• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

kan (wil) Ziggo de problemen wel oplossen????

Status
Niet open voor verdere reacties.
M

Martin999

Ik heb het helemaal gehad met Ziggo, ze lossen gewoon niets op, en iedereen werkt langs elkaar heen.
Ik heb de onderstaande situatie over mij heen gekregen nadat ik half september mijn internet en telefonie abonnement wilde opzeggen.

Even kort samengevat:
  • Half september telefonisch internet en telefonie abonnement opgezegd, met gegarandeerde einddatum 31 oktober 2008, ook heb ik gemeld dat ik mijn telefoonnummer mee wens te nemen.
  • 23 september: brief ontvangen waarin staat dat ik m.i.v. 31 oktober 2008 niet alleen internet en telefonie opzeg, maar ook radio en tv (Radio en TV heb ik niet opgezegd, dat is duidelijk vermeld)
  • 26 september: wederom gebeld, en gezegd dat de beëindiging alleen internet en telefonie betreft, wederom gemeld dat ik mijn telefoonnummer mee wens te nemen.
  • 29 september: vanaf 12:25 geen internet en telefonie meer, en dit is ook NOOIT meer aangesloten
  • Meerdere malen (via kantoor werkgever) gebeld, niemand kon een oplossing geven, op 1 medewerkster na op 6 oktober, die mij kon vertellen dat het niet meer aangesloten zou worden, maar dat ik mijn betaalde abonnementsgeld van oktober terug zou krijgen, net als een maand abonnementsgeld van TV, beide bedragen zijn bijna 2 maanden na dato nog niet terug betaald.
  • 10 oktober!: brief ontvangen waarin staat: beëindiging abonnement internet en telefonie: 23 januari 2008 (dat is dan al 9 maanden geleden!!!!)
  • 24 oktober: brief ontvangen d.d.17 oktober waarin staat: wijziging, abonnement radio, TV, internet en telefonie. (volledig abonnement a € 50,80) Dit, terwijl ik juist van het abonnement internet en telefonie af wil.
  • 24 oktober: gebeld met Ziggo, na meer dan een half uur was men er achter dat dit kwam omdat ik mijn telefoonnummer wil meenemen, daarom moest alles geactiveerd zijn, maar gegarandeerd, deze meneer zou alles extra in de gaten houden, en maakte een taak aan, en alles zou na 31 oktober in orde zijn.
  • 18 november: een mail van de klantenservice, de door Ziggo toegezegde "tegemoetkoming" zijnde 1 maand gratis tv abonnement wordt verrekend met de volgende factuur. (hoop ik)
  • 23 november, zomaar internetten via de nieuwe provider, en even kijken bij Ziggo, want de credit nota’s staan er al meer dan een maand op. Inclusief een nieuwe nota voor abonnement december voor internet en telefonie, met automatische incasso. Deze incasso mogelijkheid is echter door de Rabobank al in september ingetrokken (wel incasseren= poging tot diefstal)
  • Maandag 24 november maar weer gebeld (via de nieuwe provider, met mijn eigen nummer), gesproken met Dhr Wessels van de klantenservice. Deze gaf aan dat er nog een taak open stond….. (zie 17 oktober) Dhr Wessels heeft op 24 november het abonnement m.i.v. direct gestopt, en hij heeft aangegeven te zorgen voor een credit nota.
  • 25 november: ontvangen factuur voor december 2008, waarin het abonnementsgeld van december (voor een niet bestaand abonnement) verrekend zou moeten worden met reeds betaald abonnementsgeld van oktober (€ 34,95) wat nog terug betaald zou worden.
En bij elk gesprek moet je weer je hele verhaal doen, want niemand weet waar je het over hebt.
26 november: brief ontvangen: alleen nog abonnement TV en Radio, internet en telefonie beëindigd miv 24 november, het begint er op te lijken.
Maar nu is het 6 december, en nog steeds is het door mij teveel betaalde abonnementsgeld van oktober (geincasseerd eind september) nog steds niet terug gestort.
Ik ben ook benieuwd hoe de komende acceptgiro van het tv abonnement eruit ziet, want volgens een mail van de klantenservice hoef ik maar 2 maanden te betalen......
Maar ja, als er 3 maanden op de nota staan, en ik betaal er maar 2, wat dan.....
Dan heb ik het ook nog niet over de € 29,93 voor de mobiele telefoonkosten om naar Ziggo te kunnen bellen.
Ik neem aan dat de belofte, gedaan bij Tros Radar ook nagekomen wordt, want ik krijg inmiddels ruim € 80,- terug (mooi sinterklaas of kerstkado)
Ik moet het nog zien, maar op deze manier gaat Ziggo wel ten onder, en dat komt niet door de kredietcrisis.
Naar mijn mening had de fusie nooit moeten plaatsvinden, want in bijna 5 jaar internetten via Casema/Wanadoo had ik minder problemen dan in 1 week Ziggo.
Nu nog een altenatief voor de tv.
 
Volgens mij is het in elk geval zo dat wanneer je het telefoonnummer wilt meenemen naar een andere provider je niet zelf op moet zeggen bij je huidige provider. De nieuwe provider zal middels nummerportering de opzegging verzorgen voor je huidige telefoonabonnement.

Feitelijk heb je de problemen omtrend het meenemen van het nummer over jezelf afgeroepen.

Het alleen opzeggen van internet in deze was voldoende geweest, het opzeggen van het telefonie abonnement had via het porteren van het nummer kunnen verlopen.
 
Dat het probleem met het porteren van het nummer lastig is omdat ik zelf het opgezegd is waar, maar je moet wel alles goed lezen.
Als ik internet en telefonie opzeg, is het niet de bedoeling dat een of andere digibeet bij Zukko ook tv en radio wil opzeggen.
Daar is de ellende mee begonnen.
Als hij meteen het werk goed had gedaan, was mijn abo gewoon op 31 okt beeindigd, en had mijn nieuwe provider het tel. nummer mee kunnen nemen, wat volgens deze man geen probleem zou zijn.
Nu moest ik opnieuw bellen omdat de bovengenoemde snurker teveel wilde opzeggen.
Zij collega deed dat laatste wel goed, maar vond het nodig om na mijn telefoontje op 26 september, wat overigens heel prettig verliep, de einddatum op 23 januari 2008 te zetten.
En als die datum al geweest is, wordt gewoon alles stopgezet op 29 september.
En probeer dan maar eens een oplossing voor elkaar te krijgen bij die gasten.
Ze wisten wel (na een paar keer bellen) wat er fout gegaan was, maar rechtzetten ho maar.
De een zegt na 5 dagen, de ander zegt binnen 10 dagen, en de derde zegt, nee meneer, uw abonnement van oktober (overigens al betaald eind september) wordt echt niet meer geactiveerd voor het eind van de maand.
DAAR GING HET OM...
Ik heb oktober betaald, maar geen diensten kunnen afnemen.
Dat alles even geactiveerd moet worden voor het nummer snap ik wel, maar doe dan ook wat je beloofd.
Inmiddels heeft Dhr Wessels wel geregeld dat mijn gegevens kloppen.
Nu nog het abo geld van oktober terug, de credit nota staat al 2 maanden op "mijn ziggo".
En die mag dus niet gecorrigeerd worden met een factuur voor december van een abonnement dat ik dus al niet meer heb.
En zonder abo kan ik ook niet vast bellen, dus dat moet mobiel, en die kosten krijgen ze ook op hun bord.
Gelukkig wordt 1 januari 2009 de kabel vrijgegeven, dus wie weet komt er een andere provider die het wel snapt.
Wat ik niet begrijp is dat bij RTV alles altijd goed gaat (ff afkloppen) en bij internet en telefoon niet, terwijl het bij Casema altijd werkte....
 
Ik heb net als MARTIN999 opgezegd maar per contactformulier (dus ook met nummer behoud) portering ging redelijk goed 12 dagen, mijn internet/telefoon was ook op 29/10 om 09.15 afgesloten (een beetje pesten ?) hier wel credit voor ontvangen 0.73, opzegging was per 31/10 !!!!! dus niet telefoon opzeggen bij nummerbehoud ??? ook niet erg logisch toch ? je doet een opzegging voor een dienst.
 
Als degene die jij gesproken hebt het abonnement goed beeindigd had was je telefoonnummer op inactief gezet, mogelijk terug gegaan naar de originele provider en was een portering fout gegaan. Wanneer je zelf telefonie opzegt zal de portering fout gaan, omdat een portering enkel op een actief nummer kan worden uitgevoerd.

Was het toevallig ook een nummer wat bv al eens van KPN naar Ziggo was geporteerd? In dat geval was bij het beeindigen van het abonnement bij ziggo het nummer terug gegaan naar KPN omdat een telefoonnummer altijd bij het beeindigen van het abonnement altijd terug gaat naar de originele provider, ook al is het 10x geporteerd van provider op provider.
 
dus niet telefoon opzeggen bij nummerbehoud ??? ook niet erg logisch toch ? je doet een opzegging voor een dienst.

Als je een telefoonnummer wilt meenemen naar een volgende provider moet je inderdaad niet zelf het telefoonabonnement bij je huidige provider opzeggen, dan zal de portering fout gaan.

Staat bij elke provider aangegeven. Zie ook mijn verhaal hierboven.
 
Als je internet opzegt !!! gaat je telefoon abbo gewoon mee hoor !!!!!! kijk maar naar de aanbiedingen telefoon i.c.m. internet, en niet ALLEEN telefoon !! en idd een heleboel mensen weten niet van dit FORUM (en andere) af, dus ook niet zullen/kunnen posten.
 
citaat
begin:
Nee hoor, alleen Telefonie is wel degelijk mogelijk, ze maken er alleen maar weinig reclame voor.

Zie ook de 5e vraag bij de veelgestelde vragen op https://www.ziggo.nl/producten/telefonie/

citaat
eind:

Klopt niet volgens mij, dit is Z1 met " gratis basic internet "
 
Stukje over nummer meenemen van de UPC website:
Ja. UPC regelt uw opzegging als u uw huidige telefoonnummer wilt behouden. Nadat u zich hebt aangemeld voor telefonie van UPC, ontvangt u automatisch de UPC Machtigingskaart voor Nummerbehoud in het installatiepakket.Vul deze machtigingskaart in nadat u telefonie succesvol hebt geïnstalleerd en stuur deze direct terug. Hiermee kunnen wij uw huidige telefoonnummer overnemen en uw abonnement opzeggen. In de meeste gevallen is het telefonieabonnement maandelijks opzegbaar. Echter UPC raadt u aan om dit bij uw telefonie leverancier vooraf te controleren.

Let op: zeg nooit zelf uw telefonieabonnement op als u uw nummer wilt behouden. In dat geval is UPC namelijk niet meer in staat uw nummer over te nemen.


Stukje tekst van de Ziggo website:

5 stappenplan
Aan de hand van de volgende 5 stappen kun je gemakkelijk bijhouden of je alles hebt gedaan alvorens je overstapt naar Ziggo.
Controleer je contracten en opzegtermijnen bij je huidige aanbieder(s)
Bestel internet of telefonie van Ziggo
Lees de bevestigingsbrief
Zeg je oude abonnement(en) op m.b.v. onze opzegservice

Geniet van je nieuwe Ziggo diensten

Hier word dus duidelijk aangegeven dat je moet opzeggen via de opzegservice van ziggo.

Stukje tekst van de XS4ALL website:
Nummerbehoud is overstappen op bellen van XS4ALL met behoud van uw eigen vaste telefoonnummer. U hoeft hiervoor zelf niets te regelen. XS4ALL neemt uw huidige nummer over en zegt meteen het bijbehorende telefoonabonnement op. Doet u dit alstublieft niet zelf, want dan raakt u uw huidige vaste nummer kwijt en is deze ook niet meer over te zetten naar XS4ALL.

Kortom, al deze bronnen geven duidelijk op de website aan dat je niet zelf het telefonie abonnement bij je huidige provider moet opzeggen. Dit word en moet door je nieuwe provider geregeld worden (middels het machtigingsformulier). Een nummerportering kan ook enkel en alleen uitgevoerd worden op een actieve en werkende telefoonlijn.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan