar 1 kanaal.

Wat denk je ? gisteren een rampendag en vandaag (zonder resets etc. en met of zonder router ertussen) toen ik wakker werd geen verandering en Xbox Live deed het al helemaal niet. Ineens terwijl ik aan het browsen was (lees 1 pagina per 7.5 tot 10 minuten) klapt hij ineens door naar 45 / 4.5 zonder reset.

Wat is hier in vredesnaam aan de hand ? Zijn de Arris modems zo onbetrouwbaar dat het elke dag opnieuw feest is wat je mag verwachtten ?

Sinds dat ik met casema gestart ben (binnen 1 maand dat hier kabel beschikbaar was niks anders meer gehad) jaren geleden is de betrouwbaarheid per provider alleen maar slechter geworden maar Ziggo spant toch zeker de kroon hierin. Vergeleken met Ziggo zijn Casema, Wanadoo en Orange topproviders voor me geweest.(en vertrouw me erop wanneer ik zeg dat zij ook hun problemen kende).

Ziggo (bij mij in ieder geval) heeft nog geen WEEK gered om een stabiele op 90% capaciteit een verbinding te leveren.

Er is altijd wat lijnstabiliteit, snelheid, administratie, storingen, modem problemen, dubbele abbo's verzin het maar en ik heb het meegemaakt met hun.

Wat is dit voor ballen provider ?
 
Moet zeggen dat tot ongeveer een maand geleden zeker met enigerwijze regelmaat ik in ieder geval altijd wel 35 / 4 gehaald heb met A1E.

Vanaf een maand geleden tot gisteren (lees gisteren spande de kroon) is het zo dat mijn snelheid van minder dan 1 mbit en GEEN upload (of minder dan 50 kBIT) tot 20 a 30 mbit en nog steeds geen upload draaide (niet noemenswaardig in ieder geval).

Heb 3x getracht de modem te resetten wat inhield dat het per poging tussen de 5 tot 10x proberen was voordat ik eindelijk weer verbinding heb. (ook via de reset knop wel gesproken)

HD erover gebeld en kreeg ik leuk te horen dat mijn Arrisje teruggegaan is van 4 kanalen naar 1 kanaal.

Wat denk je ? gisteren een rampendag en vandaag (zonder resets etc. en met of zonder router ertussen) toen ik wakker werd geen verandering en Xbox Live deed het al helemaal niet. Ineens terwijl ik aan het browsen was (lees 1 pagina per 7.5 tot 10 minuten) klapt hij ineens door naar 45 / 4.5 zonder reset.

Wat is hier in vredesnaam aan de hand ? Zijn de Arris modems zo onbetrouwbaar dat het elke dag opnieuw feest is wat je mag verwachtten ?

Sinds dat ik met casema gestart ben (binnen 1 maand dat hier kabel beschikbaar was niks anders meer gehad) jaren geleden is de betrouwbaarheid per provider alleen maar slechter geworden maar Ziggo spant toch zeker de kroon hierin. Vergeleken met Ziggo zijn Casema, Wanadoo en Orange topproviders voor me geweest.(en vertrouw me erop wanneer ik zeg dat zij ook hun problemen kende).

Ziggo (bij mij in ieder geval) heeft nog geen WEEK gered om een stabiele op 90% capaciteit een verbinding te leveren.

Er is altijd wat lijnstabiliteit, snelheid, administratie, storingen, modem problemen, dubbele abbo's verzin het maar en ik heb het meegemaakt met hun.

Wat is dit voor ballen provider ?

Ik heb precies dezelfde problemen. Eerst een poosje redelijk goed geweest, maar sinds een week alleen maar ellende. Nu ook steeds terugval van vier naar 1 kanaal download. Iemand een idee wat daar de oorzaak zo plotseling van kan zijn?
 
Nou, ze gaan hier aankomende week weer aan het werk, ik weet niet welke werkzaamheden het zijn, maar ik hoop dat er wat veranderd tussen mijn Arris en de kast ergens in de straat.

De snelheden zijn niet erg best......

---------------------------------------------------------
Geachte abonnee, Ziggo werkt voortdurend aan het verbeteren van zijn diensten. Zo ook bij u in de buurt. Daarmee garanderen we u een hoge kwaliteit televisie, telefonie en internet.

U kunt ons verwachten op vrijdag 18 september van 09.00 - 15.00 uur. Omdat de werkzaamheden buitenshuis plaatsvinden, hoeft u hiervoor niet thuis te blijven. Houd er wel rekening mee dat uw televisie -, radio -, telefonie - en/of internetsignaal tijdens deze werkzaamheden tijdelijk onderbroken kunnen worden. Dit duurt ongeveer één uur. Uiteraard doen wij er alles aan om de overlast zo veel mogelijk te beperken.

Kunt u na deze werkzaamheden niet bellen en/of internetten? Probeer dan eerst het volgende:

  1. Haal de stroom twee minuten van uw modem af en zet hem daarna weer aan. Wacht vervolgens tot alle lampjes branden. Start uw computer opnieuw.
  2. Heeft u een router? Haal ook deze tegelijkertijd met uw modem dertig seconden van de stroom. Sluit eerst uw modem aan en wacht tot alle lampjes branden. Sluit daarna pas weer uw router aan en start uw computer opnieuw.
  3. Digitale Televisie van Ziggo? Twee minuten uit het stopcontact en weer aansluiten.
Heeft u nog vragen of houdt u problemen? Op ziggo.nl/klantenservice/storing-onderhoud/ vindt u actuele informatie over onderhoudswerkzaamheden. U kunt natuurlijk ook bellen met onze Klantenservice op 0900 - 1884 (€ 0,10 per minuut). Onze medewerkers zijn telefonisch bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 08.00 - 22.00 uur en in het weekend van 09.00 - 22.00 uur.

Met vriendelijke groet,

Martine Ferment
Directeur Ziggo Klantenservice
 
We lopen nou wel te zeuren over de kabel.
Maar ik heb zelf zeer slechte ervaringen met dat mooie adsl.
Was er al 3 maanden mee bezig om het voor elkaar te krijgen.
Monteurs toen langs gehad, zelfs monteurs in de wijkcentrale aan de lijn gehad. Wat een drama was dat.
En ze kregen het maar niet goed.
Dus op een dag raak je het zat, troep naar de adsl leverancier gebracht en me geld terug gevraagd.
Daar in tegen met de kabel, heb ik altijd goede ervaringen gehad.
Als je storing had, belde je op en werd het de volgende dag opgelost. :wink:
Vroeger bij multikabel. :wink:
Bij ziggo is dat toch anders, de wegen zijn gewoon langer om te bewandelen.
Helaas maar waar.
Ik hoop dat dat veranderd in de toekomst.

Gr Bas
 
Ik heb al een aantal maanden de Arris en ik moet zeggen tot nu toe totaal geen problemen ermee gehad { ik was wel wat anders gewend met de Motorola!}.
Vandaag een mail ontvangen dat ik, ivm de snelheidverhoging, een nieuwe {alweer??} modem krijg.... :cry:

Ik hou mijn hart vast. Wie zegt dat die nieuwe beter is???
Ik ben zeer tevreden met de Arris....

Gatverrepielekes....
 
Hoeft niet perse iets te zeggen mutsie .. zo'n zelfde brief heb ik ook ontvangen 3 dagen nadat ik de Arris ontving (2 dagen nadat de snelheidsverhoging inging voor mij op 31 juli) en ik heb geen andere modem ontvangen.
 
Hoeft niet perse iets te zeggen mutsie .. zo'n zelfde brief heb ik ook ontvangen 3 dagen nadat ik de Arris ontving (2 dagen nadat de snelheidsverhoging inging voor mij op 31 juli) en ik heb geen andere modem ontvangen.

Klopt, zo'n brief heb ik ook gehad, maar dit keer heb ik een mail ontvangen! Ik heb zelf in Juli erachteraan gebeld en toen werd me gezegd dat ik er niets op uit hoefde te doen, maar aangezien er veel mensen problemen hebben met de Arris krijg ik het idee dat Ziggo alle Arris-sen weer terug neemt en een ander opstuurt {Wat ik nogal vreemd vind, eerlijk gezegd}...

Ik wacht gewoon wel af want volgens mij weet Ziggo wel dat ik de Arris modem bezit die al die verhogingen wel aan kan!!

Nog even de mail dat vandaag in mijn box zat:

Nieuw modem voor sneller internet

Geachte abonnee,

Sinds 1 juli hebben wij gratis uw internetsnelheid verhoogd. En daar blijft het voor u niet bij. In het najaar gaan we in een paar steden de internetsnelheid nog verder verhogen. Gratis. Ook bij u.

Voor de technische ondersteuning van deze nieuwe snelheid heeft u een snellere modem nodig. U ontvangt dit modem binnen enkele dagen. Sluit uw modem binnen twee weken aan. Doet u dit niet dan is de kans groot dat uw internetverbinding wegvalt.

Heeft u ook een router? Lees dan de installatiehandleiding. Deze vindt u bij uw nieuwe modem.

Wij wensen u veel internetplezier!

Met vriendelijke groet,

Marcel Nijhoff
Directeur Marketing & Sales

:wink:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan