• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Grotere HD, welke type werkt goed

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ok, zou mooi zijn als het werkt.
Helaas was die info er nog niet toen ik mijn harddisk vervangen heb.

Ik ga het nog even proberen met de originele 160 GB disk.

Zapp: welk type WD Caviar disk heb je erin gedaan?
 
Heeft iemand ervaring met deze converter? Je kunt hiermee een goedkopere en grotere SATA disk aansluiten in je PVR. Ik heb 'm besteld, zal een paar weken duren voordat hij binnen is. Voor $4,50 (inclusief verzenden) lijkt me dit de moeite van het proberen waard.

Groet, Nick
 
Die ST3750840ACE heb ik tot nu toe niet meer kunnen vinden (1 misschien, voor zo'n $200,-)
Misschien maar eens een WD proberen??

Heeft iemand ervaring met deze converter? Je kunt hiermee een goedkopere en grotere SATA disk aansluiten in je PVR. Ik heb 'm besteld, zal een paar weken duren voordat hij binnen is. Voor $4,50 (inclusief verzenden) lijkt me dit de moeite van het proberen waard.

Groet, Nick
En, werkt het??
 
Gister heb ik de 160gb HDD vervangen voor een 500gb en dit ging zonder enig probleem.
Zodra ik stroom op de Humax deed kreeg ik de melding om te formateren. Dit duurde een paar seconden en recorder was gereed :)

Ik hoefde niet eens zenders opnieuw te zoeken,alles stond er nog gewoon op.

Gelijk een testopnamen gedaan en dit liep perfect.
Wel viel me op dat vanmorgen toen ik wakker werd ,dat de recorder aanstond.
Even gekeken en zag dat deze nog aan het opnemen was.Namelijk een film welke gisteravond om 22.00 begon en rond 00h20 was geeindigd.
Erg vaag. Recorder had dus meer dan 8 uur staan op te nemen. Gelukkig had ik ruimte genoeg :oyeah:

Nu even waarom ik dit post.

Ik heb natuurlijk nog op de oude schijf wat opnamen staan die ik graag wil overzetten. Nu zag ik dat je daar Humaxrw voor kan gebruiken.
Dit is wat ik tot nu toe weet dat ik moet doen.

160gb via IDE aan je PC hangen.
Humaxrw bestand plaatsen waar de makkelijk te vinden is (bij mij is dat c:humaxrw )
Via cmd naar deze map gaan (volgens mij wordt dit cd: c:\humaxrw\ correct me if i'm wrong :oops:)

Maar nu komt het.Ik wil dus alles overzetten naar een map op mn D schijf genoemd Humax

Welke commando moet ik nou gebruiken om alles naar deze map over te zetten.

En als ik later de 500gb aan de PC hang, welke commando gebruik ik om data weer daar op te zetten??

Ik heb de readmefile gelezen wat bij het programma huaxrw geleverd wordt maar het is me even te ingewikkeld :cry:
Misschien dat iemand dit al ooit gedaan heeft en mij even verder wilt helpen :lol:
 
Heeft iemand ervaring met deze converter? Je kunt hiermee een goedkopere en grotere SATA disk aansluiten in je PVR. Ik heb 'm besteld, zal een paar weken duren voordat hij binnen is. Voor $4,50 (inclusief verzenden) lijkt me dit de moeite van het proberen waard.

Het heeft even geduurd, maar ik kan bevestigen dat deze converter prima werkt.

humax.jpg


Getest met een Samsung HD103UJ disk. Ik moet nu de originele disk weer even terug inbouwen, ik ga waarschijnlijk een WD Green disk kopen (stil en zuinig) om definitief in te bouwen.

Groet, Nick
 
SATA-IDE converter

Over welke converter van 4,50 euro hebben we het? De link zoals vermeld werkt niet (meer).
Dank!
 
Ik heb gezocht op een SATA-PATA converter op ebay, en zo ongeveer de eerste en goedkoopste besteld. Bij die spullen uit China weet je toch nooit wat je precies krijgt, typenummers enzo kennen ze daar blijkbaar niet. De enige manier om erachter te komen is dus volgens mij gewoon bestellen.

Overigens heb ik mijn converter bij deze verkoper besteld:

https://stores.shop.ebay.nl/draognext-store__W0QQ_armrsZ1

Groet, Nick
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan