• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Contractduur digitale pakketten

Status
Niet open voor verdere reacties.
P

PeeWee

Ik kan het zo gauw niet vinden, maar misschien dat iemand hier het weet: wat is de contractduur van een digitaal tv-pakket? Dus stel dat ik een abonnement neem op Eredivisievoetbal van Tele2 voor EUR 6,95 p.m., hoe lang zit ik daar dan aan vast?

PeeWee.
 
PeeWee zei:
Ik kan het zo gauw niet vinden, maar misschien dat iemand hier het weet: wat is de contractduur van een digitaal tv-pakket? Dus stel dat ik een abonnement neem op Eredivisievoetbal van Tele2 voor EUR 6,95 p.m., hoe lang zit ik daar dan aan vast?

PeeWee.
Hangt van het pakket af en een eventuele actie denk ik.
Standaard heb je een opzegtermijn van 1 maand. Bij bundels waar je een kadootje krijgt is er vaak een minimale termijn van 1 jaar waarna het automatisch omgezet wordt in een onbepaalde tijd waarbij je binnen 1 maand kunt opzeggen.

Ik dacht dat Eredivisievoetbal nu nog alleen in combinatie met een Sport-1 abonnement genomen kon worden, en dan moet je van Sport-1 de contractduur even van opzoeken.

Het 'losse' Tele-2 voetbal abonnement wordt niet groots aangekondigd, maar na even rondsnuffelen op de Multikabel site kom ik inderdaad in de Multikabel tarievenlijst tegen dat je nu ook los Tele-2 Voetbal kunt afnemen !

Dit kost 6.95 per maand plus de kosten voor het digitaal basispakket als je verder geen zenders hebt afgenomen. Heb je al het "totaal-pakket", dan kost Tele-2 voetbal minder: 5 euro per maand bovenop het totaal pakket. Je betaalt dan ook geen digitaal basis pakket. Dus heb je voor 14.95 per maand totaal-pakket plus voetbal.

Aangezien dit dan buiten het normale Film-1/Sport-1 jaarcontract valt, geldt dan de normale opzegtermijn van 1 maand zoals voor alle digitale pakketten.

De normale algemene voorwaarden staan hier.

Aanvullende AV die per 1 november 2007 van kracht geworden zijn staan hier, daarin staat dat de opzegtermijn 1 maand wordt nadat een eventuele minimum-contractduur (zoals bijvoorbeeld 1 jaar bij een bundel) afgelopen is. Bij een bundel staat dat als je tijdens de eerste (jaar) contractduur van die bundel je extra diensten afneemt, die dan een minimale duur van 3 maanden hebben. Ik denk dat je bij een nog niet vertstreken jaarcontract dus minimaal 3 maanden voetbal moet kijken.

Op deze Multikabel pagina kun je Tele-2 voetbal en andere extra zenders aanvragen. Je ziet dan gelijk wat het kost. Vergeet niet de alvast ingevulde Film-1/Sport-1 of andere zenders die je niet wilt te verwijderen uit je keuze door op het icoontje ervoor te klikken. Je kunt allerlei keuzes varieren en ziet dan wat het kost.
 
Cees, bedankt voor je (uitgebreide) reactie.

Het ging mij voornamelijk om de opzegtermijn van aanvullende digitale pakketten. Ik weet dat ik een jaar vast zit aan mijn Powerbundel met het standaard digitale pakket. En ik begrijp dus dat de opzegtermijn voor aanvullende digitale pakketten (Eredivisievoetbal, Film&Entertainment, Kids, etc.) het eerste jaar 3 maanden is en daarna 1 maand. Belangrijk om te weten als ik geen Eredivisievoetbal-abo wil in de zomer! :wink:
 
Morph zei:
Jaarcontract bundels zijn ook verleden tijd bij MK :wink:
Klopt, per 1 november 2007 is er zo te zien een aanvulling op de algemene voorwaarden voor bundels van kracht geworden waarbij de minimale contractduur per direct verleden tijd is. Alleen bij acties (zoals bij een gratis ontvanger en zo) wordt blijkbaar per actie aangegeven hoelang je abonnee moet blijven, zal wel afhankelijk zijn van de waarde van het 'kadootje' vermoed ik.

Zie hier.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan