• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Decoder huren?

Status
Niet open voor verdere reacties.
D

daxy

Ik lees al een tijdje mee maar nu is het tijd voor mijn eerste post hier :)

Ik heb een tijd geleden gelezen dat ook Ziggo dacht aan het verhuren van decoders ipv. het aanschaffen. Heeft iemand hier al iets meer over gehoord (of het komt en wanneer ongeveer)?
 
Aangezien de kostprijs gering is lijkt het me onwaarschijnlijk dat ze die dingen gaan verhuren. De huurprijs per jaar zal vast hoger zijn dan de 39 euro die je nu betaalt voor een pakket inclusief de decoder.

maar wie weet...
 
En de goedkoopste decoder krijg je nu zelfs helemaal gratis bij 3-in-1. Lijkt me verhuren wat overbodig.

Kan me alleen voor de duurdere decoders voorstellen dat verhuren zin heeft. Let alleen wel op dat Ziggo ook niet gek zal zijn en huur dus over de economische levensduur altijd duurder zal zijn als de aanschafprijs. Ze zullen echt wel verzekering, interest en marge meerekenen in de huurprijs.
 
En de goedkoopste decoder krijg je nu zelfs helemaal gratis bij 3-in-1. Lijkt me verhuren wat overbodig.

Kan me alleen voor de duurdere decoders voorstellen dat verhuren zin heeft. Let alleen wel op dat Ziggo ook niet gek zal zijn en huur dus over de economische levensduur altijd duurder zal zijn als de aanschafprijs. Ze zullen echt wel verzekering, interest en marge meerekenen in de huurprijs.

Uiteraard. Het ging mij natuurlijk om de duurdere decoders. Ik betaal liever een paar euro per maand dan in 1 keer 300-400 euro. Voor Ziggo heeft het natuurlijk ook voordelen:

  • Sneller optionele diensten verkopen (HDTV / Interactieve TV) omdat de eenmalige kosten lager zijn
  • Huur aangaan voor evt. minimale contractsduur
  • Geen problemen met introduceren nieuwe apparatuur (decoders omwisselen kan makkelijker zijn dan backwards compatible houden met alle decoders)
Natuurlijk heeft het voor de klant ook voordelen. Decoder is in bruikleen en kan makkelijk omgewisseld worden bijvoorbeeld.

Ik ben benieuwd of dit gaat komen...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan