• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

olympische spelen in HD

  • Onderwerp starter BertvanHorck
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Leuk dat we er weer zijn. Ik begrijp dat je nog steeds actief bent Bert?

Om met het goede nieuws te beginnen: de opening van de OS was zowel op beamer (1024x768) en tv (1920x1080) op Nl1 1080i een bijzonder mooie belevenis om te zien. Wat was dat mooi! Vooral de overvloed aan detail van bijvoorbeeld het vuurwerk, of de vele performers op de vloer.

Ik geef nu wel eerlijk toe dat ik nederland 1 hd 720p niet meer kijk, dus van vergelijking is nu geen sprake. Binnenkort meer daarover.

Minder goed nieuws is het voetbal: dat zag er wel slecht uit. Maar dat zit fout bij het opnemen of iig in China. Ook het geluid was bij mij (dolby) nog niet super. Commentaar was trouwens vermakend (kijk daar gaat de vlammendrager over het TENTDOEK!?:lol:).

Maar eerlijk is eerlijk, er wordt in 1080i opgenomen en er was tijdens de opening toch niets aan te merken op nl1 1080i. Het zag er toch met immens veel detail gewoon prachtig uit. Mijn complimenten dus ook voor Technicolor dat ze dit mogelijk hebben gemaakt en hopelijk ook blijven doen. Laatste keer dat ik dus de 720p versie keek was......half juli.
Meer volgt.
 
Hallo Bratis,

Ik zit zelf bij UPC en vind het 1080i signaal ook prachtig. Mits het in HD wordt doorgegeven natuurlijk, maar er zijn nogal wat onderdelen (ook vandaag) die helemaal niet HD zijn. Jammer.

Maar nu een vraag. Begrijp ik dat er bij Ziggo Dolby 5.1 geluid zit bij Nederland 1 HD?

Via UPC en de schotel (CDS) namelijk niet.
 
Nope, geen Dolby Digital 5.1 'slechts' Dolby Digital 2.0. Waarom ze niet in 5.1 uitzenden als het wel beschikbaar is is mij een raadsel.
 
OK, bedankt.

Een beetje rondkijkend via mijn schotel op de 4 satellietposities die ik kan ontvangen merk ik dat alleen BBC HD met 5.1 geluid uitzend. Dus Nederland staat hierin niet alleen.

Eurosport HD weet ik niet. Die geven ze bij UPC en CDS niet door. Ik weet wel dat de originele versie (Eurosport HD Intl) er een 5.1 spoor bij heeft staan op de satelliet.
 
Eurosport HD weet ik niet. Die geven ze bij UPC en CDS niet door. Ik weet wel dat de originele versie (Eurosport HD Intl) er een 5.1 spoor bij heeft staan op de satelliet.

We hebben hier bij Ziggo een paar dagen kunnen/mogen luisteren naar het Engelse AC3/DD51 Eurosport-HD geluid. :wink:
Het is helaas nog steeds wachten totdat het weer geactiveerd wordt.
Blijft toch allemaal een beetje geheimzinnig gedoe allemaal. :)

Eurosport HD: Geen doorgifte Engels AC3 DD5.1 geluid?
 
Alfons

kun je aangeven welke onderdelen niet in HD werden uitgezonden?

via de link die ik eerder postte zouden alle sportonderdelen in HD worden opgenomen en doorgestuurd. Kennelijk in jouw beleving niet dus.

Weet Anonym hier meer over, of is Eric al weer online en weet die er wat van? Ik heb Technicolor om info gevraagd maar nog geen antwoord

M.vr.gr.

Bert
(bruin uit de Alpen terug!)
 
Navraag leert dat de voetbalwedstrijd Nederland-Amerika in Amerika gewoon in echt HD te zien was. Op de één of andere manier kan de NOS de HDTV knop dus niet altijd vinden. :?
(getuige ook de openingswedstrijd Nederland - Nigera waar de NOS pas 3 minuten voor tijd wakker werd en de HD knop vond)

Wat ook een doorn in het oog is zijn de herhalingen in de avonduitzending van Studio Sport: ondanks het HDTV logo wat trots in beeld prijkt is het helemaal geen HD. De mensen die overdag werken en geen HD-DVR hebben en 's avonds hoopvol voor de buis gaan zitten komen dus bedrogen uit.

De NOS heeft inmiddels al wat HDTV ervaring, met het WK voetbal in 2006, het EK in '08 en de Tour de France, en nu de OS. Helaas blijven ze prutsen. :cry:
 
Een vriend van mij werkt bij AVID, het bedrijf dat o.a. de montage soft/hardware levert aan de NOS. Ze hebben daar op de redactie een complete HD montage ruimte staan vol met kasten vol HD hardware. (tonnen aan belastinggeld) Ze weten alleen nog niet of en wanneer ze het gaan gebruiken (Journaal en Sportjournaal). Het zijn net ambtenaren he, verandering is eng....
 
Ik heb vandaag nog geen seconde HD gezien. Drie wedstrijden van Oranje vandaag (softbal/hockey), niks nada noppes HD.

Gaat lekker zo NOS! :cry: Wat een zeperd dit.

(op BBC-HD is gewoon alles HD, inclusief BBC's eigen reportages rondom de wedstrijden (interviews e.d.). Aan China ligt het in ieder geval niet.)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan