• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Any news?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Welke decoder samsung 360 of cisco 8455?

ha allen,

Met veel belangstelling heb ik dit topic gelezen. Er is veel ervaring met de samsung 360. En nu ook wat ervaring met deze cisco box.

Nu heb ik net een full hd tv philips 42pfl9900D (1080P + upscaling) + 3x hdmi interface. Ik heb uitgekozen de philips dvdr 5570 (ook 1080p + upscaling), hdmi, 250G.

Mijn situatie is dat ik voor de keuze sta: :
- een samsung 360R:1080i, maar een hdmi interface + philips dvdr
- of deze cisco box 1080 i + hdmi, dvdr 160G + interact tv via provider

Nou zit ik niet op interactieve tv te wachten (neem het wel op en brand de uitzending als het moet. Overigens zit ik in het oude @home gebied.

Kortom eigenlijk heb ik alleen een decoder nodig (1080p, maar nog niet gevonden/bestaat nog niet?).

Vraag: Welke box, samsung of cisco, heeft nu de beste kwaliteit als alle interfaces via hdmi 1080p (+ upscaling indien 'lager')?

Alle reacties zijn welkom! Alvast dank daarvoor.

Hartelijke groet,
Brigitte
 
Voorop: heb nog geen box binnen, dus spreek niet uit praktijkervaring.

Maar het is wel belangrijk te weten dat je met je Philips recorder GEEN HD programma's op kan nemen, sterker nog, je kunt alleen opnemen óf van je analoge kabel óf vanaf de SCART van je HDTV decoder met dus aanzienlijk kwaliteit verlies. Met digitale kwaliteit opnemen gaat dus met je Philips recorder NIET lukken.

Digitale input voor niet Ziggo apparatuur bestaat helaas niet (tenminste niet als je officiëel gesupporte apparatuur wilt). Ken ook nog geen enkele DVD/HD recorder met composiet/HDMI INgang, dus digitaal aansluiten van decoder op je DVD recorder gaat ook niet.

Wil je in HD willen opnemen is dus een HDTV decoder met PVR een must. Alleen deze opnames kun je weer niet op DVD branden, anders dan via de zelfde SCART out naar je DVD recorder met veel kwaliteitsverlies.

Verder: je hoeft niet te wachten op een 1080p decoder. Dit zou nml volledig onzinnig zijn omdat vanwege bandbreedte gebrek voorlopig niemand in 1080p uitzend.

Over het kwaliteitsverschil in beeld tussen de Samsung en de Cisco kan ik dus niets zeggen, maar deze twee punten lijken me toch wel belangrijk in je afweging.

Tot slot: in @Home gebied is de Samsung voorlopig je enige optie. De Cisco wordt vooralsnog alleen in Casema gebied aangeboden.
 
Voorop: heb nog geen box binnen, dus spreek niet uit praktijkervaring.

Maar het is wel belangrijk te weten dat je met je Philips recorder GEEN HD programma's op kan nemen, sterker nog, je kunt alleen opnemen óf van je analoge kabel óf vanaf de SCART van je HDTV decoder met dus aanzienlijk kwaliteit verlies. Met digitale kwaliteit opnemen gaat dus met je Philips recorder NIET lukken.

>> mmm in de specs van de 5570 staat niets over pvr, wel over 2 tuners en DVB-T. Ben ervan uitgegaan dat het signaal wordt gedecodeerd en daarna wordt opgenomen. Suf dat het zo werkt. Dank voor deze opmerking, heb daar geen seconde over nagedacht en kijk het na.


Digitale input voor niet Ziggo apparatuur bestaat helaas niet (tenminste niet als je officiëel gesupporte apparatuur wilt). Ken ook nog geen enkele DVD/HD recorder met composiet/HDMI INgang, dus digitaal aansluiten van decoder op je DVD recorder gaat ook niet.

>> via hdmi zou dat toch moeten lukken? of is er verschil tussen hdmi in en hdmi/uit ? Of via een kabel met aan een uiteinde in en ander uit? HDMI splitter?

Wil je in HD willen opnemen is dus een HDTV decoder met PVR een must. Alleen deze opnames kun je weer niet op DVD branden, anders dan via de zelfde SCART out naar je DVD recorder met veel kwaliteitsverlies.

>> helder

Verder: je hoeft niet te wachten op een 1080p decoder. Dit zou nml volledig onzinnig zijn omdat vanwege bandbreedte gebrek voorlopig niemand in 1080p uitzend.

>> op de toekomst voorbereid?!?!

Over het kwaliteitsverschil in beeld tussen de Samsung en de Cisco kan ik dus niets zeggen, maar deze twee punten lijken me toch wel belangrijk in je afweging.

Tot slot: in @Home gebied is de Samsung voorlopig je enige optie. De Cisco wordt vooralsnog alleen in Casema gebied aangeboden.

>> ik begreep najaar dit jaar, planning :) Wacht af op de verdere tests van de cisco box.

Dank!
 
Brigitte,

Geen enkele DVD/HD recorder heeft een digitale ontvangstmogelijkheid die officieel gecertificeerd is voor de NL kabelaars. DVB-T is alleen voor Digitenne, voor Ziggo (en UPC) heb je DVB-C nodig.
Daarnaast moet je een smartcard kunnen gebruiken dmv een CAM module en de Philips heeft daar geen mogelijkheid toe. Dus met Digitenne kun je alleen de gratis zenders digitaal opnemen (Ned 1,2,3), bij Ziggo zie je geen enkele zender zonder smartcard.
Kortom: digitaal opnemen met een DVD/HD recorder gaat in Nederland niet lukken.

Het verschil tussen HDMI in en uitgang is dat de Philips alleen geschikt is om signaal over HDMI uit te sturen, niet geschikt om vanaf HDMI op te nemen. Dat geld overigens voor alle apparatuur. Ik ken geen (legale) apparatuur dat kan opnemen vanaf een HDMI bron.
Heeft niets met de kabel te maken, domweg dat opnemen vanaf HDMI om diverse redenen nergens is geïmplementeerd. Heeft met name te maken met het feit dat content providers nog steeds denken dat ze verspreiding van de opnames over internet kunnen tegengaan.

Fijn hè, al die leuke opname beperkingen van de contentprovider clubs zoals BREIN en het Nederland kabelmonopolie land waar elke provider per sé zijn eigen decoders wil afdwingen.

Oh, en dat 1080p op de toekomst voorbereid: geloof me, voordat in 1080p op de kabel uitgezonden worden is alle huidig verkochte apparatuur al lang achterhaald.
1080p heeft zin voor je beeldscherm voro andere redenen dan TV ontvangst, want daar kun je 1080p bronnen zoals een Blu-Ray speler, PC of Playstation3 oig aansluiten.
TV ontvangst zal zeker de eerstkomende 5 jaar zeker nog 720p of 1080i blijven.
 
tja, dan maar op de cisco wachten, afhankelijk van de beeldkwaliteit..

Nieuw voor mij is dan HDMI-in opname niet mogelijk is. Ik had gedacht/gehoopt de apparaten 'gewoon' te schakelen via de meest kwalitatieve interface. Dus een simpele decoder en daarachter de apparaten die ikzelf wil, en zelf kan beïnvloeden/bepalen wat ik wil. Zucht.

Nogmaals dank voor je antwoorden, ben er wijzer van geworden maar niet blijer..
 
opnemen

tja, dan maar op de cisco wachten, afhankelijk van de beeldkwaliteit..

Nieuw voor mij is dan HDMI-in opname niet mogelijk is. Ik had gedacht/gehoopt de apparaten 'gewoon' te schakelen via de meest kwalitatieve interface. Dus een simpele decoder en daarachter de apparaten die ikzelf wil, en zelf kan beïnvloeden/bepalen wat ik wil. Zucht.

Nogmaals dank voor je antwoorden, ben er wijzer van geworden maar niet blijer..

De enige mogelijkheid om ooit HD materiaal op te nemen is misschien via de component uitgang. Die is wel helaas anoloog maar kan gaan tot 1080i. Je hebt dan wel 2x omzetting maar zou moeten lukken als er al apparaten zijn van derden die HD kunnen opnemen. Te denken valt aan een blu ray schrijver in de pc.

Het grote voordeel van anoloog boven digitaal is dat het veel moelijker te beschermen is tegen copieren, daarom ben ik er voor om nooit de component uitgang verloren te laten gaan.

HDMI zal i.v.m de copieerbeveiliging altijd wel op slot blijven zitten.

Ik ben redelijk tevreden over de kwaliteit van de sisco ook met de HD opnamen, alleen kan je er die (nu) nog niet van af halen en branden op een blu ray.

Groet,

Kees:wink:
 
Kees,

Component is idd een optie, maar:
- ken jij opname apparaten met component IN ? Om te kunnen opnemen met een BluRay speler in je PC zal je toch eerst een video capture kaart met component IN moeten hebben. En ik heb ze nog niet gezien.
- zodra Ziggo DHCP gaat toepassen gaat het beeld over component in het beste geval omlaag naar 576p en in het slechtste geval op zwart.

En dat ook weer allemaal met dank aan het bespottelijke gevecht tegen internetpiraterij.
 
- zodra Ziggo DHCP gaat toepassen gaat het beeld over component in het beste geval omlaag naar 576p en in het slechtste geval op zwart.

HDCP ... klein verschil in letters, groot verschil qua betekenis :P
 
De enige mogelijkheid om ooit HD materiaal op te nemen is misschien via de component uitgang. Die is wel helaas anoloog maar kan gaan tot 1080i. Je hebt dan wel 2x omzetting maar zou moeten lukken als er al apparaten zijn van derden die HD kunnen opnemen. Te denken valt aan een blu ray schrijver in de pc.

Het grote voordeel van anoloog boven digitaal is dat het veel moelijker te beschermen is tegen copieren, daarom ben ik er voor om nooit de component uitgang verloren te laten gaan.

HDMI zal i.v.m de copieerbeveiliging altijd wel op slot blijven zitten.

Ik ben redelijk tevreden over de kwaliteit van de sisco ook met de HD opnamen, alleen kan je er die (nu) nog niet van af halen en branden op een blu ray.

Groet,

Kees:wink:

Ha Kees,

Duidelijk verhaal! Overigens is het niet mijn bedoeling om een copieerdiscussie op te starten hier :)

Je geeft aan 'redelijk tevreden'. Kun je misschien iets specifieker zijn? Dus afgaande op jou samung + cisco ervaring. direct decoder via hdmi -> tv is er nu wel of geen kwaliteitsverschil, welke is naar jou mening beter? En wat is je tv 1080i/p, upscaling?

Ik ben wel benieuwd als het niet teveel is gevraagd...

Dank alvast!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan