• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

France 2 en 16:9

Status
Niet open voor verdere reacties.
Echt geweldig hoe jullie je redelijk druk kunnen maken om France 2 en breedbeeld! Heb er hier geen problemen mee, want wat er niet is kan ook niks aan mankeren :d

Als je hier zoals bij mij van UPC (Digital) afhankelijk bent voor Franstalig nieuws en entertainment is het vrij lullig: niet alleen geen France 2, ook geen TV5, laat staan RTBF of zo.. gelukkig een grote schotel erbij dus :p

Maar terzake: Alleen de analoge feed van France 2 op Atlantic Bird 3 heeft volledige teletekst. Digitaal alleen

Breedbeeld is sinds kort op de Franse DVB-T feed inderdaad beschikbaar. Op Astra is France 2 niet in breedbeeld, maar wel de HD versie, schijnt wel expres zo te zijn.

Teletekst... daar doen de Fransen kennelijk niet aan voor Digitaal om wazige redenen! Heel vreemd maar alleen een index pagina en ondertiteling dus. France 5 op Astra heeft TXT en France 3 digitaal op Atlantic Bird 3 ook. Verder nergens...ook bijv. niet op TF1 op hun digitale signalen.
 
Niet in het voormalig @Home gebied. Hier gewoon 16:9 dus.

Hier (Multikabel gebied) is het nog steeds 4:3. :?

France2 , Ziggo/Multikabel, 09-06-2009
28saopi.jpg
 
Volgens mij redelijk off topic bericht...het gaat hier om de discussie 16:9 / 4:3 aanvoer. In April heeft de ziggo-expert al gemeld:

Het heeft even geduurd maar inmiddels maken we gebruik van deze (Atlantic Bird 3) feed.

Voordelen:
Betere beeldkwaliteit
Anamorf (16:9)
DVB ondertiteling (Franstalig)

Nadeel:
Geen teletekst ondertiteling. (franstalig)

De gewone teletekst was er op beide feeds al niet meer sinds een x aantal maanden.

Als reserve feed wordt een 4:3 feed gebruikt zoals ook eerder aangegeven door de Ziggo-expert. De vraag is nu waarom er zo vaak wordt teruggeschakeld naar de sec. feed.

Grtn

Herman

Echt geweldig hoe jullie je redelijk druk kunnen maken om France 2 en breedbeeld! Heb er hier geen problemen mee, want wat er niet is kan ook niks aan mankeren :d

Als je hier zoals bij mij van UPC (Digital) afhankelijk bent voor Franstalig nieuws en entertainment is het vrij lullig: niet alleen geen France 2, ook geen TV5, laat staan RTBF of zo.. gelukkig een grote schotel erbij dus :p

Maar terzake: Alleen de analoge feed van France 2 op Atlantic Bird 3 heeft volledige teletekst. Digitaal alleen

Breedbeeld is sinds kort op de Franse DVB-T feed inderdaad beschikbaar. Op Astra is France 2 niet in breedbeeld, maar wel de HD versie, schijnt wel expres zo te zijn.

Teletekst... daar doen de Fransen kennelijk niet aan voor Digitaal om wazige redenen! Heel vreemd maar alleen een index pagina en ondertiteling dus. France 5 op Astra heeft TXT en France 3 digitaal op Atlantic Bird 3 ook. Verder nergens...ook bijv. niet op TF1 op hun digitale signalen.
 
Volgens mij redelijk off topic bericht...het gaat hier om de discussie 16:9 / 4:3 aanvoer. In April heeft de ziggo-expert al gemeld:

Het heeft even geduurd maar inmiddels maken we gebruik van deze (Atlantic Bird 3) feed.

Voordelen:
Betere beeldkwaliteit
Anamorf (16:9)
DVB ondertiteling (Franstalig)

Nadeel:
Geen teletekst ondertiteling. (franstalig)

De gewone teletekst was er op beide feeds al niet meer sinds een x aantal maanden.
[/qoute]

Als reserve feed wordt een 4:3 feed gebruikt zoals ook eerder aangegeven door de Ziggo-expert. De vraag is nu waarom er zo vaak wordt teruggeschakeld naar de sec. feed.

Grtn

Herman

Als het te off-topic is en een huisregel overtreedt verneem ik het wel van een moderator :lol:

Maar on topic: die teletext WAS er dus al nooit...het is niet zo dat die een paar maanden geleden verdwenen is. Er is teletext op een analoge France 2 feed, in Secam trouwens en niet geschikt voor Digitale aanvoer. Ook die zal echter ook verdwijnen op termijn. Waar de Fransen vanaf dan hun Teletext op France 2 laten is af te wachten. Wie weet voegen ze het nog een keer digitaal toe.
 
Breedbeeld is sinds kort op de Franse DVB-T feed inderdaad beschikbaar. Op Astra is France 2 niet in breedbeeld, maar wel de HD versie, schijnt wel expres zo te zijn.
Ook in Frankrijk gebeuren er rare dingen met France2 verneem ik van een kennis in Frankrijk.
Deze kijkt ook via SAT.
Bij hem was Roland Garros de eerste week in 16:9 anamorph, de 2e week echter in 4:3 (14:9) letterbox?.
Vorig jaar was dat ook al zo.
Misschien doen ze het vanwege de nog vele kijkers met een 4:3 toestel?

Vreemd blijft het natuurlijk dat het beeld in het Ziggo/@home gebied gewoon 16:9 bllijft terwijl het hier afwisselend 16:9/4:3 is?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan