• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Storing E48-32 op 7 Zenders

Status
Niet open voor verdere reacties.
Storing

Hoi.
Momenteel geeft Ziggo ook het signaal naar de andere kaartjes door.
Dus ik heb nu een splitter ertussen hangen naar de 2e tuner. Een samsung Dcb 9401. En wat schetst mijn verbazing. Onder heb ik wel alle zenders en boven....dus op de samsung mis ik weer alle 8 zenders waar deze discussie mee begon.
Ik blijf erbij dat ziggo iets aan de signaal kwaliteit heeft gedaan, waarbij ik niet de enigste ben die daaraan twijfelt.
Helaas kan ik je niet helpen pardoes. Ik zit in hetzelfde schuitje, met die :censored:vakmensen van de helpdesk....
 
en als je de 2e ontvanger beneden aansluit heb je dan wel alle zenders
ik mag aannemen dat je dat al geprobeerd heb,
zeker als je al een tijdje mee discussieert in dit draadje




Hoi.
Momenteel geeft ziggo ook het signaal naar de andere kaartjes door.
Dus ik heb nu een splitter ertussen hangen naar de 2e tuner. Een samsung Dcb 9401. En wat schetst mijn verbazing. Onder heb ik wel alle zenders en boven....dus op de samsung mis ik weer alle 8 zenders waar deze discussie mee begon.
Ik blijf erbij dat ziggo iets aan de signaal kwaliteit heeft gedaan, waarbij ik niet de enigste ben die daaraan twijfelt.
Helaas kan ik je niet helpen pardoes. Ik zit in hetzelfde schuitje, met die :censored:vakmensen van de helpdesk....
 
en welke 16 zenders zijn dat waar je geen beeld op hebt ???





Ik heb op 16 zenders geen beeld en op 7 zenders slecht beeld en dat voor €35 per maand. Ik heb wel met Ziggo gebeld. Ze hebben alleen steeds een andere oplossing, die dus allemaal niet helpen. Het is dus niet alleen in Sittard maar ook hier en ook niet in het hele dorp. Maar ik heb inmiddels nieuwe kabels, andere tuner en noem maar op allemaal geprobeerd. 3 keer per week alle zenders opnieuw laten zoeken, niets helpt. Ik ben ondertussen best link op :censored: Ziggo. Wie heeft de oplossing?
 
en als je de 2e ontvanger beneden aansluit heb je dan wel alle zenders
ik mag aannemen dat je dat al geprobeerd heb,
zeker als je al een tijdje mee discussieert in dit draadje

Hoi Piotje...
Owwwww.....:oops: Dat lampje is bij mij nog niet gaan branden.
Goed idee trouwens. :idea:

Zal het gaan proberen. thx!!

Gr. Amerzone
 
Op 16 zenders

De volgende zenders hebben geen beeld (E48/E52) Family 7, Misdaadnet, Hilversumbest, Fashion TV, Holland doc, Geschiedenis, Cultura, Consumenten, Weer en Verkeer, Aljazeera, Omroep Zeeland, TV Utrecht, AT5, TV Noord Holland, TV Rijnmond, TV West.
De volgende zenders hebben heel slecht beeld Fan, ARTE, RTBF, TV MONDE, France, Rai Uno, TVE en TRT
En sinds gisteren ook alle duitse zenders en L1:sad:
 
kan je mijn misschien uitleggen wat je zoal zelf al geprobeerd heb
om te achterhalen wat er mis is




De volgende zenders hebben geen beeld (E48/E52) Family 7, Misdaadnet, Hilversumbest, Fashion TV, Holland doc, Geschiedenis, Cultura, Consumenten, Weer en Verkeer, Aljazeera, Omroep Zeeland, TV Utrecht, AT5, TV Noord Holland, TV Rijnmond, TV West.
De volgende zenders hebben heel slecht beeld Fan, ARTE, RTBF, TV MONDE, France, Rai Uno, TVE en TRT
En sinds gisteren ook alle duitse zenders en L1:sad:
 
kan je mijn misschien uitleggen wat je zoal zelf al geprobeerd heb
om te achterhalen wat er mis is
Je kunt beter vragen wat niet, decoder opnieuw alle zenders laten zoeken,Samsung decoder gewisseld met de decoder van mijn schoonmoeder,kaart uitgeprobeert bij de buurvrouw,alle kabels vervangen,kabels rechtstreeks aangesloten ( zonder eventuele splitters en dit alles zonder resultaat.
 
pardoes zei:
De volgende zenders hebben geen beeld (E48/E52) Family 7, Misdaadnet, Hilversumbest, Fashion TV, Holland doc, Geschiedenis, Cultura, Consumenten, Weer en Verkeer, Aljazeera, Omroep Zeeland, TV Utrecht, AT5, TV Noord Holland, TV Rijnmond, TV West.
De volgende zenders hebben heel slecht beeld Fan, ARTE, RTBF, TV MONDE, France, Rai Uno, TVE en TRT
En sinds gisteren ook alle duitse zenders en L1:sad:

Eerst de transportstromen bij de kanalen gezocht:

geen beeld (E48/E52):
Family 7, TS26
Misdaadnet, TS23
Hilversumbest, TS23
Fashion TV, TS23
Holland doc, TS23
Geschiedenis, TS23
Cultura, TS23
Consumenten, TS23
Weer en Verkeer, TS2
Aljazeera, TS2
Omroep Zeeland, TS2
TV Utrecht, TS2
AT5, TS2
TV Noord Holland, TS2
TV Rijnmond, TS2
TV West, TS2

Heel slecht beeld:
Fan, TS19
ARTE, TS19
RTBF, TS19
TV MONDE, TS19
France, TS19
Rai Uno, TS19
TVE, TS19
TRT, TS19
En sinds gisteren ook alle duitse zenders, TS1
L1, TS 207

Ofwel, je hebt problemen met alle zenders uit transportstromen 1, 2, 19, 23 en 26. L1 zit samen met een serie regionalen in Transportstroom 207.

Frequenties:
1: 420
2: 364
19: 428
23: 578.75
26: 498.75

Frequenties Digitenne in Roermond:
Bouquet 1: 738
Bouquet 2: 576
Bouquet 3: 498
Bouquet 4: 818

Conclusie:
De kanalen in transportstromen 23 en 26 hebben last van het Digitenne signaal. Transportstromen 1 en 19 liggen in het frequentiegebied dat door mobilofoons gebruikt wordt. Voor transportstroom 2 kan ik zo snel geen stoorbron vinden.

Het lijkt er dus op dat je nogal last van instraling hebt. Dit kun je zelf oplossen door betere bekabeling, connectoren en splitters te gaan bekijken. Zie https://www.kabelkeur.nl voor tips.

Bronnen:
https://www.digitalekabeltelevisie.nl/techniek/tvhome.shtml
https://www.digitenne.nl/pagina_49.html
https://www.frequentieland.nl/
 
het lijkt er dus op dat er een serieuze klacht is
dit is alleen maar naar te gaan met meetapparatuur,
dus ik denk toch dat er een monteur moet langs komen





Je kunt beter vragen wat niet, decoder opnieuw alle zenders laten zoeken,Samsung decoder gewisseld met de decoder van mijn schoonmoeder,kaart uitgeprobeert bij de buurvrouw,alle kabels vervangen,kabels rechtstreeks aangesloten ( zonder eventuele splitters en dit alles zonder resultaat.
 
Ook al werkte het de jaren daarvoor wel, toch is dit niet de schuld van Ziggo, men moet maar eens wat kritischer worden op de huisinstallatie.

Ik heb tijdens de proefperiode met dezelfde bekabeling enz. goed beeld gehad en daarom een duur abonnement genomen. Nu heb ik geen beeld meer op een aantal van de zenders waarvoor ik juist dat duurdere abo genomen heb. Als er bij meerdere mensen in dezelfde regio van de ene op de andere dag hetzelfde gebeurd met dezelfde zenders dan is er toch iets veranderd bij Ziggo.



Je kunt beter vragen wat niet, decoder opnieuw alle zenders laten zoeken,Samsung decoder gewisseld met de decoder van mijn schoonmoeder,kaart uitgeprobeert bij de buurvrouw,alle kabels vervangen,kabels rechtstreeks aangesloten ( zonder eventuele splitters en dit alles zonder resultaat.

Hier in Herten dus hetzelfde probleem. Heb eerder aangegeven dingen(andere decoder, rechtstreekse aansluiting, zenders opnieuw installeren enz. geprobeerd op beide aangesloten toestellen maar zonder resultaat.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan