• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Zomertijd/wintertijd

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zomer/Wintertijd

Wij hebben ook een HD recorder van Philips en daar wordt de zomer/wintertijd ook automatisch aan gepast maar blijft de timertijd hetzelfde.
Idem dito met de video die wij hadden.

Dus volgens mij moet dat wel kunnen met een update.
 
Ik heb hier met Anonniem (TV-Home Forumleden weten wie ik bedoel) over gesproken. Het blijkt inderdaad gewoon zo te moeten. Het zit in de software van de PVR. De Koreanen snappen het principe zomer/wintertijd schijnbaar niet en hebben dit in de software ingebakken. Bij @Home/Ziggo zijn ze er schijnbaar van uit gegaan dat dit geen problemen opleverde. Op het TVHome Forum is dit probleem al eens eerder aangekaart maar is blijkbaar niet goed overgekomen.

Ik heb Anoniem uitgelegd wat er precies gebeurt. Het is hem/haar duidelijk nu en zal dit met de koreanen bespreken voor een volgende update. De bedoeling was goed maar de uitwerking klopte niet.
 
Het is weer zover mensen. Voor degene die het nog niet weten, als de de klok een uur voor of achteruit gaat, gaan de ingestelde timers OOK een uur voor of achteruit, bovenop de zomertijd. Een starttijd van 20:30 wordt dus omgezet naar 21:30.

Dit gebeurt op een willekeurig moment, dus als de timers op dit moment goed staan, ga er dan niet vanuit dat het over een uur nog zo is! Op elk moment kan en zal dat veranderen.

Dankzij ervaring uit het verleden heb ik nu besloten om niet af te wachten maar zelf de tijden aan te passen ondanks dat ze goed leken te staan. Dan maar een minuutje eerder laten beginnen, dacht ik. Zomertijd was inderdaad al ingegaan op het apparaat.
Op het moment dat ik de eerste timer aan het bewerken was, verdween 1 voor 1 de complete reeks ingestelde timers voor mijn ogen! Ik bleef achter met een lege lijst. ~slik~
Maar geen paniek. Nadat ik er uit was gegaan en weer opnieuw in de geplande timers was de hele lijst terug, en nu, inderdaad, alle tijden waren een uur vooruit gezet. Nu kon ik ze handmatig 1 voor 1 aanpassen en heb alle tijden weer een uur teruggezet. Ik ben weer veilig voor een half jaar...
 
Bedankt voor de melding. Ik was de bug al weer bijna vergeten.
 
Samsung DCB-P850R (PVR)

Bedankt voor de melding. Ik was de bug al weer bijna vergeten.

Bij mij loopt de tijd nu 5 minuten voor.
Op het normale digitale kastje loopt de tijd goed.
Heb gebeld met Ziggo, maar daar werd gezegd dat ik de stroom eraf moet halen en alles weer opnieuw moet instellen.
Heel vreemd.
 
Ik heb de stroom eraf gehaald en meteen weer ingeschakeld.
De tijd stond meteen goed, maar de timeropnames moest ik allemaal een uur terug zetten.
Maar nu is het goed.
 
Gebeurt vaker dat de tijd voor gaat lopen. Niet iedereen heeft er last en het gebeurt ook heel geleidelijk. De powerknop aan de achterkant gebruiken is de enige oplssing
 
Ik heb Anoniem uitgelegd wat er precies gebeurt. Het is hem/haar duidelijk nu en zal dit met de koreanen bespreken voor een volgende update. De bedoeling was goed maar de uitwerking klopte niet.

Bedankt voor de melding. Ik was de bug al weer bijna vergeten.

We zijn weer een jaar verder, een hoop nieuwe gebruikers van de samsung maar nog steeds geen nieuwe update! Het word wel tijd dat er een hoop bugs gefixed gaan worden ene misschien van features toevoegen. :oyeah:

Gelukkig was mijn opnamen lijst niet leeg gegaan:pompom:, alle opnames weer aangepast!

Weer bedankt voor de tip! :pompom:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan