• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Docsis 3.0 modem, wie heeft hem al ?

  • Onderwerp starter dutchy_40
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Ai1 Plus gaat komende winter ook naar snelheden waarbij Docsis3 functionaliteit een pre is ivm loadbalancing. Het lijkt me dus niet onwaarschijnlijk dat ook deze klanten (en de Z3 klanten) op den duur een modemwissel gaan krijgen.
 
Maar ik zag links en rechts signalen van mensen die als de snelheid omhoog gaat, hun abbonement terug willen schroeven naar alles-in-een Plus.

Was het niet verstandiger geweest van Ziggo om eerst die klanten te filteren.
Verdomd, niet eens aan gedacht, ben benieuwd wat ze daar voor voorwaardes aan hangen. Straks moet je bij een stap terug juist het nieuwe modem retourneren, dat is dan weer een extra drempel om je abonnement te houden...

Maar goed, dat is gewoon de eerste gedachte die in mij op komt maar het is speculatie en dus geen bal waard. Wel de moeite waard om een contactformuliertje over in te sturen, maar gezien de tegenstrijdige berichten vanuit de klantenservice over de nieuwe modems (firmware upgrade voor oude modem ipv uitrol nieuwe modem) wacht ik daar maar even mee tot ze de juiste afdelingen goed geïnformeerd hebben.

EDIT: er kwam opeens nog een post tussendoor, was kennelijk beetje lang aan't typen. Er is inderdaad ook nog die kant, het nieuwe modem gaat veel efficiënter om met de verbinding, iets wat het netwerk ten goede kan komen en dus Ziggo ook.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Verdomd, niet eens aan gedacht, ben benieuwd wat ze daar voor voorwaardes aan hangen. Straks moet je bij een stap terug juist het nieuwe modem retourneren, dat is dan weer een extra drempel om je abonnement te houden...

Maar goed, dat is gewoon de eerste gedachte die in mij op komt maar het is speculatie en dus geen bal waard. Wel de moeite waard om een contactformuliertje over in te sturen, maar gezien de tegenstrijdige berichten vanuit de klantenservice over de nieuwe modems (firmware upgrade voor oude modem ipv uitrol nieuwe modem) wacht ik daar maar even mee tot ze de juiste afdelingen goed geïnformeerd hebben.

EDIT: er kwam opeens nog een post tussendoor, was kennelijk beetje lang aan't typen. Er is inderdaad ook nog die kant, het nieuwe modem gaat veel efficiënter om met de verbinding, iets wat het netwerk ten goede kan komen en dus Ziggo ook.
Dus in een later stadium zullen als dit nodig is, de modems voor de klanten met een lagere snelheid ook vervangen gaan worden. Alleen daar hoeven ze voorlopig geen haast mee te maken.
 
Kan ik hieruit opmaken dat de snelheids upgrade helemaal niet per 1 juli is voor meeste klanten maar wel eens maanden kunnen wachten voor ze van de nieuwe snelheid mogen genieten?
Natuurlijk, Ziggo zegt toch VANAF 1 juli en niet per 1 juli, dat is in dit topic al 100 keer ter sprake gekomen. De hoogste abonnementen komen het eerst aan de beurt, omstebeurt krijgen verschillende regio's dan het nieuwe modem, en zo verder naar beneden. Ik heb een termijn horen noemen van "vanaf 1 juli tot 1 oktober" om de snelheden te verhogen, maar pin me daar niet op vast.
 
Ik vind het jammer dat Ziggo dit niet beter communiceert met haar klanten.
Waarom wordt er geen lijst gepubliceerd met data van verhoging/uitlevering nieuwe modems per regio ?
Dan is iedereen rustig (alhoewel...).

En heb je de pech dat je in een regio zit die nog 2/3 maand moet wachten, zou ik Ziggo in overweging willen geven om de snelheid eerst tot het maximale te verhogen wat haalbaar is met de huidige modems (Alles in 1 extra klanten).
 
Omdat als er een lijst is, mensen ze daar aan gaan houden

kijk naar het ellenlange topic over de verhoging
het is nog geen 1 juli en er wordt AL geklaagd ...

nu hebben ze nog 9 dagen, terwijl de regio's die voor vandaag en morgen gepland zouden zijn op eerder lijstje, een reden hebben om te claimen.
 
nu hebben ze nog 9 dagen, terwijl de regio's die voor vandaag en morgen gepland zouden zijn op eerder lijstje, een reden hebben om te claimen.

Hoe kom je bij die 9 dagen?
 
gelukkig heeft juni geen 31 dagen... :o)

Goed beschouwd allemaal redelijk zinloos... wat maakt het uit of je een MP3-tje nou in 4 of in 3 seconden binnensleept?? En zolang de rest van de wereld nog grotendeels op 1 Mbit per seconde of nog minder upload merk je ook maar weinig verschil door die snelheidsverhogingen hier in NL...

Eerst maar eens lekker op vakantie zonder laptops of van die hyperdepiepmoderne mobiele blauwe bessen, het enige waar het dan nog om draait is: hoe lang doet de koffie erover met zo'n 500 W campingstroompje... :pompom::pompom:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan