Reputatiepunten toekennen

  • Onderwerp starter ziggo-newby
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb de discussie maar even op een afstandje gevolgd om wat later ook eens te reageren.
We kunnen wel stellen dat zo'n reputatiepuntensysteem ook wel nadelen heeft. Niet iedereen heeft daar een gelijke mening over. Maar eigenlijk vind ik dat de uitgangspunten voor iedereen gelijk moeten zijn.
Een waardering voor goede posten waar anderen wat aan hebben.

Waar het niet voor moet zijn:
*Negatieve punten voor mensen met een andere mening.
*Zomaar punten weggeven omdat je iemand anders graag punten wilt geven.
Dat eerste punt omdat ik graag discussieer.
En het tweede punt: de mensen wiens posten ik waardeer krijgen later hun waardering wel van mij. Zo krijgen van mij een heel stel mensen altijd punten van mij als het weer kan.
Andersom denk ik dat ik zo ook punten krijg. Vaak komen dezelfde namen langs.:pompom:
 
Ik denk dat een negatieve beoordeling al veel minder zwaar weegt als iemand ook het fatsoen heeft om op een duidelijke vriendelijk manier aangeeft waarom hij/zij dat vindt.
Ipv helemaal niks of vol met scheldwoorden en andere verwensingen. Maar dat is mijn bescheiden mening
 
Ik heb de discussie maar even op een afstandje gevolgd om wat later ook eens te reageren.
We kunnen wel stellen dat zo'n reputatiepuntensysteem ook wel nadelen heeft. Niet iedereen heeft daar een gelijke mening over. Maar eigenlijk vind ik dat de uitgangspunten voor iedereen gelijk moeten zijn.
Een waardering voor goede posten waar anderen wat aan hebben.

Waar het niet voor moet zijn:
*Negatieve punten voor mensen met een andere mening.
*Zomaar punten weggeven omdat je iemand anders graag punten wilt geven.
Dat eerste punt omdat ik graag discussieer.
En het tweede punt: de mensen wiens posten ik waardeer krijgen later hun waardering wel van mij. Zo krijgen van mij een heel stel mensen altijd punten van mij als het weer kan.
Andersom denk ik dat ik zo ook punten krijg. Vaak komen dezelfde namen langs.:pompom:

Hear hear...

Ik denk dat een negatieve beoordeling al veel minder zwaar weegt als iemand ook het fatsoen heeft om op een duidelijke vriendelijk manier aangeeft waarom hij/zij dat vindt.
Ipv helemaal niks of vol met scheldwoorden en andere verwensingen. Maar dat is mijn bescheiden mening
Je wil niet weten hoeveel mensen alleen maar op afkeur drukken en geen reden geven...

Blijkbaar is de rest erg positief ;)
 
Ik denk dat een negatieve beoordeling al veel minder zwaar weegt als iemand ook het fatsoen heeft om op een duidelijke vriendelijk manier aangeeft waarom hij/zij dat vindt.
Ipv helemaal niks of vol met scheldwoorden en andere verwensingen. Maar dat is mijn bescheiden mening

Bij een negatieve beoordeling moet je verplicht iets aangeven. Voor scheldwoorden ed. zou je een mod moeten (kunnen) melden.

Hear hear...

Je wil niet weten hoeveel mensen alleen maar op afkeur drukken en geen reden geven...

Blijkbaar is de rest erg positief ;)

Ook bij positieve beoordeling kun je iets neerzetten waarom je punten uitdeelt. Dat scheelt soms ook posten of PM. Dat vind ik zelf wel prettig vanuit 2 kanten.
(Ed krijgt later wel punten:oyeah:)
 
En toch heb ik er wel een positief gevoel bij omdat moderatie altijd de kwaliteit van reacties en dergelijke omhoog krijgt, zie bijvoorbeeld tweakers.net. Op de 1 of andere manier werkt zo'n beloonsysteem wel ;)
 
Hear hear...

Je wil niet weten hoeveel mensen alleen maar op afkeur drukken en geen reden geven...

Blijkbaar is de rest erg positief ;)

Zulke mensen moeten je gewoon negeren. Die zijn gewoon kwaad op alles en iedereen en zoeken gewoon iemand om het op af te reageren als iemand niet naar hun straatje praat
 
Zulke mensen moeten je gewoon negeren. Die zijn gewoon kwaad op alles en iedereen en zoeken gewoon iemand om het op af te reageren als iemand niet naar hun straatje praat
Negeren is ook zeker geen probleem, was het alleen even eens met hem :)
 
Soms is negeren het beste, maar af en toe vraagt een actie om een reactie, maar meestal tel ik tot tien en hou ik het voor gezien. Zo dat rijmt ook nog. :rolleyes:
 
Wat ik mij ineens zat te bedenken... Iemand merkte op dat een advies van iemand met meer blokjes serieuzer zal worden genomen dan een advies van iemand met weinig blokjes. Die discussie gaat natuurlijk ook op voor de titel. "Senior member" klinkt nou eenmaal overtuigender en meer ervaren dan "junior member", terwijl je die titel krijgt door een x aantal berichten te plaatsen. Dus moeten die titels dan niet ook afgeschaft worden? :p
 
Wat ik mij ineens zat te bedenken... Iemand merkte op dat een advies van iemand met meer blokjes serieuzer zal worden genomen dan een advies van iemand met weinig blokjes. Die discussie gaat natuurlijk ook op voor de titel. "Senior member" klinkt nou eenmaal overtuigender en meer ervaren dan "junior member", terwijl je die titel krijgt door een x aantal berichten te plaatsen. Dus moeten die titels dan niet ook afgeschaft worden? :p
De titel 'Forum Expert' moet gewoon toegevoegd worden :P

Die krijg jij dan ook ;)

Edit: en er is weer op delete gedrukt door de mods :mrgreen:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan