• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Welke router kiezen ?

  • Onderwerp starter keessiekezman
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Heeft iemand ervaring met een usb 300mb USB wifistick (N-serie)

In een computerzaak adviseren ze dit ten opzichte van een nieuwe draadloze netwerkkaart (ook een N-versie)

Ik heb zo'n stick besteld, maar dan voor de linksys wrt610n, ik kan maar niet wachten om hem te gaan testen :wink:
Ik laat hier nog wat horen.
 
router KPN

Hoi Allemaal,
Ik ben misschien erg blond hier,maar kan je ook de draadloze router gebruiken die ik bij kpn gebruikt heb?De experiabox:oops:

Of praat ik nu raar:?
Ik heb namelijk alles in 1 van Ziggo nu,en een router van motorola die van Ziggo is.
ik wil hier een draadloze tussen zetten.

En als dit niet kan,wat is dan een goede die een beetje betaalbaar is,want ik zie er zo veel langs komen hier op het forum,en zoals ik al zei
ik ben erg blond wat betreft router.

Bedankt,Biebje
 
die motrola is geen router maar een modem,
zelf denk ik niet dat je de expediabox kan gebruiken aangezien kpn adsl is.
welke router voor jouw geschrikt is ?
welke alles in 1 heb je ?
hoeveel computers en hoe wil je ze aansluiten ?
 
Heeft iemand ervaring met een usb 300mb USB wifistick (N-serie)

In een computerzaak adviseren ze dit ten opzichte van een nieuwe draadloze netwerkkaart (ook een N-versie)

zelf krijg ik van de week de premium router van Ziggo, geen idee welke maar voor €99,- mag ik toch best een goede verwachten

Ik heb de usb stick van linksys en deze werkt perfect.
Heb 50 mb en krijg via de stick bijna 48 mb
 
die motrola is geen router maar een modem,
zelf denk ik niet dat je de expediabox kan gebruiken aangezien kpn adsl is.
welke router voor jouw geschrikt is ?
welke alles in 1 heb je ?
hoeveel computers en hoe wil je ze aansluiten ?

Ik heb de alles in 1 pakket (bassis) Z1
En ik heb een laptop en een vaste computer,misschien dat er in de toekomst nog een laptop bij komt.

Ik wil de laptops gewoon draadloos hebben,dat had ik voorheen bij kpn ook namelijk.
Alvast bedankt dat je me helpen wilt:pompom:
Groetjes Biebje
 
Router wel nodig bij een motorola SBV5121E ?

Heb ik wel een router nodig als ik alleen internet wil delen met meerdere pc's ?

De Motorola SBV5221E heeft een interne DHCP server:

Enable DHCP Server
The SURFboard cable modem can be used as a gateway to the Internet by a maximum of 32 users on a Local Area Network (LAN). When the Cable Modem is disconnected from the Internet, users on the LAN can be dynamically assigned IP Addresses by the Cable Modem DHCP Server. These addresses are assigned from an address pool which begins with 192.168.100.11 and ends with 192.168.100.42. Statically assigned IP addresses for other devices on the LAN should be chosen from outside of this range

Overigens krijg ik het niet werkend zoals hierboven staat beschreven.
Zodra ik de coax-kabel weer aansluit gaat de externe ZIGGO DHCP weer werken en natuurlijk maar één (1) WAN adresje uitdelen aan de eerste pc die het tegenkomt.
(met een HUB dus)

 
werkt niet,
zal misschien wel te maken hebben met een aangepaste firmware voor ziggo ofzo.
als je meerdere computers op je modem wilt moet je een router nemen
 
werkt niet,
zal misschien wel te maken hebben met een aangepaste firmware voor ziggo ofzo.
als je meerdere computers op je modem wilt moet je een router nemen


ja,maar wat is een beetje een goede router dan trash?
Er staan er zo veel hier op het forum.
 
afhankelijk van je eisen,
d-link en linksys komen meestal wel goed uit de test hier
linksys WRT320N of de WRT610N(de 610 heft dualband die je tegelijkertijd kan gebruiken en een USB poort waar je een USB drive op kan zetten en delen over je gbruikers of zelfs via FTP te benaderen)
d-link de 825-855
dit zijn toch de meest voorkomende routers hier waar posetief over wordt gesproken.
sweex, sommige/meeste belkin's, kan je beter van af blijven.
sitecom vindt ik zelf ook niet zo'n top merk.
maar dat is dan een persoonlijke voorkeur zeg maar.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan