• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Geen internet/telefoon in 1693 gebied

Status
Niet open voor verdere reacties.
S

sandeman

Al 2 dagen weer een drama en gebruik nu UMTS verbinding. Gisteren op de Zicko site nog te zien dat er in onze regio werkzaamheden plaatsvinden, maar de Storingen & Onderhoud pagina van Zicko is nu ook al een tijdje niet meer bereikbaar. Telefoon dood, internet nada.
Een paar keer alles uit, hoofdsplitter los, kabels los, alles weer vast en alles aan. Helaas.
Nog meer mensen in deze regio (West Friesland)?
 
Hier in elk geval in Friesland geen storing.

Heb je wel analoog en/of digitaal tv signaal? Wat geeft het modem in de log mbt de status en/of wat doen welke ledjes op het modem?

En de storingspagina heeft op dit moment in elk geval geen storing, kan deze probleemloos benaderen.
 
Ja ik heb gewoon digitale tv.
Het modem (Webstar) komt gewoon niet online (cable ledje blijft uit), en dus geen telefoon. Spanningsloos maken en resetten helpt dus niet.
Het idiote is dat ie het wel weer doet als ik de hele boel inclusief het cai punt met splitter loshaal en weer opnieuw aansluit. Ik heb nu de groene grondkabel opnieuw ontmanteld en aangesloten. Maar dat is ook niet de eerste keer...... dus het zal mij benieuwen hoe lang ie het nu weer vol gaat houden.... Kabel en montagedoos zijn uitstekend, geen corrosie of wat ook.
Anyway.... ik wil Multikabel gewoon terug.
 
Ja ik heb gewoon digitale tv.
Het modem (Webstar) komt gewoon niet online (cable ledje blijft uit), en dus geen telefoon. Spanningsloos maken en resetten helpt dus niet.
Het idiote is dat ie het wel weer doet als ik de hele boel inclusief het cai punt met splitter loshaal en weer opnieuw aansluit. Ik heb nu de groene grondkabel opnieuw ontmanteld en aangesloten. Maar dat is ook niet de eerste keer...... dus het zal mij benieuwen hoe lang ie het nu weer vol gaat houden.... Kabel en montagedoos zijn uitstekend, geen corrosie of wat ook.
Anyway.... ik wil Multikabel gewoon terug.
Dit neigt toch naar een aansluitprobleem ergens in die situatie en/of bekabeling.
 
Dit neigt naar een puike conclusie die ik zelf niet had kunnen trekken.
 
Dit neigt naar een puike conclusie die ik zelf niet had kunnen trekken.
Wil je nu reacties of wil je enkel een monoloog houden en klagen? (in dit geval vermoedelijk onterecht).

Jij maakt een topic of er in een bepaalde regio storing is omdat jij storing ervaart. Vervolgens post je dat het opgelost is als je met de bekabeling rommelt. Ofwel kan je als antwoord verwachten dat er mogelijk een probleem zit in je eigen binnenshuis situatie/bekabeling. Als dit toch al bij je bekend is, waar dan nog een topic maken of er een storing in jou postcode gebied is?
 
Als ik zelf al aangeef wat ik met de bekabeling doe (rommelen in jou bewoordingen), dan zit ik inderdaad niet op een suggestieve inkopper zoals jij die gaf te wachten.

Zoals je kunt lezen vraag ik alleen of anderen dit ook ervaren, dus ben ik niet uit op een monoloog.

Zoals je ook kunt lezen gebruikte ik bij mijn eerste post een UMTS verbinding. Bij m'n 2e post was ik weer online via Zicko. Dat, in combinatie met de mededeling op de Zicko site over werkzaamheden, deed mij vermoeden dat het probleem wijder verspreid zou kunnen zitten. Wat overigens nog steeds zo kan zijn, er worden nogal wat nieuwe woonwijken uit de grond geramd. Dus was het niet toch al bij mij bekend.

Maar toch, bedankt voor je moeite.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan