• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Humax IRHD5050-C

Status
Niet open voor verdere reacties.
M

mrsensei45

Goed.. Ik heb een full HD (sony kld-40w4000) aangechaft.

Prima beeld met blueray via PS3. Echter het beeld van KPN digitenne is echt dramatisch te noemen. (was veel beter op 81 cm Philips LCD ambilight 2007)

Ik wil heel graag een HD-decoder en harde schijf met twin-tuner hebben icm Ziggo-aansluiting.


Ik heb begrepen dat de in het onderwerp genoemde HUMAX 5050-C de oplossing zou moeten zijn echter ziggo zelf levert die nog niet. Je kan dat ding wel op internet kopen voor ongeveer 350 euro. Levertijd Humax ?

Welk abonnement sluit ik af met Ziggo en moet ik dan toch van hun nog een decoder er bij nemen ?Kan ik uberhaupt een abo afsluiten zonder HD-ontvanger?
Dus is de Humax een recorder en decoder tegelijk ?Mooiste is naturlijk kabel uit de muur naar de Humax en Humax met HDMI naar de full HD TV ?

Graag wat uitleg van de kenners gewenst. Hoe pak ik het aan stap voor stap er van uitgaande dat ik zelf de HUMAX 5050-C koop ? ?Van de ziggo website wordt je niet echt heel vrolijk
 
Je hoeft helemaal geen ontvanger bij Ziggo te kopen hoor.
Gewoon ontvanger in de winkel kopen met een smartcard erbij. De smartcard zal dan direct werken gedurende minstens 2 weken kun je alle kanalen zien, ook die waar je normaal geen abbo op hebt. Je moet de smartcard registreren bij Ziggo binnen die 2 weken, anders gaan de zenders op zwart, daar kies je voor alleen registratie van de kaart als je geen extra kanalen wilt kijken. Dan heb je de normale analoge kanalen plus nu een aantal extra kanalen. Wil je meer zenders zien dan kun je daar verschillende pakketten van 3.95 voor nemen of voor 9.95 alle kanalen. Verder zijn er nog premium kanalen (film-1 e.d.) die je los moet nemen. Er is ook nog een HD pakket waar je een paar HD kanalen krijgt.
In het standaard gratis pakket zit ook eurosport-HD en komen straks de publieke omroepen. De kanalen kun je wel op de ziggo site vinden.

Dus als je nu een TV abbo bij Ziggo hebt voor analoge TV kun je ook digitaal kijken door alleen een smartcard en een ontvanger te kopen in de winkel.
 
Goed.. Ik heb een full HD (sony kld-40w4000) aangechaft.

Prima beeld met blueray via PS3. Echter het beeld van KPN digitenne is echt dramatisch te noemen. (was veel beter op 81 cm Philips LCD ambilight 2007)

Ik wil heel graag een HD-decoder en harde schijf met twin-tuner hebben icm ziggo-aansluiting.


Ik heb begrepen dat de in het onderwerp genoemde HUMAX 5050-C de oplossing zou moeten zijn echter ziggo zelf levert die nog niet. Je kan dat ding wel op internet kopen voor ongeveer 350 euro. Levertijd Humax ?

Welk abonnement sluit ik af met Ziggo en moet ik dan toch van hun nog een decoder er bij nemen ?Kan ik uberhaupt een abo afsluiten zonder HD-ontvanger?
Dus is de Humax een recorder en decoder tegelijk ?Mooiste is naturlijk kabel uit de muur naar de Humax en Humax met HDMI naar de full HD TV ?

Je hebt een analoog abonnement van Ziggo nodig. De Humax 5050-C is decoder en recorder tegelijk (PVR) Nu waarschijnlijk nog nauwelijks te koop. Je zult enig geduld moeten hebben. Verder heb je nog een smartcard nodig van Ziggo. Aansluiten doe je zoals je al schreef.
Nog enkele tips: als je de smartcard hebt moet je hem registreren. Ook als PVR en het HD pakket.
Zeg Digitenne nog niet direct op. Het kan soms wel even duren voor dat alles goed werkt.
 
humax gekocht

Ok Humax 5050-C gekocht bij Bobshop.nl Wordt over enkele weken uitgeleverd. Wat moet ik nu doen ?
Ik moet natuurlijk nog een abonnement bij Ziggo afslutien toch ? Op dit moment heb ik alleen de fysieke aansluitingen, maar geen abonnement. ook geen analoog abonnement. ik ket dus een ziggo Z1 abonnement afslutien met een smartcard ? Wie helpt mij even..
 
Ok Humax 5050-C gekocht bij Bobshop.nl Wordt over enkele weken uitgeleverd. Wat moet ik nu doen ?
Ik moet natuurlijk nog een abonnement bij Ziggo afslutien toch ? Op dit moment heb ik alleen de fysieke aansluitingen, maar geen abonnement. ook geen analoog abonnement. ik ket dus een ziggo Z1 abonnement afslutien met een smartcard ? Wie helpt mij even..

Het abonnement kun je hier afsluiten; https://www.ziggo.nl/producten/televisie/

Een smartcard kun je beter in een plaatselijke elektrozaak halen. Die zie ik niet los te koop op de site.
 
Ok Humax 5050-C gekocht bij Bobshop.nl Wordt over enkele weken uitgeleverd. Wat moet ik nu doen ?
Ik moet natuurlijk nog een abonnement bij Ziggo afslutien toch ? Op dit moment heb ik alleen de fysieke aansluitingen, maar geen abonnement. ook geen analoog abonnement. ik ket dus een ziggo Z1 abonnement afslutien met een smartcard ? Wie helpt mij even..

Het standaard pakket bij Ziggo heet Televisie Z1, dit is dus de fysieke kabelaansluiting met het analoge pakket maar ook het standaard digitale pakket (Alleen als je ook digitaal wilt kijken heb je wel een decoder en smartcard nodig).

Je moet dus eerst de basisaansluiting (Televisie Z1) aanvragen. Als dit is aangesloten werkt analoog meteen, als je de decoder binnenhebt dan kun je hierna je smartcard aanmelden voor digitale tv.
 
De 5050 moet nog officieel geintroduceerd worden. Het is een nieuw apparaat waar veel mensen op zitten te wachten. Veel webwinkels hebben deze al wel opgenomen in het aanbod maar kunnen deze nog niet leveren. De verwachting is dat de importeur deze week de eerste levering gaat uitzetten. Naar welke winkels dat is, is hier niet bekend alhoewel ik wat mensen zag praten over expert. Maar dat kan ook reclame geweest zijn.

Het is nu dus nog even afwachten welke winkels deze werkelijk kunnen aanbieden en hoe snel die (beperkte?) voorraad op is. Ik hoop dat een aantal forum leden deze kunnen bemachtigen zodat we wat meer van hun ervaringen kunnen genieten.
 
Uit een beperkte voorraad heb ik deze recorder gekocht bij Cardwriter in Zoetermeer. Prima PVR!!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan